• TR
  • EN
Ders Kodu: 
FTR 521
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu ders ile yaşlanma, yaşla birlikte gelişen fizyolojik değişiklikler, fonksiyonel, kognitif ve psikososyal değişiklikler ve sonuçlarını kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon ışığında incelenmesi amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği: 
   Yaşlanma ile ortaya çıkan nörolojik, ortopedik sorunlar, kognitif  değişiklikler de fizyoterapi ve rehabilitasyon, sistemik hastalıkları veya engeli olan kişilerin yaşlanma süreçlerine fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları;  geriatrik rehabilitasyonda ölçme-değerlendirme   yaklaşımları  (Fonksiyonel Bağımsızlık Ölçeği –FIM, Günlük Yaşam Aktiviteleri –GYA testleri, süreli performans testleri, 6m/10m yürüme testi, Berg denge testi, Mini Mental Test vb..) ve sonuçların tartışılması; yaşam kalitesi ve rekreasyon
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
2. Tartışmalı ders 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Vaka çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Yazılı Sınav C. Ev ödevi F. Vaka çalışması

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Sağlıkla ilgili yeterli bilgiyi verir   5 2,3 A,C
2) Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olur   3  3,4 A,C
3) Geriatrik rehabilitasyon kapsamında pratik yeteneklerini geliştirir   5 3.4 A,C,F
4) Doğru iletişim için gerekli yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur 3 2,3 A,C,F
5)  Geriatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunma becerisini kazanır  5 3,4 A,C,F

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Yaşla birlikte gelişen fizyolojik değişiklikler, fonksiyonel performansda kayıp, psikososyal değişiklikler   
2 Geriatrik rehabilitasyonda değerlendirme,

Fiziksel ve kognitif performansa yönelik ölçme ve değerlendirme (Fonksiyonel Bağımsızlık Ölçeği –FIM, Günlük Yaşam Aktiviteleri –GYA testleri, süreli performans testleri, 6m/10m yürüme testi, Berg denge testi, Mini Mental Test vb..) ve sonuçların tartışılması

 
3 Yaşlanma ve sosyal izolasyon ile baş etme yaklaşımları, duyma, görme, hafıza, iletişim düzeylerinin korunması ve arttırılması yaklaşımları

 

Vaka tartışması

 
4 Fiziksel aktivitenin geliştirilme prensipleri, düşme  ve riskleri,  yaşanılan çevrenin  düzenlenmesi, GYA’indeki  bağımsızlık korunmasına ve arttırılmasına yönelik önlemler, yardımcı ekipmanlar

 

Vaka tartışması

 
5 Vaka tartışması  
6 Geriatrik rehabilitasyon kapsamında evinde bağımsız yaşayan veya  kurumsal destek 

Yaşlıların fiziksel, sosyal ve rekreatif  aktivitelere katılımları

Vaka tartışması

 
7 ARA SINAV  
8 Spor aktivitelerinin, kognitif fonksiyonu geliştirici terapötik rekreasyon aktivitelerinin uygulanma yöntemleri; Tai Chi, Chi-gong, yoga yaklaşımlarının geriatrik rehabilitasyondaki  önemi

Vaka tartışması

 
9 Geriatrik Rehabilitasyon Semineri  
10 Geriatrik Rehabilitasyon Semineri  
11 Saha çalışmalarının sunumu  
12 Saha çalışmalarının sunumu  
13 Saha çalışmaları ile edinilen sonuçların tartışılması  
14 Saha çalışmalarının ile edinilen sonuçların tartışılması   

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu
  1. Landefeld CS, Palmer RM, Johnson MA, Johnson CB,  Lyons WL. Current Geriatric Diagnosis & Treatment. McGraw–Hill Companies, NewYork, 2004.

                     

Diğer Kaynaklar
  1.  Austin DR. Therapeutic Recreation. Processess and Techniques. 5th Ed.Sagamore Publishing, Champaign, 2003.
  2. Ham RJ,  Primary Care Geriatrics.: A Case –Based Approach, Mosby Year Book, St Louis, 1997.
  3. Randall L. Braddom (Ed). Physical Therapy and Rehabilitation. Philadelphia: W.B. Saunders Company,  1996.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar  Ders konuları ile ilgili power point sunumlar, resim, video gösterimi.
Ödevler  Geriatrik rehabilitasyonu ile ilgili sunum çalışmaları 
Sınavlar Teorik ara sınav, vaka raporu, ödev    

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 70
Ödev 1 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak         X  
2 Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek         X  
3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak         X  
4 Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek         X  
5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak     X      
6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak       X    
7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak         X  
8 Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak     X      
9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak       X    
10 Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak     X      

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 7 112
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     193
Toplam İş Yükü / 25 (s)     7,72
Dersin AKTS Kredisi     8