Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
İnterdisipliner yaklaşım gerektiren vakalarda ortodontistin rolü, uygun tedavi planını yapabilmek, uygun sıralama ile hastanın ortodontik tedaviye hazırlanması ve tedavi sonrasında yönlendirilmesi
Dersin İçeriği:
Ortodonti- Restoratif Diş Hekimligi işbirliği,
Ortodonti- Protez İşbirliği,
Ortodonti-Periodontoloji İşbirliği,
Ortodonti-Cerrahi işbirliği
Ortodonti- Plastik cerrahi işbirliği
Ortodonti ve interdisipliner yaklaşımlar
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4:Pratik uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Deney C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Interdisipliner tedavinin gerektirdiği incelikleri bilebilme | 1,2,3 | A,C | |
2) Interdisipliner tedavi planlamasında hasta iletişimi | 1,2,3 | A,C | |
3) Interdisipliner tedavinin holistik yaklaşımdaki önemini anlayabilme | 1,2,3 | A,C | |
4) Interdisipliner vaka planlayabilme | 1,2,3,4 | A,C | |
5) Interdisipliner tedavi planlamasında ortodontistin rolü |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ortodonti- Restoratif Dis Hekimligi isbirligi, | |
2 | Vaka tartşması | |
3 | Ortodonti- Protez İşbirliği, | |
4 | Vaka tartışması | |
5 | Ortodonti-Periodontoloji İşbirliği, | |
6 | Vaka tartışması | |
7 | Ortodonti-Cerrahi işbirliği | |
8 | Vaka tartışması | |
9 | Ortodonti- Plastik cerrahi işbirliği | |
10 | Vaka tartışması | |
11 | Ortodonti ve interdisipliner yaklaşımlar | |
12 | Ortodonti ve interdisipliner yaklaşımlar | |
13 | Ortodonti ve interdisipliner yaklaşımlar | |
14 | Ortodonti ve interdisipliner yaklaşımlar |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Ders sonunda öğretim üyesi ders çıktılarını verir. |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | ||
Kısa Sınav | ||
Ödev | ||
Toplam | ||
Finalin Başarıya Oranı | 100 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | ||
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortodonti- Restoratif Diş Hekimliği işbirliği ilişkisini yorumlayabilme | X | |||||
2 | Diş dizisi ve çene bozukluklarına sahip hastaların, tanısı için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini kullanabilme ve hastanın genel sağlık sorunu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme | ||||||
3 | Ortodonti- Protez işbirliği ilişkisini yorumlayabilme | ||||||
4 | Ortodonti-Periodontoloji İş birliği ilişkisini yorumlayabilme | ||||||
5 | Ortodonti-Cerrahi işbirliği ilişkini yorumlayabilme | X | |||||
6 | Ortodonti- Plastik Cerrahi isbirligi ilişkisini yorumlayabilme | X | |||||
7 | Interdisipliner tedavi planlamayı başarabilme ve uygun işbirliğini sağlayabilme | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme kavramını benimseyerek, sürekli profesyonel gelişimini sağlayacak planlamayı yapabilme, güncel literatürü ve yenilikleri | ||||||
9 | Uluslararası düzeyde yayınları izleme, yayınları kritik değerlendirme açısından inceleyebilme, araştırma sonuçlarını ve kanıta dayalı diş hekimliğini çalışmalarında uygulayabilme | ||||||
10 | Araştırma dizaynı ve metodolojisi hakkındaki bilgilerini kullanarak özgün bilimsel araştırma planlama, uygulama, veri ve bulguları analiz edebilme ve değerlendirme |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | |||
Kısa Sınav | |||
Ödev | |||
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |