Araştırma dizaynı ve metodolojisi, makale taraması, bilimsel dergiler.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Bilimsel makaleleri araştırma yöntemlerine göre sınıflandırır ve yöntemleri kanıta dayalı diş hekimliği açısından değerlendirir. | 3 | 2, 3 | E |
2) Bilimsel makalelerin metodolojileri ve sonuçları hakkında eleştirel değerlendirme yapar. | 3, 4 | 2, 3 | E |
3) Bilimsel makalelerinin metodolojilerindeki hataları fark eder ve bilimsel yönden tartışır. | 3, 4 | 2, 3 | E |
4) Bilimsel makalelerden elde edilen sonuçları yorumlar, karşılaştırır ve tartışır. | 3, 4 | 2, 3 | E |
5) Bilimsel makalelerin sonuçlarını analiz ederek klinik sorunların çözümü için sentezler. | 3, 4, 5 | 2, 3 | E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Literatür sunumları | Bilimsel araştırma makaleleri |
2 | Literatür sunumları | Bilimsel araştırma makaleleri |
3 | Literatür sunumları | Bilimsel araştırma makaleleri |
4 | Literatür sunumları | Bilimsel araştırma makaleleri |
5 | Literatür sunumları | Bilimsel araştırma makaleleri |
6 | Literatür sunumları | Bilimsel araştırma makaleleri |
7 | Literatür sunumları | Bilimsel araştırma makaleleri |
8 | Literatür sunumları | Bilimsel araştırma makaleleri |
9 | Literatür sunumları | Bilimsel araştırma makaleleri |
10 | Literatür sunumları | Bilimsel araştırma makaleleri |
11 | Literatür sunumları | Bilimsel araştırma makaleleri |
12 | Literatür sunumları | Bilimsel araştırma makaleleri |
13 | Literatür sunumları | Bilimsel araştırma makaleleri |
14 | Literatür sunumları | Bilimsel araştırma makaleleri |
15 | Literatür sunumları | Bilimsel araştırma makaleleri |
16 | Literatür sunumları | Bilimsel araştırma makaleleri |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
- Regezi JA, Sciubba JJ, Jordan RCK (2003) Oral Pathology, Saunders USA
- Sapp JP, Eversole LR, Wysocki GP (2004) Contemporary Oral and Maxillofacial Pathology, Mosby St. Louis, Missouri - Özbayrak S (1993) Oral Mukoza Hastalıkları, Marmara Üniversitesi Yayınları, İstanbul, Türkiye - Özbayrak S (2006 ) Ağız Hastalıkları Atlası, Quintessence - Laskaris G (2005) Treatment of Oral Diseases, Thieme, NY USA - Scully C (2004) Oral and Maxillofacial Medicine, Elsevier Science Limited |
Diğer Kaynaklar |
Online ve basılı dergiler.
Dentomaxillofacial Radiology Journal of Digital Imaging Journal of Oral Pathology & Medicine Oral Surgery, Oral Medicine, Oral Pathology and Oral Radiology The Journal of American Dental Association European Journal of Dentistry Acta Odontologica Scandinavica Journal of Dental Education International Journal of Medicine Dental Traumatology Scientific World Journal Journal of Forensic Science |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Fotokopi Paylaşılır. |
Ödevler | Paylaşılır. Süreli yayın tarama, 3 literatür sunumu |
Sınavlar | - |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | ||
Kısa Sınav | ||
Ödev-vaka | 3 | 100 |
Toplam | ||
Finalin Başarıya Oranı | ||
Yıl içinin Başarıya Oranı | ||
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel tıp bilimlerini, klinik bilimlerle entegre edebilme ve bu bilgileri hasta ile ilgili tüm işlemlerde kullanabilme | ||||||
2 | Alanı ile ilgili ağız, diş, çene sağlığı ve hastalıkları alanındaki bilgileri uygulamada kullanma ve var olan sorunlara bilimsel ve etik çözümler bulabilme | ||||||
3 | Alanı ile ilgili kanıta dayalı diş hekimliği rehberlerini kullanabilme | X | |||||
4 | Uluslararası düzeyde yayınları izleyebilme, eleştirel analitik değerlendirme yaklaşımıyla değerlendirebilme ve araştırma sonuçlarını yorumlayabilme | X | |||||
5 | Araştırma dizaynı ve metodolojisi hakkındaki bilgilerini kullanarak bir bilimsel çalışma planlayabilme | X | |||||
6 | Hastalarında, mesleki ve etik sorumluluğunu dikkate alarak hastaları için gereken tüm uygulamaları hasta güvenliği kriterleri dahilinde yapabilme, hasta ile uygun iletişim kurabilme | ||||||
7 | Radyasyon fiziği ve radyobiyoloji konularında bilgi sahibi olabilme | ||||||
8 | Radyasyonun sağlık üzerindeki etkileri ve radyasyon güvenliği konularında bilgi sahibi olma ve çalışmalarında radyasyon güvenliği kurallarına tam uyum sağlayabilme | ||||||
9 | Dişhekimliğine yönelik konvansiyonel, dijital radyografi cihazları ve dental volumetrik tomografinin kullanımları ve bu görüntüleme yöntemleri ile elde edilen radyografik görüntüleri yorumlayabilme, ayırıcı tanı kriterlerini de dikkate alarak radyografik tanı ve rapor hazırlayabilme | ||||||
10 | Çene yüz bölgesine ait radyografilerde anatomik oluşumları ve fonksiyonel anatomiyi yorumlayabilme | ||||||
11 | Hastanın radyografi bulgularını, anamnez ve muayene bulguları ile bir arada değerlendirebilme, gerektiğinde diş hekimleri ve tıp doktorları ile konsültasyon yapabilme | ||||||
12 | Klinikte medikal / dental öyküye dayanarak, ağız içi ve ağız dışı muayene sonrası uygun görüntüleme yöntemlerini ve laboratuar tetkiklerini belirleyebilme | ||||||
13 | Ağız diş hastalıklarının, tanısı için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini kullanabilme ve hastanın genel sağlık sorunu ile diş hekimliği tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme, Bir hasta için alternatif tedavi planları tasarlayabilme ve hastaya bu planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi vererek hasta ile birlikte tedavi planına karar verebilme | ||||||
14 | Ağız içindeki lezyonların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı diş hekimliği esaslı bilgileri kullanabilme | ||||||
15 | Sistemik hastalıkların mekanizmalarının kavranması ve sistemik hastalıkların ağız bulgularını diş hekimliği açısından yorumlayabilme |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | |||
Kısa Sınav | |||
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Final | |||
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |