• TR
  • EN
Ders Kodu: 
FTR 520
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğrencilerin konuşma terapisi hakkında genel bir bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 
Konuşma ve dil bozuklukları, terapi prensipleri, işitme bozuklukları, konuşma terapistinin görevleri hakkında temel bilgiler.
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı ders
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Teorik Sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Konuşma terapistinin tanımını açıklar. 1,8,9,10 1,2 A
2) Konuşma ve dil bozukluklarını örneklendirir. 1,8,9,10 1,2 A
3) İşitme bozuklukları tiplerini açıklar. 1,8,9,10 1,2 A
4) Çocuklarda görülen artikülasyon bozukluklarını tanımlar. 1,8,9,10 1,2 A
5) Yetişkinlerde görülen dil bozukluklarını tanımlar. 1,8,9,10 1,2 A

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Konuşma terapisine giriş  
2 Konuşma organlarının fonksiyonel anatomisi  
3 Konuşma ve dil gelişimi  
4 Afazi ve konuşma terapisi prensipleri  
5 Cerebral Palsy ile birlikte görülen konuşma-dil bozuklukları  
6 Down Sendromu ve eşlik eden iletişim problemleri  
7 Ara sınav  
8 İşitme kayıpları ve değerlendirilmesi  
9 Nörolojik konuşma bozuklukları  
10 Ses bozuklukları  
11 Yarık damak- yarık dudak ve eşlik eden iletişim problemleri  

 

 

12 Çocuklarda görülen dil ve konuşma bozuklukları  
13 Kekemelik ve konuşma akıcılığı bozuklukları  
14 Otizm spektrum bozukluğunda iletişim problemleri  
15 Genel Tartışma  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu

1.Hedge M.N; Introduction to Communicative Disorders, 2001

2.Chapey R; Language Intervention Strategies in Aphasia and Related Neurogenic Communication Disorders, 2001

Diğer Kaynaklar  

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar  
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav   0
Ödev   0
Toplam   40
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100
     
     

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Sağlıkta ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak     X      
2 Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek   X        
3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak   X        
4 Vak’kalar için uygun fizyoterapi- rehabilitasyon tekniklerini seçmek   X        
5 Uygulama işlemlerinde  pratik yetenekler kazanmak X          
6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak X          
7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak     X      
8 Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak         X  
9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak         X  
10 Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak       X    

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 7 112
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     193
Toplam İş Yükü / 25 (s)     7,72
Dersin AKTS Kredisi     8