• TR
  • EN
Ders Kodu: 
FTR 519
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Fizyoterapide Uluslararası Fonksiyon, Yetersizlik ve Sağlık Sınıflamasındaki yaklaşımlar hakkında bilgi ve becerisini geliştirme
Dersin İçeriği: 
    Bu ders Dünya Sağlık Teşkilatı’nın engellilik tanımlamaları,  ICF (Uluslararası Fonksiyon, Yetersizlik, ve Sağlık Sınıflaması), fonksiyonel yetersizlik, çevresel ve kişisel faktörler, kişinin fiziksel ve sosyal özelliklerini, sağlıkla ilişkili yaklaşım  prensiplerini tanımlar
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Teorik Ders 2. Tartışmalı ders 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Vaka çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Yazılı Sınav C. Ev ödevi F. Vaka çalışması

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1)  Hayat boyu öğrenme ve kendini ve toplumu duyarlı olur  5,8,9,10 1,2,3 A,C
2) Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olur  5,8,9,10  3,4 A,C
3) Engellilik tanımlamaları,  ICF  kapsamında pratik yeteneklerini geliştirir  5,8,9,10 3,4 A,C,F
4) Engeli olan veya aktivite limitasyonu içindeki  kişilere yönelik doğru iletişim için gerekli yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur 5,8,9,10 1,2,3 A,C,F
5) ICF kapsamında kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunma becerisini kazanır  5,8,9,10 2,3,4 A,C,F

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dünya Sağlık Teşkilatı’nın engellilik tanımlamaları  
2 ICF - Uluslararası Fonksiyon, Yetersizlik, ve Sağlık Sınıflaması ; aktivite limitasyonu  
3 Fonksiyonel yetersizlikler, çevresel özellikler

Vaka tartışması

 
4  sağlık ilişkili yaklaşımlar eğitimi etkileyen genel devlet politikaları, sosyal özellikler,  yaş, cinsiyet, sağlık, psikoloji

Vaka tartışması

 
5 Fiziksel uygunluk, alışkanlıklar, kişisel problemler ile baş etme yetisi, tecrübeler

Vaka tartışması

 
6 ICF kapsamında sosyal yaşama katılım ve yaşam kalitesi tartışılacaktır.

Vaka tartışması

 
7 ARA SINAV  
8 ICF kapsamında değerlendirme örnekleri

Vaka tartışması

 
9  ICF kapsamında değerlendirme örnekleri

Vaka tartışması

 
10  ICF kapsamında değerlendirme örnekleri

Vaka tartışması  

 
11 Saha çalışmalarının sunumu  
12 Saha çalışmalarının sunumu  
13 Saha çalışmaları ile edinilen sonuçların tartışılması  
14 Saha çalışmalarının ile edinilen sonuçların tartışılması   
15 Genel tartışma  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  

1.WHO (2001) International classification of functioning, disability and health (ICF). World Health Organization, Geneva.

Diğer Kaynaklar  

1. WHO, International Classification of Impairments, Disabilities and Handicaps,1980

 

2. World report on disability 2011. World Health Organization. Malta: WHO Press. (www.who.int)   

 

3. Intellectual Disability: Definition, Classification and Systems of Support (11. Baskı). (2010) American Association on Intellectual and Developmental Disabilities (AAIDD).

 

4. Türkiye Özürlüler Araştırması (2. baskı). (2002). T.C. Başbakanlık Devlet İstatistik Enstitüsü Özürlüler İdaresi   Başkanlığı. Ankara (2009) : Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası

 

5. Türkiye Özürlüler Araştırması Temel Göstergeleri 2006- T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi - Özürlülük Araştırmaları ve İstatistik Dairesi Başkanlığı.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar  Ders konuları ile ilgili power point sunumlar, resim, video gösterimi.
Ödevler  ICF ile ilgili sunum çalışmaları 
Sınavlar Teorik ara sınav, vaka raporu, ödev    

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 70
Ödev 1 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak   X        
2 Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek     X      
3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak     X      
4 Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek     X      
5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak         X  
6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak X          
7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak   X        
8 Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak       X    
9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak         X  
10 Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak         X  

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 7 112
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     193
Toplam İş Yükü / 25 (s)     7,72
Dersin AKTS Kredisi     8