Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Dünya genelinde günümüzde de geniş ölçüde uygulanmaya devam edilen bazı geleneksel tedavi sistemleri olan; aromaterapi, homeopati, Naturopati vb. teknikleri temel prensipleri ve uygulama alanları.
Dersin İçeriği:
Aromaterapi, homeopati, naturopati, diğer tamamlatıcı ve alternatif tedavi sistemleri
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4. Sunum. 5:Simülasyon, 6:Video, 7:Uygulamalar, 8: Vaka çözümlemeleri
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli (test), C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Derse katılım, H: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Programın öğrenme çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Aromaterapi ve uygulamaları hakkında temel bilgi sahibi olur. | 2, 3, 5, 12, 14 | 1,2,3, 4 | A,B,C,D,G,H |
2) Homeopati ve uygulamaları hakkında temel bilgi sahibi olur. | 2, 3, 5, 12, 14 | 1,2,3, 4 | A,B,C,D,G,H |
3) Naturopati ve diğer tamamlayıcı ve alternatif tıp sistemleri hakkında temel bilgi sahibi olur. | 2, 3, 5, 12, 14 | 1,2,3, 4 | A,B,C,D,G,H |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4. Sunum. 5:Simülasyon, 6:Video, 7:Uygulamalar, 8: Vaka çözümlemeleri | ||
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli (test), C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Derse katılım, H: Ödev |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | GİRİŞ, Tarikçe, Genel kavramlar ve tanımlar | |
2 | Aromaterapi ve uygulamaları | |
3 | Aromaterapi ve uygulamaları | |
4 | Aromaterapi ve uygulamaları | |
5 | Homeopati ve uygulamaları | |
6 | Homeopati ve uygulamaları | |
7 | Homeopati ve uygulamaları | |
8 | Naturopati ve uygulamaları | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Bach flowers, Alexander tekniği ve uygulamaları | |
11 | Masaj tedavisi, Kayroprakti ve uygulamaları | |
12 | Spritüel teknikler; Yoga, Reiki ve uygulamaları | |
13 | Diğer tamamlayıcı ve alternatif tedavi teknikleri | |
14 | Genel değerlendirme | |
15 | Soru-cevap | |
16 | Soru-cevap |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Ders notları |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Tüm ders konuları teorik derslerde ilgili konuların renkli görsellleri üzerinde anlatılmaktadır. |
Ödevler | Öğrenciler verilen konularda sunum hazırlayarak katılanlara bilgi aktarır. |
Sınavlar | Teorik derslerin sınavları test usulü yapılmaktadır. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Sunum değerlendirme | 1 | 50 |
Ara sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkçe ve İngilizce olarak mesleğini uygulayabilme yeteneği kazanır. | ||||||
2 | Eczacılık alanındaki güncel teorik ve pratik bilgilere ulaşabilme, yenilikleri takip edebilme ve değerlendirebilme yetisine sahip olarak bu bilginin doğruluğu ve güvenilirliğini yorumlayabilir. | X | |||||
3 | Eczacılık bilimleriyle ilgili öğrendiği bilgileri pratikte uygulayabilir. Kazanmış olduğu bilgi ve becerilerle halka en yakın sağlık danışmanı olarak görev yapar ve toplumu sürekli bilgilendirir. | X | |||||
4 | Eczacılık ve sağlık bilimlerini kapsayan temel konu ve prensipleriyle ilgili güncel teknolojiyi izleyebilir, uygulayabilir ve meslek içi eğitim seminerlerinde yer alabilir. | ||||||
5 | İlaçlar ve diğer kimyasal maddelerin kullanımı ve laboratuvar uygulamasıyla ilgili riskleri ve değerlendirmeyi bilir. | X | |||||
6 | Kalitatif ve kantitatif ölçümleri yaparak elde ettiği bulguları yorumlayabilme ve verilerden geçerli bir bilimsel sonuca ulaşabilme yeteneği edinir. | ||||||
7 | Farmasötik ürünlerin hazırlanışını, kullanımını, etkileşmelerini, istenmiyen etkiler ve risklerini bilir ve bu bilgileri gerektiği şekilde kullanır. | ||||||
8 | Farmasötik ürünlerle ilgili araştırma ve geliştirme projeleri yapar, yönetir ve sonuçlarını paylaşır. | ||||||
9 | Reçete içeriği ve farmasötik ürünlerle ilgili bilginin hastaya/kullanıcıya doğru ve anlaşılır biçimde aktarılması konusunda yetkindir. | ||||||
10 | Disiplinler arası çalışabilir. Diğer meslek grupları ile işbirliği yapabilir, meslek içi eğitim ve aktivitelere katılabilir, iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olur. | ||||||
11 | Sağlıkla ilgili sosyal sorumluluk projelerinde görev alabilir. Mesleğiyle ilgili etkinlik ve uygulamalara katılacak görev ve sürdürülebilir çevre bilincine sahiptir. | ||||||
12 | Eczane açabilir, hastane eczanelerinde, ilaç, kozmetik, medikal ve bitkisel ürünler ile ilgili alanlarda çalışabilir. Kendinin, çalışma arkadaşlarının ve öğrencilerinin mesleki gelişimlerinde rol alır. | X | |||||
13 | Toplum sağlığını ilgilendiren konularda sağlık personeli olarak yasal ve mesleki hukuk ve etik kurallarını bilir ve uygular. | ||||||
14 | Doğal veya sentetik kaynaklardan ilaç tasarımı, geliştirilmesi, hazırlanışı, analizi ve vücuttaki metabolizmasıyla ilgili süreçleri bilir ve yönetir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |