• TR
  • EN
Ders Kodu: 
DORT 606
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Kredi: 
2
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
En uygun tedavi planını seçebilme, Erişkin ortodonti tedavisinin gerektirdiği incelikleri bilme, tartışılan hastalar için alternatif tedavi planı yazabilme
Dersin İçeriği: 

Ortodontide implantoloji ve mini vida uygulamaları, Lingual teknik, Hızlı diş hareketi, Tme pozisyonu ve ortodonti, ortodontinin periodontoloji ve protez ile işbirliği.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4. Sunum. 5:Simülasyon, 6:Video, 7:Uygulamalar, 8: Vaka çözümlemeleri
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli (test), C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Derse katılım, H: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Programın Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Erişkin ortodonti tedavisinin gerektirdiği incelikleri bilebilme ÖÇ 1- 8, ÖÇ 10, ÖÇ 13 1,2,4,6-8 A,B,C,D,G
Erişkin hastalarla etkili bir iletişim kurabilme ÖÇ 1- 8, ÖÇ 10, ÖÇ 13 1,2,4,6-8 A,B,C,D,G
Erişkin ortodonti tedavisinin sınırlamalarını idrak edebilme ÖÇ 1- 8, ÖÇ 10, ÖÇ 13 1,2,4,6-8 A,B,C,D,G
Gereken durumlarda ortognatik cerrahi prosedürlerini uygulayabilme ÖÇ 1- 8, ÖÇ 10, ÖÇ 13 1,2,4,6-8 A,B,C,D,G

Dersin Akışı

DERS İÇERİĞİ
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ortodontide mini-vida uygulamaları Kaynaklara çalışma
2 Ortodontide mini-vida uygulamaları Kaynaklara çalışma
3 Lingual teknik Kaynaklara çalışma
4 Ortodontide gülüş tasarımı Kaynaklara çalışma
5 Ortodontide TME   Kaynaklara çalışma
6 Ortognatik cerrahi Kaynaklara çalışma
7 Ortognatik cerrahi Kaynaklara çalışma
8 Perio-orto, Protez-orto işbirliği Kaynaklara çalışma
9 Hızlı diş hareketi Kaynaklara çalışma
10 Stripping Kaynaklara çalışma
11 Şeffaf plaklarla ortodontik tedavi Kaynaklara çalışma
12 Ortognatik cerrahi preparasyonu (vaka) Kaynaklara çalışma
13 Ortognatik cerrahi preparasyonu (vaka) Kaynaklara çalışma
14 Ortognatik cerrahi preparasyonu (vaka) Kaynaklara çalışma

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Ders notu
Diğer Kaynaklar
  1. Prof.Dr.Mustafa Ülgen; Ortodonti, Anomaliler, Sefalometri, Etyoloji, Büyüme Ve Gelişim,Tanı; Y.T.Ü. Diş Hek. Fakültesi Yayını No:1, İstanbul 2000
  2. Contemporary orthodontics. 3rd Ed.,Proffit,William and Fields, Henry, The Mosby Co.
  3. Ortodontik Tedavi: Kavramlar ve Stratejiler, Frans P.G.M. van der Linden, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Tülin ARUN, ISBN : 978-605-88563-0-1

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar Fotokopi paylaşılır
Ödevler Paylaşılır.
Sınavlar Paylaşılmaz.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 -
Kısa Sınav 0 -
Ödev 0 -
Toplam   -
Finalin Başarıya Oranı   100
Yıl içinin Başarıya Oranı   -
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Dudak damak yarıklı bebekler, çocuklar, ergenler, yetişkinler ve özel bakım gerektiren hastaların fonksiyonel, estetik, ağız ve diş sağlığı ihtiyaçlarını karşılamak için yüksek seviyede tedaviler uygulayabilmek         X  
2 Diş dizisi ve çene bozukluklarına sahip hastaların, tanısı için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini kullanabilmek ve hastanın genel sağlık sorunu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkiyi yorumlayabilmek         X  
3 Diş dizisi ve çene bozukluklarını etkileyen faktörleri, bu faktörlerin belirti ve bulgularını, ayırıcı tanılarını ve tedavilerini yorumlayabilmek.         X  
4 Temel tıp bilimlerini, klinik bilimlerle entegre edebilmek ve bu bilgileri hasta ile ilgili tüm tedavi basamaklarında kullanabilmek       X    
5 Her yaştaki hastanın zihinsel gelişiminin aşamalarını dikkate alarak iletişim kurabilmek ve davranış yönetimini sağlayabilmek X          
6 Dudak damak yarıklı bebekler, çocuklar, ergenler, yetişkinler ve özel bakım gerektiren hastaların önleyici, fonksiyonel ve estetik ortodontik tedavileri uygulayabilmek ve gerekli hallerde diğer diş hekimliği dalları ile multidisipliner yaklaşım sergileyebilmek         X  
7 Tüm yaş grubu hastalarda oro-fasiyal travmaların acil müdahalesi ve tedavisini planlamak, yönetmek, uygulamak ve gerekli hallerde multidisipliner yaklaşım sergileyebilmek         X  
8 Ortodontik tedavisinde cerrahi uygulamanında bulunduğu tüm yaş gruplarındaki hastalarda sedasyon ve genel anestezi altında diş tedavilerini planlamak ve uygulayabilmek         X  
9 Kraniyofasiyal büyüme ve gelişimi dikkate alarak oklüzyon, fasiyal büyüme ile ilgili sorunları ve fonksiyonel anomalileri teşhis edebilmek            
10 Tüm yaş grubundaki hastalarda temporomandibular eklem hastalıklarını teşhis edebilmek ve bu hastalıkların ağız-diş sisteminde görülen hastalıklarla ilişkisini yorumlayabilmek         X  
11 Çocuk yaş grubundaki hastalarda mevcut sistemik durum ve diş dizisi ve çene bozuklukları oluşma riskine göre koruyucu tedavi programları planlamak, uygulamak ve takip edebilmek          

 

 

 

12 Okullara yönelik ağız-diş taramaları yapabilmek, toplum esaslı koruyucu programları planlayabilmek, uygulayabilmek ve değerlendirebilmek            
13 Yaşam boyu öğrenme kavramını benimseyerek, sürekli profesyonel gelişimini sağlayacak planlamayı yapabilmek, güncel literatürü ve yenilikleri takip ederek mesleki açıdan sürekli bir gelişim sağlayabilmek X          
14 Uluslararası düzeyde yayınları izleme, yayınları kritik değerlendirme açısından inceleyebilmek, araştırma sonuçlarını ve kanıta dayalı diş hekimliğini çalışmalarında uygulayabilmek            
15 Araştırma dizaynı ve metodolojisi hakkındaki bilgilerini kullanarak özgün bilimsel araştırma planlamak, uygulamak, veri ve bulguları analiz edebilmek ve değerlendirmek            

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav - - 0
Ödev - - 0
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     102
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4.08
Dersin AKTS Kredisi     4