• TR
  • EN
Ders Kodu: 
FTR 509
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Nörolojik rehabilitasyonla bağlantılı fizyolojik ve patolojik durumları ayrıt etmek, buna göre nörolojik rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi yöntemlerini kanıta dayalı veriler ışığında seçmek ve uygulamak konusunda bilgi ve beceri geliştirmek
Dersin İçeriği: 
Nörolojik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon  dahilinde, rehabilitasyon yaklaşımlarını, vaka tartışmaları ve kanıta dayalı yöntemlerin seçilmesi ve karar verme için gerekli bilgi ve beceri geliştirme konularını içerir
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
2. Tartışmalı ders 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Vaka çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Yazılı Sınav C. Ev ödevi F. Vaka çalışması

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Sağlıkla ilgili yeterli bilgiyi verir   5 2,3 A,C
2)  Nörolojikrehabilitasyon kapsamında pratik yeteneklerini geliştirir   5 3.4 A,C,F
3) Temel bilgileri kullanarak problemleri tanımlar, analiz eder 3 2,3 A,C,F
5)  Nörolojik rehabilitasyonda kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunma becerisini kazanır  5 3,4 A,C,F

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1  Yetişkinlerde nörolojik muayene, fizyoterapi ve rehabilitasyonda değerlendirme yöntemleri   
2 Serebral  ve serebellar hastalıklarda (serebrovaskuler hastalıklar, intrakraniyel tümörler, anevrizma, hemoraj vb…) nörofizyolojik yaklaşımlar ile Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (FTR)  
3  Nörofizyolojik yaklaşımlar ile Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (FTR)

 

Vaka tartışması

 
4 Peripheral sinir sisteminin hastalıklarında kanıta dayalı FTR

 

Vaka tartışması

 
5 Nörodejeneratif hastalıklarda kanıta dayalı FTR

 

Vaka tartışması

 
6 Nöromuskular hastalıklarda kanıta dayalı FTR

 

Vaka tartışması

 
7 ARA SINAV  
8 Yutma sorunlarında kanıta dayalı FTR

Vaka tartışması

 
9 Nörolojik Rehabilitasyon Semineri  
10 Nörolojik Rehabilitasyon Semineri  
11 Saha çalışmalarının sunumu  
12 Saha çalışmalarının sunumu  
13 Saha çalışmaları ile edinilen sonuçların tartışılması  
14 Saha çalışmalarının ile edinilen sonuçların tartışılması   

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu
  1.  Johnstone M. The Stroke Patient: A Team Approach. Edinburg: Churchill Livingstone. 3. Baskı.1987.
  2.  Öge AE. (Ed) Nöroloji. İÜ Tıp Fakültesi Nöroloji ABD. N obel Yayınları, 2003. 
  3. Schneider JW, Krosschell KJ.  Congenital Spinal Cord Injury. İçinde: Darcy A. Umphred (Ed).  Neurological Rehabilitation. 4. Baskı. Mosby 2001: 449-475.
  4. Chan D. Motor Relearning Programme for Stroke Patients: A randomized Controlled    Trial   Clinical Rehabilitation, 2006, 20:191-200.
  5. Hallum A.  Neuromuscular Diseases. İçinde: Darcy A. Umphred (Ed). Neurological Rehabilitation. 4. Baskı. Mosby 2001: 363-415
  6. Juenger H, Linder-Lucht M, Walther M, Berweck S, Mall V, Staudt M. Cortical neuromodulation by constraint-induced movement therapy in congenital hemiparesis:A FMRI study. Neuropediatrics 2007;38:130-6.
  7. İnal S.  Kas Hastalıklarında Rehabilitasyon ve Ortezler. Çizge Tanıtım ve Matbaacılık İstanbul, 2000.
  8. İnal, S. Özdinçler A. Nörolojik Rehabilitasyon Ed. A. Emre Öge Nöroloji İÜ Tıp Fakültesi Nöroloji ABD, Nobel Yayınları, 2010. 
  9. Otman S, Karaduman A, Livanelioğlu A. Hemiplej Rehabilitasyonunda Nörofizyolojik   Yaklaşımlar, HÜ. FTR YO Yayınları, Ankara, 2000.
  10. Basmajian JV, Banerjee SN.  Clinical decision making in rehabilitation efficacy and outcomes. Newyork: Churchill Livingstone.
  11. Dalgas U, Stenager E, Ingemann-Hansen T.   Review: Multiple Sclerosis and Physical Exercise: Recommendations for application of resistance-endurance-and combined training. Multiple Sclerosis 2008;14:35-53.

                     

Diğer Kaynaklar  

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar  Ders konuları ile ilgili power point sunumlar, resim, video gösterimi.
Ödevler  Nörolojik rehabilitasyonu ile ilgili sunum çalışmaları 
Sınavlar Teorik ara sınav, vaka raporu, ödev    

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 70
Ödev 1 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak         X  
2 Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek         X  
3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak         X  
4 Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek         X  
5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak     X      
6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak       X    
7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak         X  
8 Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak     X      
9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak       X    
10 Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak     X      

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 7 112
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     193
Toplam İş Yükü / 25 (s)     7,72
Dersin AKTS Kredisi     8