Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilerin iş uğraşı terapisi hakkında bilgi sahibi olmaları ve hastalıklara yönelik fonksiyon kayıpları olan bireyler için gerekli fonksiyonları kazandırabilecek adaptif yöntemler geliştirebilme ve fonksiyonel becerileri kazanabilecek uygulamaları yapabilecek becerilere sahip olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Ortopedik yaralanmalar , kognitif problemler, nörolojik problemler ,doğumsal problemler gibi rahatsızlıklar neticesinde gelişen fonksiyonel problemlerin anlaşılması ve uygun tedavinin geliştirilerek uygulanması |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Ders 2. Tartışma 3. Pratik uygulama 4. Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Teorik sınav B. Pratik sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program öğrenim çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) İş ve uğraşı terapisinin amacını söyleyebilir | 1,2,9,10 | 1,2,3,4 | A,B |
2) çeşitli medikal durumlarda iş ve uğraşı açısından değerlendirme yapabilir | 1,2,9,10 | 1,2,3,4 | A,B |
3) Fonksiyonel bozuklukları belirleyebilir ve bunlar için gerekli tedavi çözümlerini sunabilir | 1,2,9,10 | 1,2,3,4 | A,B |
4) kişinin yaşamına adaptif değişiklikler katarak günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığı sağlayabilir | 1,2,9,10 | 1,2,3,4 | A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İş ve uğraşı terapisine giriş | |
2 | Fiziksel disfonksiyon için iş ve uğraşı terapisinin temelleri | |
3 | Günlük yaşam aktiviteleri için değerlendirmeler ve girişimler | |
4 | Mobilite için değerlendirmeler ve girişimler | |
5 | İş değerlendirmesi ve iş programları | |
6 | Boş zaman aktiviteleri | |
7 | Aktivite analizleri | |
8 | İş ve uğraşı temelli ana fonksiyonel motor değerlendirmeler | |
9 | Duyunun değelendirilmesi ve duyusal disfonksiyonların tedavisi | |
10 | Vizüel defisitlerin değerlendirmesi ve tedavisi | |
11 | Algısal disfonkaiyonların değerlendirmesi ve tedavisi | |
12 | El yaralanmalarının değerlendirmesi ve tedavisi | |
13 | Motor öğrenme | |
14 | Öğrenci sunumları | |
15 | Vaka Çalışması |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
1- Occupational Therapy for Physical Dysfunction, Mary Vining Radomski,2012
2-Pedretti's Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction, 7edition, Heidi McHugh Pendleton , 2012
|
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 40%
Final 60%
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav (teorik-pratik sınav) | 1 | 100 |
Kısa Sınav | - | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlıkla ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | x | |||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | x | |||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunmak | x | |||||
4 | Vakalar için uygun rehabilitasyon tekniklerini seçmek | x | |||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | x | |||||
6 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak | x | |||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | x | |||||
8 | Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olmak | x | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | x | |||||
10 | Profesyonel , sosyal ve üniversal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
||
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 | ||
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | ||
Final | 0 | 0 | 0 | ||
1 | 20 | 20 | |||
1 | 10 | 10 | |||
Toplam İş Yükü | 193 | ||||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,72 | ||||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |