Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilerin beslenme ilkeleri hakkında genel bir bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Beslenme ile ilgili temel ilkeler anlatılır. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı ders
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Teorik Sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Beslenmeye ilişkin temel kavramları açıklar. | 1,3,5,7,8,9,10 | 1,2 | A |
2) Sağlıkla ilgili yeterli bilgiyi verir. | 1,3,5,7,8,9,10 | 1,2 | A |
3) Uygulama ve işlemlerde pratik yeteneklerini geliştirir | 1,3,5,7,8,9,10 | 1,2 | A |
4) Kanıta dayalı çözümler sunar. | 1,3,5,7,8,9,10 | 1,2 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Beslenme Hakkında Genel bilgi | |
2 | Besin öğelerinin kimyasal yapısı, sınıflandırılması | |
3 | Besin öğelerinin kaynakları | |
4 | Önerilen Günlük besin alım değerleri, aşırı besin alımı, besin yetersizliği | |
5 | Vaka Çalışması | |
6 | Vücut Kitle İndeksi, Vücut ağırlığı kontrolü | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Food pyramid | |
9 | Calculation of basal metabolism and daily food intake | |
10 | Nutrition in rehabilitation | |
11 | Nutrition in rehabilitation |
|
12 | Home-work | |
13 | New approaches | |
14 | Case study | |
15 | Case study |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Bucci, L. Nutrition Applied to Injury Rehabilitation and Sports Medicine
|
Diğer Kaynaklar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | |
Ödev | 0 | |
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 | |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlıkta ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | |||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X | |||||
4 | Vak’kalar için uygun fizyoterapi- rehabilitasyon tekniklerini seçmek | X | |||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanm | X | |||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak | X | |||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
8 | Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | |||||
10 | Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |