• TR
  • EN
Ders Kodu: 
FTR 510
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğrencilerin nöroanatomi ve nörofizyoloji bilgilerini arttırmaktır.
Dersin İçeriği: 
Nöroanatami ve nörofizyoloji hakkında ileri bilgiler anlatılır.
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders 2. Tartışmalı ders
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Yazılı Sınav C. Ev ödevi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Nöroatami hakkında bilgi sahibi olma 2,3,9 1,2, A,C
2) Nörofizyoloji hakkında bilgi sahibi olma 2,3,9 1,2 A,C
3) Konu ile ilgili rapor çalışması yapar 2,3,9 1,2 A,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Sinir Sisteminin Yapı ve Çalısması Hakkında Genel Kavramlar  
2 Merkezi Sinir Sistemi'nin Makroskopik Anatomisi ve Fizyolojisi  
3 Medulla Spinalis (Yapı, Fonksiyon ve Patolojileri, Spinal Sinirler, Spinal Refleksler)  
4 Truncus Cerebri (Medulla Oblongata, Pons, Mesencephalon Yapı, Fonksiyon ve Patolojileri)  
5 Formatio Reticularis, Cerebellum (Yapı, Fonksiyon ve Patolojileri)  
6 Medulla Spinalis’in Çıkan ve İnen Yolları (Yapı, Fonksiyon ve Patolojileri)  
7 Kranial Sinirler (Yapı, Fonksiyon ve Patolojileri)  
8 Ara Sınav  
9 Bazal Ganglionlar (Yapı, Fonksiyon ve Patolojileri)  
10 Diencephalon (Thalamus, Hypothalamus, Hypophysis, Epithalamus, Fonksiyon ve

Patolojileri)

 
11 Görme ve Isitme Yolları (Yapı, Fonksiyon ve

Patolojileri)

 
12 Limbik Sistem (Limbik Sistemin Bağlantıları ve

Fonksiyonel Önemi)

 
13 Otonom Sinir Sistemi (Sempatik/Parasempatik

Sinirler, Enterik Sinir Sistemi, Fonksiyonel

Önemi)

 
14 Telencephalon (Beyin Hemisferleri, Cortex

Cerebri, Yapı, Fonksiyon ve Patolojileri)

 
15 Genel tartışma  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  

Gilman, S., Newman, S. Manter and Gatz's Essentials of Clinical Neuroanatomy and Neurophysiology

Diğer Kaynaklar  

 

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar  Ders konuları ile ilgili power point sunumlar, resim, video gösterimi.
Ödevler  
Sınavlar Teorik sınav,final sınavı

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 100
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI  
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi  
1 2 3 4 5  
1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak   X        
2 Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek         X  
3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak         X  
4 Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek   X        
5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak     X      
6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak   X        
7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak   X        
8 Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak     X      
9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak         X  
10 Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak     X      

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikNaomi

 

SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     150
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6
Dersin AKTS Kredisi     6