Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Nörolojik rehabilitasyonla bağlantılı fizyolojik ve patolojik durumları ayrıt etmek, buna göre nörolojik rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi yöntemlerini kanıta dayalı veriler ışığında seçmek ve uygulamak konusunda bilgi ve beceri geliştirmek
Dersin İçeriği:
Nörolojik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon dahilinde, rehabilitasyon yaklaşımlarını, vaka tartışmaları ve kanıta dayalı yöntemlerin seçilmesi ve karar verme için gerekli bilgi ve beceri geliştirme konularını içerir |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
2. Tartışmalı ders 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Vaka çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Yazılı Sınav C. Ev ödevi F. Vaka çalışması
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sağlıkla ilgili yeterli bilgiyi verir | 5 | 2,3 | A,C |
2) Nörolojikrehabilitasyon kapsamında pratik yeteneklerini geliştirir | 5 | 3.4 | A,C,F |
3) Temel bilgileri kullanarak problemleri tanımlar, analiz eder | 3 | 2,3 | A,C,F |
5) Nörolojik rehabilitasyonda kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunma becerisini kazanır | 5 | 3,4 | A,C,F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yetişkinlerde nörolojik muayene, fizyoterapi ve rehabilitasyonda değerlendirme yöntemleri | |
2 | Serebral ve serebellar hastalıklarda (serebrovaskuler hastalıklar, intrakraniyel tümörler, anevrizma, hemoraj vb…) nörofizyolojik yaklaşımlar ile Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (FTR) | |
3 |
Nörofizyolojik yaklaşımlar ile Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (FTR)
Vaka tartışması |
|
4 |
Peripheral sinir sisteminin hastalıklarında kanıta dayalı FTR
Vaka tartışması |
|
5 |
Nörodejeneratif hastalıklarda kanıta dayalı FTR
Vaka tartışması |
|
6 |
Nöromuskular hastalıklarda kanıta dayalı FTR
Vaka tartışması |
|
7 | ARA SINAV | |
8 |
Yutma sorunlarında kanıta dayalı FTR
Vaka tartışması |
|
9 | Nörolojik Rehabilitasyon Semineri | |
10 | Nörolojik Rehabilitasyon Semineri | |
11 | Saha çalışmalarının sunumu | |
12 | Saha çalışmalarının sunumu | |
13 | Saha çalışmaları ile edinilen sonuçların tartışılması | |
14 | Saha çalışmalarının ile edinilen sonuçların tartışılması |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Ders konuları ile ilgili power point sunumlar, resim, video gösterimi. |
Ödevler | Nörolojik rehabilitasyonu ile ilgili sunum çalışmaları |
Sınavlar | Teorik ara sınav, vaka raporu, ödev |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ödev | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | |||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X | |||||
4 | Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek | X | |||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | |||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak | X | |||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
8 | Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | |||||
10 | Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 193 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |