• TR
  • EN
Ders Kodu: 
FTR 514
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Pediatrik rehabilitasyonda, normal sensori-motor gelişim, bozukluk, özür, engellilik, nöromotor gelişimsel gecikme ve pediatrik dönem nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu kapsamındaki değerlendirme ve tedavi yöntemleri hakkında karar verme becerisini geliştirmek
Dersin İçeriği: 
   Pediatrik dönem nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu kapsamındaki değerlendirme ve tedavi yöntemleri klinik vaka örnekleri ile  tartışılacaktır
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders 2. Tartışmalı ders 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Vaka çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Yazılı Sınav C. Ev ödevi F. Vaka çalışması

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1)   Sağlıkla ilgili yeterli bilgiyi verir 3 1,2 A,C
2)   Vakalar için uygun tedavi yaklaşımlarını seçer, dizayn eder ve planlar 5 1,2 A,C
3)   Uygulama ve işlemlerde pratik yeteneklerini geliştirir 5 1,2,3 A,C,F
4)  Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunur 5 2,3,4 A,C,F

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Pediatrik rehabilitasyonda değerlendirme kanıta dayalı yöntemler  
2 Bozukluk, özür, engellilik, ICF sınıflandırması  
3 Normal sensori-motor gelişim  
4 Nöromotor gelişimsel gecikme ve rehabilitasyon  
5 Serebral paralizi rehabilitasyonunda kanıta dayalı yaklaşımlar

Vaka sunumları ile tartışma           

 
6  Spina bifida rehabilitasyonu  
7 ARA SINAV  
8 Vaka sunumları ile tartışma             
9 Mental bozukluklarda rehabilitasyon  
10 Vaka sunumları ile tartışma           

                                           

 
11 Genetik hastalıklar, yaygın gelişimsel bozuklukta rehabilitasyon  
12 Doğumsal brachial pleksus yaralanmaları, konjenital tortikolis rehabilitasyonu  
13 Nöromusküler hastalıklarda kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon                                                          
14 Vaka sunumları ile tartışma             

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu
  1. Campbell KS, Linden DWV, Palisano RJ. (Ed) Physical Therapy for Children. 3rd Ed. Saunders Elsevier, 2006.
  2. Basmajian JV, Banerjee SN.  Clinical decision making in rehabilitation efficacy and outcomes. Newyork: Churchill Livingstone.
  3. Cole, M. The Development of Child. 3rd Ed,  WH. Freeman and Company, NewYork, 1998.
  4. Gage JR, Quanbeck DS. Orthotics and mobility aids in cerebral palsy. İçinde: James R. Gage (Ed)  The Treatment of Gait Problems in Cerebral Palsy. London: Mc Keith Press 2004:273-285.

5.Kerem M.  Serebral Paralizide Erken Tanı ve Rehabilitasyonun Önemi.T Klin. Pediatri 9:23- 27, 2000.

 

                                            

Diğer Kaynaklar  

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar  Ders konuları ile ilgili power point sunumlar, resim, video gösterimi.
Ödevler  Pediatrik rehabilitasyonu ile ilgili sunum çalışmaları 
Sınavlar Teorik ara sınav, vaka raporları, final sınavı

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 80
Ödev 1 20
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak         X  
2 Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek         X  
3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak         X  
4 Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek         X  
5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak     X      
6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak   X        
7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak         X  
8 Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak         X  
9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak       X    
10 Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak         X  

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 7 112
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     193
Toplam İş Yükü / 25 (s)     7,72
Dersin AKTS Kredisi     8