Diş yapılarının oluşum aşamaları, gelişimsel anomaliler ve tedavileri, çalışma uzunluğunun belirlenmesi, pulpa hastalıklarının etyolojilerinin tanımlanması, kök kanalları ve periapikal dokulardaki mikrobiyolojik flora, periapikal doku hastalıklarının etyolojisi, flare-up olgularının nedenleri ve izlenilmesi gereken yol hakkında bilgi.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
11 | 1,2,3,4,5 | A |
|
11 | 1,2,3,4,5 | A |
|
1 | 1,2,3,4,5 | A |
|
13 | 1,2,3,4,5 | A |
|
1 | 1,2,3,4,5 | A |
|
8 | 1,2,3,4,5 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ağız boşluğu ve dişlerin oluşumu |
Kaynaklara
Çalışma |
2 | Diş anomalileri ve tedavilerinde karşılaşılan sorunlar ve çözümleri |
Kaynaklara
Çalışma |
3 | Dentin yapısı,tipleri ve endodonti tedavi ile ilişkisi |
Kaynaklara
Çalışma |
4 | Pulpa-sement,PDL'in histolojik yapısı |
Kaynaklara
Çalışma |
5 | Kök kanallarının şekillendirilmesinde apikal hudut |
Kaynaklara
Çalışma |
6 | Pulpa iltihaplarının etyolojisi |
Kaynaklara
Çalışma |
7 | Diş çürüğü ve dişhekimliği işlemlerine pulpa reaksiyonları |
Kaynaklara
Çalışma |
8 | Pulpitis seroza -pulpitis purulenta |
Kaynaklara
Çalışma |
9 | Pulpa nekrozu ve pulpa kangreni |
Kaynaklara
Çalışma |
10 | Endodontide mikrobiyoloji ve biofilm |
Kaynaklara
Çalışma |
11 | Akut ve kronik periradiküler lezyonların mediatörleri ve immünoloji |
Kaynaklara
Çalışma |
12 | Akut Apikal Periodontitis ve Akut Apikal Apse |
Kaynaklara
Çalışma |
13 | Kronik Apikal Periodontitis ve Kronik Apikal Apse |
Kaynaklara
Çalışma |
14 | Periapikal kistler ve tedavileri |
Kaynaklara
Çalışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Ders slaytlarının çıktısı |
Diğer Kaynaklar |
1) Endodontics, Ingle, 2008.
2) Richard S. Schwartz, Thomas Hilton, J. William Robbins, James B. Summitt. Fundamentals of Operative Dentistry: a contemporary approach Quintessence Publishing Co , 2006.. 3) Mahmoud Torabinejad, Richard E Walton. Endodontics: Princible and practice, 2009. 4) Philip Lumley, Nick Adams, Philip Tomson. Practical Clinical Endodontics, 2006. 5) Stephen Cohen, Kenneth M. Hargreaves. Pathways of the pulp, 2010.
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Fotokopi paylaşılır. |
Ödevler | Paylaşılır. |
Sınavlar | Paylaşılmaz. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Ödev | ||
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 100 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 0 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
Pulpal ve/veya periradiküler kaynaklı oral ağrıların ayırıcı tanısı ve tedavisi temel alınarak tedavi planlaması yapabilme ve ağrı yönetimini etkili bir şekilde yapabilme
|
X | |||||
2 | Karmaşık vakaları değerlendirmede hastanın sistemik durumunu dikkate alarak ve uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak diğer dişhekimliği alanlarını dikkate alarak planlama yapabilme | ||||||
3 | Cerrahi olmayan endodontik tedavinin temel prensiplerini, filozofilerini ve tedavi prosedürlerini pulpa ve periapikal dokuların morfoloji, fizyoloji ve patolojilerini gözönünde bulundurarak yerine getirebilme ve gereğinde yeniden tedaviyi gerçekleştirebilme | ||||||
4 | Cerrahi endodontik tedaviye ihtiyaç duyan hastalara apisektomi ve retrograt dolgu, kök rezorpsiyonlarının cerrahi yol ile tamiri, hemiseksiyon ve kök amputasyonu gibi dokunun selektif uzaklaştırılması işlemleri, kasti replantasyon ve avulse dişlerin replantasyonu, gibi çok yönlü tedavi seçeneklerini vakaya uygun olarak seçebilmeli ve maksimum psikomotor beceri ile yapabilme | ||||||
5 | Kök ucu gelişimi tamamlanmamış dişlerde apeksogenesiz, apeksifikasyon ve apikal tıkaçlama ve rejeneratif endodonti uygulamaları ve bu tedavilerde kullanılabilecek materyaller hakkında detaylı bilgi sahibi olunması ve vakaya uygun yöntemi ve materyali seçerek maksimum psikomotor beceri ile uygulayabilme | ||||||
6 | Geriatrik hastalar, pediatrik hastalar, renkleşmiş dişler, anomalili dişler, travmaya uğramış dişlere özgü en güncel endodontik yaklaşımları hastaya uygulayabilme | ||||||
7 |
Endodontik tedavi görmüş dişlerin restorasyonu ile ilgili bilgi sahibi olma, post boşluğunu kök kanal morfolojisini ve diş sert dokularının hastaya ve dişe özgü özelliklerini, uygulanmış olan kanal dolgu yöntemini gözönünde bulundurarak hazırlayabilme; en uygun post sistemini seçebilme ve uygulayabilme
|
||||||
8 | Kanıta dayalı dişhekimliği esaslarına ön planda tutarak Endodontik tedavide başarı çalışmalarını inceleyebilme ve hangi tedavi yönteminde ne kadar başarı beklenebileceğine dair bilgileri implant uygulamalarını da gözönünde bulundurarak hastalara aktarabilme | X | |||||
9 | Klinik uygulamalara ilişkin görsel ve yazılı kayıtların tutulmasının easlarını bilme ve hasta gizliliğine özen gösterme | ||||||
10 | Bilimsel yayınları eleştirel analitik değerlendirmeyi kullanarak okuma ve sonuçlarını sentez edebilme | ||||||
11 | Oral dokuların histoloji, fizyoloji ve patolojisi konusundaki bilgilerini klinik uygulamalarda kullanabilme | X | |||||
12 | Fonksiyonel Anatomi ve radyografik anatomi konusundaki bilgilerini klinik uygulamalarda kullanabilme detaylı bilgi sahibi olma ve bu bilgisini radyolojik ve klinik uygulamalarda kullanabilme | ||||||
13 | Endodontik tedaviyi asepsi ve antisepsi kurallarına uygun şekilde gerçekleştirebilme; endodontik enfeksiyonların tedavisinde, şekillendirme ve irrigasyon protokollerini oluşturmada, seans sayısını belirleme ve cerrahi olan ile olmayan tedavi yöntemleri arasında seçim yapma gibi konularda karar vermede mikrobiyoloji bilgisini de kullanarak karar verebilme | X | |||||
14 | Endodontide kullanılan ilaçların farmakolojik etkilerini dikkate alarak uygulayabilme | ||||||
15 | Bilimsel makalelerin güvenilirlikleri açısından değerlendirebilmek için istatistiksel analizleri anlayabilme, yorumlayabilme | ||||||
16 | Kanıta dayalı diş hekimliği bakımından kanıt değerini göz önünde bulundurarak, bilimsel çalışma planlama, yapma, bulguları analiz edebilme ve sonuçları değerlendirebilme becerisi | ||||||
17 | Ulusal ve Uluslararası alanlarda Yazılı ve Sözlü Sunum Becerisi (doktora tezi, makale ve seminer hazırlama becerisi) | ||||||
18 |
Düşünce becerisini geliştirerek yaratıcı fikirler ortaya koyabilme
|
||||||
19 | Enformasyon teknolojisinin doğru kullanılması, recall ve follow-up | ||||||
20 | Endodontik hasta ve diğer diş hekimleri ile iletişim | ||||||
21 | Dental fotoğraf tekniklerini endodontik vakalara uygulayabilme |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |