Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilerin konuşma terapisi hakkında genel bir bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Konuşma ve dil bozuklukları, terapi prensipleri, işitme bozuklukları, konuşma terapistinin görevleri hakkında temel bilgiler. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı ders
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Teorik Sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Konuşma terapistinin tanımını açıklar. | 1,8,9,10 | 1,2 | A |
2) Konuşma ve dil bozukluklarını örneklendirir. | 1,8,9,10 | 1,2 | A |
3) İşitme bozuklukları tiplerini açıklar. | 1,8,9,10 | 1,2 | A |
4) Çocuklarda görülen artikülasyon bozukluklarını tanımlar. | 1,8,9,10 | 1,2 | A |
5) Yetişkinlerde görülen dil bozukluklarını tanımlar. | 1,8,9,10 | 1,2 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Konuşma terapisine giriş | |
2 | Konuşma organlarının fonksiyonel anatomisi | |
3 | Konuşma ve dil gelişimi | |
4 | Afazi ve konuşma terapisi prensipleri | |
5 | Cerebral Palsy ile birlikte görülen konuşma-dil bozuklukları | |
6 | Down Sendromu ve eşlik eden iletişim problemleri | |
7 | Ara sınav | |
8 | İşitme kayıpları ve değerlendirilmesi | |
9 | Nörolojik konuşma bozuklukları | |
10 | Ses bozuklukları | |
11 | Yarık damak- yarık dudak ve eşlik eden iletişim problemleri |
|
12 | Çocuklarda görülen dil ve konuşma bozuklukları | |
13 | Kekemelik ve konuşma akıcılığı bozuklukları | |
14 | Otizm spektrum bozukluğunda iletişim problemleri | |
15 | Genel Tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
1.Hedge M.N; Introduction to Communicative Disorders, 2001 2.Chapey R; Language Intervention Strategies in Aphasia and Related Neurogenic Communication Disorders, 2001 |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | |
Ödev | 0 | |
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 | |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlıkta ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | |||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X | |||||
4 | Vak’kalar için uygun fizyoterapi- rehabilitasyon tekniklerini seçmek | X | |||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | |||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak | X | |||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
8 | Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | |||||
10 | Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 193 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |