Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı yüksek lisans öğrencilerinin ağız mukozasında görülen lezyonların tanı ve tedavileri hakkında detaylı bir bilgi, beceri ve uygulayabilme özelliklerine sahip olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Mukoza lezyonlarının histopatolojik özellikleri, Beyaz- Kırmızı lezyonlar, Primer-sekonder lezyonlar, Pigmente lezyonlar, tanı, tedavi planlaması ve uygulanması
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4:Vaka izleme, 5:Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Deney, C: Ödev, D: Klinik performans formları
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Mukoza lezyonlarının histopatolojik özelliklerini değerlendirebilme | 13, 14 | 1, 2, 3, 4, 5 | A, D |
2) Ağızda görülen beyaz ve kırmızı lezyonları tanılayabilme | 12, 13, 14 | 1, 2, 3, 4, 5 | A, D |
3) Ağızda görülen primer ve sekonder lezyonları birbirinden ayırd edebilme | 12, 13, 14 | 1, 2, 3, 4, 5 | A, D |
4) Çeşitli hastalıklarda renk değişikliği ile belirlenen ağız içi bulguları (Pigmente lezyonlar) değerlendirerek tanı koyabilme | 12, 13, 14 | 1, 2, 3, 4, 5 | A, D |
5) Ağızda yüzey değişikliğine neden olan tüm patolojik durumlarda tanıya yönelik biyopsi tekniğinin kullanılması ve uygun tedaviyi başlatabilme | 12, 13, 14, 15 | 1, 2, 3, 4, 5 | A, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ağız mukozasının özellikleri | Kaynaklara çalışma |
2 | Ağız mukozasındaki anatomik değişiklikler | Kaynaklara çalışma |
3 | Primer ve Sekonder lezyonlar | Kaynaklara çalışma |
4 | Aft hastalıkları | Kaynaklara çalışma |
5 | Pigmente lezyonlar | Kaynaklara çalışma |
6 | Spesifik enfeksiyonlarda ağız mukozası | Kaynaklara çalışma |
7 | Virüs enfeksiyonlarında ağız mukozası | Kaynaklara çalışma |
8 | Ağız mukozasının beyaz lezyonları | Kaynaklara çalışma |
9 | Prekanseröz lezyonlar | Kaynaklara çalışma |
10 | Dildeki değişiklikler ve hastalıklar | Kaynaklara çalışma |
11 | Dudaktaki değişiklikler ve hastalıklar | Kaynaklara çalışma |
12 | Mantar enfeksiyonları - Ağız dokularında protezlerin neden olduğu değişiklikler | Kaynaklara çalışma |
13 | Ağız yanması sendromu | Kaynaklara çalışma |
14 | Bül oluşturan dermatozlarda ağız mukozası | Kaynaklara çalışma |
15 | Liken planus ve tedavisi | Kaynaklara çalışma |
16 | Ayırıcı tanı bakımından bazı hastalıkların ağız belirtileri | Kaynaklara çalışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Ders notları çıktısı. |
Diğer Kaynaklar |
- Regezi JA, Sciubba JJ, Jordan RCK (2003) Oral Pathology, Saunders USA
- Sapp JP, Eversole LR, Wysocki GP (2004) Contemporary Oral and Maxillofacial Pathology, Mosby St. Louis, Missouri - Özbayrak S (1993) Oral Mukoza Hastalıkları, Marmara Üniversitesi Yayınları, İstanbul, Türkiye - Özbayrak S (2006 ) Ağız Hastalıkları Atlası, Quintessence - Laskaris G (2005) Treatment of Oral Diseases, Thieme, NY USA - Scully C (2004) Oral and Maxillofacial Medicine, Elsevier Science Limited |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Fotokopi Paylaşılır. |
Ödevler | Paylaşılır. |
Sınavlar | Paylaşılmaz. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | - | - |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | - | - |
Toplam | - | |
Finalin Başarıya Oranı | 100 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | - | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1: | Temel tıp bilimlerini, klinik bilimlerle entegre edebilme ve bu bilgileri hasta ile ilgili tüm işlemlerde kullanabilme | ||||||
2: | Alanı ile ilgili ağız, diş, çene sağlığı ve hastalıkları alanındaki bilgileri uygulamada kullanma ve var olan sorunlara bilimsel ve etik çözümler bulabilme | ||||||
3: | Alanı ile ilgili kanıta dayalı diş hekimliği rehberlerini kullanabilme | ||||||
4: | Uluslararası düzeyde yayınları izleyebilme, eleştirel analitik değerlendirme yaklaşımıyla değerlendirebilme ve araştırma sonuçlarını yorumlayabilme | ||||||
5: | Araştırma dizaynı ve metodolojisi hakkındaki bilgilerini kullanarak bir bilimsel çalışma planlayabilme | ||||||
6: | Hastalarında, mesleki ve etik sorumluluğunu dikkate alarak hastaları için gereken tüm uygulamaları hasta güvenliği kriterleri dahilinde yapabilme, hasta ile uygun iletişim kurabilme | ||||||
7: | Radyasyon fiziği ve radyobiyoloji konularında bilgi sahibi olabilme | ||||||
8: | Radyasyonun sağlık üzerindeki etkileri ve radyasyon güvenliği konularında bilgi sahibi olma ve çalışmalarında radyasyon güvenliği kurallarına tam uyum sağlayabilme | ||||||
9: | Dişhekimliğine yönelik konvansiyonel, dijital radyografi cihazları ve dental volumetrik tomografinin kullanımları ve bu görüntüleme yöntemleri ile elde edilen radyografik görüntüleri yorumlayabilme, ayırıcı tanı kriterlerini de dikkate alarak radyografik tanı ve rapor hazırlayabilme | ||||||
10: | Çene yüz bölgesine ait radyografilerde anatomik oluşumları ve fonksiyonel anatomiyi yorumlayabilme | ||||||
11: | Hastanın radyografi bulgularını, anamnez ve muayene bulguları ile bir arada değerlendirebilme, gerektiğinde diş hekimleri ve tıp doktorları ile konsültasyon yapabilme | ||||||
12: | Klinikte medikal / dental öyküye dayanarak, ağız içi ve ağız dışı muayene sonrası uygun görüntüleme yöntemlerini ve laboratuar tetkiklerini belirleyebilme | X | |||||
13: | Ağız diş hastalıklarının, tanısı için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini kullanabilme ve hastanın genel sağlık sorunu ile diş hekimliği tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme, Bir hasta için alternatif tedavi planları tasarlayabilme ve hastaya bu planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi vererek hasta ile birlikte tedavi planına karar verebilme | x | |||||
14: | Ağız içindeki lezyonların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı diş hekimliği esaslı bilgileri kullanabilme | x | |||||
15: | Sistemik hastalıkların mekanizmalarının kavranması ve sistemik hastalıkların ağız bulgularını diş hekimliği açısından yorumlayabilme | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | - | - | - |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | - | - | - |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |