• TR
  • EN
Ders Kodu: 
FTR 518
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Toplum sağlığı kapsamında insan ve çevre sağlığı, toplumda koruyucu rehabilitasyon yaklaşımları hakkında kanıta dayalı bilgi aktarımı ve bu konuda toplumsal farkındalığı geliştirme becerilerinin kazanılması
Dersin İçeriği: 
    Bu ders toplum sağlığı rehabilitasyonu kavramını ve halk sağlığı rehabilitasyonu yöntemlerini, koruyucu prensiplerini tanımlar
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Teorik Ders 2. Tartışmalı ders 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Vaka çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Yazılı Sınav C. Ev ödevi F. Vaka çalışması

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1)  Hayat boyu öğrenme ve kendini ve toplumu duyarlı olur   5 1,2,3 A,C
2) Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olur   3  3,4 A,C
3)  Toplum sağlığı rehabilitasyonu kapsamında pratik yeteneklerini geliştirir   5 3,4 A,C,F
4) Doğru iletişim için gerekli yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur 3 2,3 A,C,F
5) Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunma becerisini kazanır  5 2,3,4 A,C,F

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Toplum sağlığı rehabilitasyonu ve halk sağlığı rehabilitasyonu yaklaşımları, bireye ve topluma ulaşma  yöntemleri, koruyucu prensipler  
2 Çevre sağlığı, toplumda koruyucu rehabilitasyon (okullarda, özel eğitim okullarında, iş yerlerinde, bakımevlerinde, ofislerde, ev içinde vb..)  
3 Evinde bağımsız yaşayan  veya bakımevleri, hastaneler, özel merkezlerde yaşayan yaşlılar, toplum sağlığı rehabilitasyonu, sağlıklı yaşlanma için aile ve toplumun eğitimi  

Vaka tartışması

 
4 Devlet güvencesi altındaki çocuklara bakım ve özel eğitime gereksinimi olan çocuklara bakımda toplumsal sağlık yaklaşımları; toplum sağlığı rehabilitasyonu yaklaşımlarında  aile eğitimi

Vaka tartışması

 
5 Doğru postürün korunması, geliştirilmesi açısından toplumda duyarlılığı geliştirmek, düzgün vücut imajı ve farkındalığı geliştirmede eğitim yaklaşımları  

Vaka tartışması

 
6 Aşırı kilo ve obesitenin gelişmesine karşı düzenli fiziksel aktivite ve egzersiz yapma alışkanlığının geliştirilmesi yaklaşımları

Vaka tartışması

 
7 ARA SINAV  
8 Sedanter yaşama karşı geliştirilmiş ulusal ve uluslararası proje ve toplumsal hareket örnekleri

Vaka tartışması

 
9 Toplum sağlığı Rehabilitasyon Semineri  
10 Toplum sağlığı Rehabilitasyon Semineri  
11 Toplum sağlığı Saha çalışmalarının sunumu  
12 Toplum sağlığı Saha çalışmalarının sunumu  
13 Saha çalışmaları ile edinilen sonuçların tartışılması  
14 Saha çalışmalarının ile edinilen sonuçların tartışılması   

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu
  1. Goldberg B. Sports and Exercise for Children with Chronic Health Conditions. Human Kinetics, London, 1995.
  2. Ham RJ,  Primary Care Geriatrics.: A Case –Based Approach, Mosby Year Book, St Louis, 1997
  3. Kasapoğlu M. A. Sağlık Sosyolojisi, Türkiye’den Araştırmalar, Sosyoloji Derneği Yayınları VI, Ankara, 1999.
  4. Welk GJ  Physical Activity Assessments for Health-Related Research. Human Kinetics, USA, 2002.

                     

Diğer Kaynaklar  

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar  Ders konuları ile ilgili power point sunumlar, resim, video gösterimi.
Ödevler  Geriatrik rehabilitasyonu ile ilgili sunum çalışmaları 
Sınavlar  Teorik ara sınav, vaka raporu, ödev    

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 70
Ödev 1 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak         X  
2 Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek         X  
3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak         X  
4 Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek         X  
5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak     X      
6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak       X    
7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak         X  
8 Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak     X      
9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak       X    
10 Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak     X      

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 7 112
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     193
Toplam İş Yükü / 25 (s)     7,72
Dersin AKTS Kredisi     8