Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilerin kognitif rehabilitasyon hakkında genel bir bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Kognitif rehabilitasyon ile ilgili temel ilkeler, çeşitli hastalıklarda tedavi ve öğretim stratejileri anlatılır. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı ders
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Teorik Sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Kognitif rehabilitasyona ilişkin temel kavramları açıklar. | 2,3,4,6,7,8,9,10 | 1,2 | A |
2) Erken tanı ve tedaviyi tanımlar ve önemini açıklar. | 2,3,4,6,7,8,9,10 | 1,2 | A |
3) Hasta yakınlarına önerilerde bulunur. | 2,3,4,6,7,8,9,10 | 1,2 | A |
4) Kognitif rehabilitasyonda nelere dikkat edilmesi gerektiğini açıklar. | 2,3,4,6,7,8,9,10 | 1,2 | A |
5) Kognitif yetersizlikleri sıralar. | 2,3,4,6,7,8,9,10 | 1,2 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kognitif rehabilitasyonun tanımı | |
2 | Kognitif rehabilitasyon neyi ifade eder? | |
3 | Kognitif rehabilitasyonun tarihi | |
4 | Kognitif terapide hafıza rehabilitasyonu | |
5 | Kognitif rehabilitasyonda yürütücü fonksiyon bozuklukları 1 | |
6 | Kognitif rehabilitasyonda yürütücü fonksiyon bozuklukları 2 | |
7 | Genel tartışma | |
8 | Ara sınav/Değerlendirme | |
9 | Dikkat bozukluğu olan hastaların kognitif rehabilitasyonu 1 | |
10 | Dikkat bozukluğu olan hastaların kognitif rehabilitasyonu 2 | |
11 | Kazanılmış beyin yaralı hastalardaki duygusal bozuklukların rehabilitasyonu ve kognitif terapi 1 |
|
12 | Kazanılmış beyin yaralı hastalardaki duygusal bozuklukların rehabilitasyonu ve kognitif terapi 2 | |
13 | Çocuklarda görülen travmatik beyin yaralanması ve kognitif rehabilitasyon 1 | |
14 | Çocuklarda görülen travmatik beyin yaralanması ve kognitif rehabilitasyon 2 | |
15 | Genel tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
1- Neuropsychological Rehabilitation :Theory and practice (Studies on Neuropsychological Development and Cognition) Barbara A.Wilson
|
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | |
Ödev | 0 | |
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 | |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlıkta ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | |||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X | |||||
4 | Vak’kalar için uygun fizyoterapi- rehabilitasyon tekniklerini seçmek | X | |||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | |||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak | X | |||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
8 | Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | |||||
10 | Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |