• TR
  • EN
Ders Kodu: 
FTR 512
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğrencilerin iş uğraşı terapisi hakkında bilgi sahibi olmaları ve hastalıklara yönelik fonksiyon kayıpları olan bireyler için gerekli fonksiyonları kazandırabilecek adaptif yöntemler geliştirebilme ve fonksiyonel becerileri kazanabilecek uygulamaları yapabilecek becerilere sahip olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 
Ortopedik yaralanmalar , kognitif problemler, nörolojik problemler ,doğumsal problemler gibi rahatsızlıklar  neticesinde gelişen fonksiyonel problemlerin anlaşılması ve uygun tedavinin geliştirilerek uygulanması
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders 2. Tartışma 3. Pratik uygulama 4. Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Teorik sınav B. Pratik sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program öğrenim çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) İş ve uğraşı terapisinin amacını söyleyebilir 1,2,9,10 1,2,3,4 A,B
2) çeşitli medikal durumlarda iş ve uğraşı açısından değerlendirme yapabilir 1,2,9,10 1,2,3,4 A,B
3) Fonksiyonel  bozuklukları belirleyebilir ve bunlar için gerekli tedavi çözümlerini sunabilir 1,2,9,10 1,2,3,4 A,B
4) kişinin yaşamına adaptif değişiklikler katarak günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığı sağlayabilir 1,2,9,10 1,2,3,4 A,B

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İş ve uğraşı terapisine giriş  
2 Fiziksel disfonksiyon için iş ve uğraşı terapisinin temelleri  
3 Günlük yaşam aktiviteleri için değerlendirmeler ve girişimler  
4 Mobilite için değerlendirmeler ve girişimler  
5 İş değerlendirmesi ve iş programları  
6 Boş zaman aktiviteleri  
7 Aktivite analizleri  
8 İş ve uğraşı temelli ana fonksiyonel motor değerlendirmeler  
9 Duyunun değelendirilmesi ve duyusal disfonksiyonların tedavisi  
10 Vizüel defisitlerin değerlendirmesi ve tedavisi  
11 Algısal disfonkaiyonların değerlendirmesi ve tedavisi  
12 El yaralanmalarının değerlendirmesi ve tedavisi  
13 Motor öğrenme  
14 Öğrenci sunumları  
15 Vaka Çalışması  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu 1- Occupational Therapy for Physical Dysfunction, Mary Vining Radomski,2012

2-Pedretti's Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction, 7edition, Heidi McHugh Pendleton , 2012

 

Diğer Kaynaklar  

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar
  1. Perdue Peg Board
  2. LOTCA™ Battery (Loewenstein Occupational Therapy Cognitive Assessment)
  3. Baseline Two point discriminator (20 adet)
  4. Minnesota Manual Dexterity and Record Form (Set of 50)
  5. DOTCA-Ch™ Battery (Dynamic Occupational Therapy Cognitive Assessment for Children)

 

Sınavlar Ara Sınav            40%                                      

Final                60%

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav (teorik-pratik sınav) 1 100
Kısa Sınav   -
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Sağlıkla ilgili yeterli bilgiye sahip olmak       x    
2 Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek       x    
3 Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunmak   x        
4 Vakalar için uygun rehabilitasyon tekniklerini seçmek   x        
5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak   x        
6 Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak   x        
7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak   x        
8 Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olmak   x        
9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak         x  
10 Profesyonel , sosyal ve üniversal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak       x    

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 7 112
Ara Sınav 1 3 3
Final 0 0 0
  1 20 20
  1 10 10
Toplam İş Yükü     193
Toplam İş Yükü / 25 (s)     7,72
Dersin AKTS Kredisi     8