• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PTR 614
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
1
Uygulama Saati: 
2
Kredi: 
2
AKTS: 
3
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğrenciler sağlığı koruyucu ve tedavi edici amaçlarla hazırlanabilecek çay formülasyonları tasarımı hakkında bilgiler verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: 

Bitki çayı ve Tıbbi Çay kavramları, temel prensipler, kalite ve etkinlik gereksinimleri hakkında temel bilgiler verildikten sonra biyolojik etkilerine göre bitkisel droglar ve formülasyon örnekleri verilecektir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4. Sunum. 5:Simülasyon, 6:Video, 7:Uygulamalar, 8: Vaka çözümlemeleri
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli (test), C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Derse katılım, H: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Programın  öğrenme çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Bitki çayı ve Tıbbi çay kavramlarını bilir. ÖÇ1 1,2,3 A,C,D
2) Çay hazırlanmasında kullanılacak bitkisel droglardaki kalite standartlarını bilir. ÖÇ6, ÖÇ7 1,2,3,7 A,C,D
3) Bitkisel çayların belirli sağlık sorunları üzerindeki olası yarar ve risklerini bilir. ÖÇ1 1,2,3,7 A,C
4) Etkili Bitki çayları karışımlarının hazırlamasını öğrenir  ÖÇ1 1,2,3,7 A,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular (Teorik) Ön Hazırlık
1 Bitkisel çaylar; tanımlar, genel özellikler  
2 Bitkisel çay formülasyonlarında temel kalite özellikleri  
3 Gastro-intestinal sistem üzerinde etkili çaylar  
4 Gastro-intestinal sistem üzerinde etkili çaylar  
5 Gastro-intestinal sistem üzerinde etkili çaylar  
6 Gastro-intestinal sistem üzerinde etkili çaylar  
7 Üriner sistem üzerinde etkili çaylar  
8 Kardiyo-vasküler sistem üzerinde etkili çaylar  
9 Kadın hastalıklarında etkili çaylar  
10 Ara sınav  
11 Soğuk algınlığında etkili çaylar  
12 Solunum sistemi üzerinde etkili çaylar  
13 Genital sistem üzerinde etkili çaylar  
14 Soru-cevap  
15 Soru-cevap  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Ders notları
Diğer Kaynaklar Yeşilada E. (2010): Doğadan gelen Sağlık: Bitki Çayları, Era Yayıncılık

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ  
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ  
Ara Sınav 1 50  
Kısa Sınav      
Ödev 1 50  
Toplam   100  
Finalin Başarıya Oranı   50  
Yıl içinin Başarıya Oranı   50  
Toplam   100  

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Fitoterapi alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.     x      
2 Fitoterapi bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.         x  
3 Tıbbi bitkilerin kültürü, hasatı ve drog hazırlama aşamaları ile droglardan hareketle ekstre hazırlama yöntemlerini bilir.         x  
4 Tıbbi bitkilerin bilinçli ve doğru bir şekilde kullanılması için öneriler geliştirir ve bitki ilaç etkileşmelerinin önlenmesi için stratejiler geliştirerek toplumu bilinçlendirme için gerekli girişimlerde bulunur.       x    
5 Fitoterapi alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.     x      
6 Fitoterapi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.       x    
7 Fitoterapi alanının daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.     x      

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 4 4
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü     71
Toplam İş Yükü / 25 (s)     2.8
Dersin AKTS Kredisi     3