• TR
  • EN
Ders Kodu: 
FTR 522
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğrencilerin kognitif rehabilitasyon hakkında genel bir bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 
Kognitif rehabilitasyon ile ilgili temel ilkeler, çeşitli hastalıklarda tedavi ve öğretim stratejileri anlatılır.
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı ders
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Teorik Sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Kognitif rehabilitasyona ilişkin temel kavramları açıklar. 2,3,4,6,7,8,9,10 1,2 A
2) Erken tanı ve tedaviyi tanımlar ve önemini açıklar. 2,3,4,6,7,8,9,10 1,2 A
3) Hasta yakınlarına önerilerde bulunur. 2,3,4,6,7,8,9,10 1,2 A
4) Kognitif rehabilitasyonda nelere dikkat edilmesi gerektiğini açıklar. 2,3,4,6,7,8,9,10 1,2 A
5) Kognitif yetersizlikleri sıralar. 2,3,4,6,7,8,9,10 1,2 A

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kognitif rehabilitasyonun tanımı  
2 Kognitif rehabilitasyon neyi ifade eder?  
3 Kognitif rehabilitasyonun tarihi  
4 Kognitif terapide hafıza rehabilitasyonu  
5 Kognitif rehabilitasyonda yürütücü fonksiyon bozuklukları 1  
6 Kognitif rehabilitasyonda yürütücü fonksiyon bozuklukları 2  
7 Genel tartışma  
8 Ara sınav/Değerlendirme  
9 Dikkat bozukluğu olan hastaların kognitif rehabilitasyonu 1  
10 Dikkat bozukluğu olan hastaların kognitif rehabilitasyonu 2  
11 Kazanılmış beyin yaralı hastalardaki duygusal bozuklukların rehabilitasyonu ve kognitif terapi 1  

 

 

12 Kazanılmış beyin yaralı hastalardaki duygusal bozuklukların rehabilitasyonu ve kognitif terapi 2  
13 Çocuklarda görülen travmatik beyin yaralanması ve kognitif rehabilitasyon 1  
14 Çocuklarda görülen travmatik beyin yaralanması ve kognitif rehabilitasyon 2  
15 Genel tartışma  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu

1- Neuropsychological Rehabilitation :Theory and practice (Studies on Neuropsychological Development and Cognition) Barbara A.Wilson
2- The Effectiveness of Rehabilitation for Cognitive Deficits. Peter W. Halligan and Derick T. Wade.
3- Cognitive Rehabilitation: An Integrative Neuropsychological Approach. Mc Moore Sohlberg & Catherine A. Mateer
4- New Prospects in Cognitive Neurorehabilitation, ED. Carlo Miniussi, Giuseppe Vallar, Psychology Pres Taylor & Franchis Group

 

Diğer Kaynaklar  

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar  
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav   0
Ödev   0
Toplam   40
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100
     
     

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Sağlıkta ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak       X    
2 Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek         X  
3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak         X  
4 Vak’kalar için uygun fizyoterapi- rehabilitasyon tekniklerini seçmek         X  
5 Uygulama işlemlerinde  pratik yetenekler kazanmak     X      
6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak         X  
7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak         X  
8 Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak         X  
9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak         X  
10 Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak       X    

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     150
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6
Dersin AKTS Kredisi     6