Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilerin nöroanatomi ve nörofizyoloji bilgilerini arttırmaktır.
Dersin İçeriği:
Nöroanatami ve nörofizyoloji hakkında ileri bilgiler anlatılır. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Ders 2. Tartışmalı ders
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Yazılı Sınav C. Ev ödevi
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Nöroatami hakkında bilgi sahibi olma | 2,3,9 | 1,2, | A,C |
2) Nörofizyoloji hakkında bilgi sahibi olma | 2,3,9 | 1,2 | A,C |
3) Konu ile ilgili rapor çalışması yapar | 2,3,9 | 1,2 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sinir Sisteminin Yapı ve Çalısması Hakkında Genel Kavramlar | |
2 | Merkezi Sinir Sistemi'nin Makroskopik Anatomisi ve Fizyolojisi | |
3 | Medulla Spinalis (Yapı, Fonksiyon ve Patolojileri, Spinal Sinirler, Spinal Refleksler) | |
4 | Truncus Cerebri (Medulla Oblongata, Pons, Mesencephalon Yapı, Fonksiyon ve Patolojileri) | |
5 | Formatio Reticularis, Cerebellum (Yapı, Fonksiyon ve Patolojileri) | |
6 | Medulla Spinalis’in Çıkan ve İnen Yolları (Yapı, Fonksiyon ve Patolojileri) | |
7 | Kranial Sinirler (Yapı, Fonksiyon ve Patolojileri) | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bazal Ganglionlar (Yapı, Fonksiyon ve Patolojileri) | |
10 |
Diencephalon (Thalamus, Hypothalamus, Hypophysis, Epithalamus, Fonksiyon ve
Patolojileri) |
|
11 |
Görme ve Isitme Yolları (Yapı, Fonksiyon ve
Patolojileri) |
|
12 |
Limbik Sistem (Limbik Sistemin Bağlantıları ve
Fonksiyonel Önemi) |
|
13 |
Otonom Sinir Sistemi (Sempatik/Parasempatik
Sinirler, Enterik Sinir Sistemi, Fonksiyonel Önemi) |
|
14 |
Telencephalon (Beyin Hemisferleri, Cortex
Cerebri, Yapı, Fonksiyon ve Patolojileri) |
|
15 | Genel tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Gilman, S., Newman, S. Manter and Gatz's Essentials of Clinical Neuroanatomy and Neurophysiology |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Ders konuları ile ilgili power point sunumlar, resim, video gösterimi. |
Ödevler | |
Sınavlar | Teorik sınav,final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | ||||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | ||||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X | ||||||
4 | Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek | X | ||||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | ||||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak | X | ||||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | ||||||
8 | Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak | X | ||||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | ||||||
10 | Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
EtkinlikNaomi
|
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |