Bu ders Dünya Sağlık Teşkilatı’nın engellilik tanımlamaları, ICF (Uluslararası Fonksiyon, Yetersizlik, ve Sağlık Sınıflaması), fonksiyonel yetersizlik, çevresel ve kişisel faktörler, kişinin fiziksel ve sosyal özelliklerini, sağlıkla ilişkili yaklaşım prensiplerini tanımlar |
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Hayat boyu öğrenme ve kendini ve toplumu duyarlı olur | 5,8,9,10 | 1,2,3 | A,C |
2) Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olur | 5,8,9,10 | 3,4 | A,C |
3) Engellilik tanımlamaları, ICF kapsamında pratik yeteneklerini geliştirir | 5,8,9,10 | 3,4 | A,C,F |
4) Engeli olan veya aktivite limitasyonu içindeki kişilere yönelik doğru iletişim için gerekli yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur | 5,8,9,10 | 1,2,3 | A,C,F |
5) ICF kapsamında kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunma becerisini kazanır | 5,8,9,10 | 2,3,4 | A,C,F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dünya Sağlık Teşkilatı’nın engellilik tanımlamaları | |
2 | ICF - Uluslararası Fonksiyon, Yetersizlik, ve Sağlık Sınıflaması ; aktivite limitasyonu | |
3 |
Fonksiyonel yetersizlikler, çevresel özellikler
Vaka tartışması |
|
4 |
sağlık ilişkili yaklaşımlar eğitimi etkileyen genel devlet politikaları, sosyal özellikler, yaş, cinsiyet, sağlık, psikoloji
Vaka tartışması |
|
5 |
Fiziksel uygunluk, alışkanlıklar, kişisel problemler ile baş etme yetisi, tecrübeler
Vaka tartışması |
|
6 |
ICF kapsamında sosyal yaşama katılım ve yaşam kalitesi tartışılacaktır.
Vaka tartışması |
|
7 | ARA SINAV | |
8 |
ICF kapsamında değerlendirme örnekleri
Vaka tartışması |
|
9 |
ICF kapsamında değerlendirme örnekleri
Vaka tartışması |
|
10 |
ICF kapsamında değerlendirme örnekleri
Vaka tartışması |
|
11 | Saha çalışmalarının sunumu | |
12 | Saha çalışmalarının sunumu | |
13 | Saha çalışmaları ile edinilen sonuçların tartışılması | |
14 | Saha çalışmalarının ile edinilen sonuçların tartışılması | |
15 | Genel tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
1.WHO (2001) International classification of functioning, disability and health (ICF). World Health Organization, Geneva. |
Diğer Kaynaklar |
1. WHO, International Classification of Impairments, Disabilities and Handicaps,1980
2. World report on disability 2011. World Health Organization. Malta: WHO Press. (www.who.int)
3. Intellectual Disability: Definition, Classification and Systems of Support (11. Baskı). (2010) American Association on Intellectual and Developmental Disabilities (AAIDD).
4. Türkiye Özürlüler Araştırması (2. baskı). (2002). T.C. Başbakanlık Devlet İstatistik Enstitüsü Özürlüler İdaresi Başkanlığı. Ankara (2009) : Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası
5. Türkiye Özürlüler Araştırması Temel Göstergeleri 2006- T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi - Özürlülük Araştırmaları ve İstatistik Dairesi Başkanlığı. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Ders konuları ile ilgili power point sunumlar, resim, video gösterimi. |
Ödevler | ICF ile ilgili sunum çalışmaları |
Sınavlar | Teorik ara sınav, vaka raporu, ödev |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ödev | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | |||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X | |||||
4 | Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek | X | |||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | |||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak | X | |||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
8 | Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | |||||
10 | Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 193 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |