Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı yüksek lisans öğrencilerinin ağız diş ve çene hastalıkalrının tanısı için kullanılan tüm yöntemleri uygulayabilmesini, tedavi planını alternatifleriyle hazırlayabilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Ağız içi - ağız dışı muayene ve yardımcı tanı yöntemleri, tedavi planı hazırlama ve alternatif tedavi planları oluşturma.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4:Vaka izleme, 5:Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Deney, C: Ödev, D: Klinik performans formları
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Ağız diş çene hastalıklarının tanısı için ağız dışı muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini kullanabilme | 11, 13 | 1, 2, 3, 4, 5 | D |
2) Ağız diş çene hastalıklarının tanısı için ağız içi muayene yöntemlerini uygulayabilme | 11, 13 | 1, 2, 3, 4, 5 | D |
3) Hastanın genel sağlık sorunu ile diş hekimliği tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme | 6, 11, 13 | 1, 2, 3, 4, 5 | D |
4) Bir hasta için alternatif tedavi planları tasarlayabilme ve hastaya bu planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi vererek hasta ile birlikte tedavi planına karar verebilme | 11, 13 | 1, 2, 3, 4, 5 | D |
5) Muayene öncesi, sırası ve sonrasında çapraz enfeksiyon riskini değerlendirebilme | 11, 13 | 1, 2, 3, 4, 5 | D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Oral Diagnoz ve Radyoloji Klinik Uygulamaları | Kaynaklara çalışma |
2 | Oral Diagnoz ve Radyoloji Klinik Uygulamaları | Kaynaklara çalışma |
3 | Oral Diagnoz ve Radyoloji Klinik Uygulamaları | Kaynaklara çalışma |
4 | Oral Diagnoz ve Radyoloji Klinik Uygulamaları | Kaynaklara çalışma |
5 | Oral Diagnoz ve Radyoloji Klinik Uygulamaları | Kaynaklara çalışma |
6 | Oral Diagnoz ve Radyoloji Klinik Uygulamaları | Kaynaklara çalışma |
7 | Oral Diagnoz ve Radyoloji Klinik Uygulamaları | Kaynaklara çalışma |
8 | Oral Diagnoz ve Radyoloji Klinik Uygulamaları | Kaynaklara çalışma |
9 | Oral Diagnoz ve Radyoloji Klinik Uygulamaları | Kaynaklara çalışma |
10 | Oral Diagnoz ve Radyoloji Klinik Uygulamaları | Kaynaklara çalışma |
11 | Oral Diagnoz ve Radyoloji Klinik Uygulamaları | Kaynaklara çalışma |
12 | Oral Diagnoz ve Radyoloji Klinik Uygulamaları | Kaynaklara çalışma |
13 | Oral Diagnoz ve Radyoloji Klinik Uygulamaları | Kaynaklara çalışma |
14 | Oral Diagnoz ve Radyoloji Klinik Uygulamaları | Kaynaklara çalışma |
15 | Oral Diagnoz ve Radyoloji Klinik Uygulamaları | Kaynaklara çalışma |
16 | Oral Diagnoz ve Radyoloji Klinik Uygulamaları | Kaynaklara çalışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Klinik manuel. |
Diğer Kaynaklar |
- Scully C (2004) Oral and Maxillofacial Medicine, Elsevier Science Limited
- Şirin Ş, Özcan İ, (1997) Oral Diagnoz, İstanbul Üniversitesi Basım Evi ve Film Merkezi, İstanbul, Türkiye - Bilge OM, Akgül M, Dağistan S (2012) Diş Hekimliğinde Muayene ve Oral Diagnoz, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum, Türkiye - Cebeci ARİ (2009) Oral Medicine I Hastalıkların İncelenmesi ve Güncel Dişhekimi Yaklaşımı Ankara, Türkiye
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Fotokopi Paylaşılır. |
Ödevler | Paylaşılır. |
Sınavlar | - |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | - | - |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev-Muayene | - | 100 |
Toplam | - | |
Finalin Başarıya Oranı | - | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | - | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1: | Temel tıp bilimlerini, klinik bilimlerle entegre edebilme ve bu bilgileri hasta ile ilgili tüm işlemlerde kullanabilme | ||||||
2: | Alanı ile ilgili ağız, diş, çene sağlığı ve hastalıkları alanındaki bilgileri uygulamada kullanma ve var olan sorunlara bilimsel ve etik çözümler getirebilme becerisi | ||||||
3: | Bilimsel yayınları eleştirel analitik değerlendirme yaklaşımıyla değerlendirebilme ve alanı ile ilgili kanıta dayalı diş hekimliği rehberlerini kullanabilme | ||||||
4: | Ulusal ve uluslararası bilime katkı sağlayabilecek yeni bir yaklaşım, yeni bir yöntem getiren planlama, uygulama yapabilme | ||||||
5: | Ulusal ve uluslararası akademik alanlarda yapılan toplantılara katılım ve sunum (seminer, makale ve doktora tezi hazırlama) becerisi | ||||||
6: | Hastalarında, mesleki ve etik sorumluluğunu dikkate alarak hastaları için gereken tüm uygulamaları hasta güvenliği kriterleri dahilinde yapabilme, hasta ile uygun iletişim kurabilme | X | |||||
7: | Radyasyon fiziği ve radyobiyoloji konularında bilgi sahibi olabilecek | ||||||
8: | Radyasyonun sağlık üzerindeki etkileri ve radyasyon güvenliği konularında ileri derecede bilgi sahibi olma ve çalışmalarında radyasyon güvenliği kurallarına tam uyum sağlayabilme | ||||||
9: | Dişhekimliğine yönelik konvansiyonel, dijital radyografi cihazları ve dental volumetrik tomografinin kullanımları ve bu görüntüleme yöntemleri ile elde edilen radyografik görüntüleri yorumlayabilme, ayırıcı tanı kriterlerini de dikkate alarak radyografik tanı ve rapor hazırlayabilme, ayrıca ileri görüntüleme tekniklerini yorumlayabilme | ||||||
10: | Maksillofasiyal bölgeye ait radyografilerde anatomik oluşumları ve fonksiyonel anatomiyi yorumlayabilme | ||||||
11: | Hastanın radyografi bulgularını, anamnez ve muayene bulguları ile bir arada değerlendirebilme ve radyografik tanıyı dişhekimliğinde kullanılan diğer tanı yöntemleri ile birlikte yorumlayabilme, gerektiğinde diş hekimleri ve tıp doktorları ile konsültasyon yapabilme | X | |||||
12: | Klinik intraoral, ekstraoral muayene ve medikal / dental öyküye dayanarak uygun görüntüleme yöntemlerini ve laboratuar tetkiklerini belirleyebilecek | ||||||
13: | Ağız diş hastalıklarının, tanısı için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini kullanabilme ve hastanın genel sağlık sorunu ile diş hekimliği tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme, Bir hasta için alternatif tedavi planları tasarlayabilme ve hastaya bu planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi vererek hasta ile birlikte tedavi planına karar verebilme | X | |||||
14: | Ağız içindeki lezyonların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı diş hekimliği esaslı bilgileri kullanma, ağız mukozası hastalıklarının tanısında gerekli ise cerrahi tanı yöntemlerini kullanma | ||||||
15: | Sistemik hastalıkların mekanizmalarının kavranması ve sistemik hastalıkların ağız bulgularını diş hekimliği açısından yorumlayabilme |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | |||
Ara Sınav | - | - | - |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | - | - | - |
Final | - | - | - |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |