Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Dudak damak yarıklı bebekler, çocuklar, ergenler, yetişkinler ve özel bakım gerektiren hastaların tedavilerini multidispliner bir yaklaşımla uygulayabilme, orofasiyal travmaların acil müdaalesini ve tedavisini planlama ve uygulayabilme
Dersin İçeriği:
Yüz büyümesi, Dudak damak yarığı tedavisi, Dentofasyal bölgede travma, Asimetrik dentofasyal deformiteler ve Distraction osteogenesis, Retansiyon aygıtları ve uzun dönemde stabilite
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4. Sunum. 5:Simülasyon, 6:Video, 7:Uygulamalar, 8: Vaka çözümlemeleri
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli (test), C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Derse katılım, H: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Programın Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dudak damak yarıklı bebekler, çocuklar, ergenler, yetişkinler ve özel bakım gerektiren hastaların fonksiyonel, estetik, ağız ve diş sağlığı ihtiyaçlarını karşılamak için yüksek seviyede tedaviler uygulayabilme | ÖÇ 1- 8, ÖÇ 10, ÖÇ 11, ÖÇ 13 | 1,2,4,6-8 | A,B,C,D,G |
Dudak damak yarıklı bebekler, çocuklar, ergenler, yetişkinler ve özel bakım gerektiren hastaların önleyici, fonksiyonel ve estetik ortodontik tedavileri uygulayabilme ve gerekli hallerde diğer dişhekimliği dalları ile multidisipliner yaklaşım sergileyebilme | ÖÇ 1- 8, ÖÇ 10, ÖÇ 11, ÖÇ 13 | 1,2,4,6-8 | A,B,C,D,G |
Tüm yaş grubu hastalarda oro-fasiyal travmaların acil müdahalesi ve tedavisini planlama, yönetme, uygulama ve gerekli hallerde multidisipliner yaklaşım sergileyebilme | ÖÇ 1- 8, ÖÇ 10, ÖÇ 11, ÖÇ 13 | 1,2,4,6-8 | A,B,C,D,G |
Diş dizisi ve çene bozukluklarını etkileyen faktörleri, bu faktörlerin belirti ve bulgularını, ayırıcı tanılarını ve tedavilerini yorumlayabilme | ÖÇ 1- 8, ÖÇ 10, ÖÇ 11, ÖÇ 13 | 1,2,4,6-8 | A,B,C,D,G |
Dersin Akışı
DERS İÇERİĞİ | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yüz büyümesi | Kaynaklara çalışma |
2 | Yüz büyümesi | Kaynaklara çalışma |
3 | Dudak damak yarığı tedavisi-teorik | Kaynaklara çalışma |
4 | Konjenital deformiteler | Kaynaklara çalışma |
5 | Konjenital deformiteler | Kaynaklara çalışma |
6 | Konjenital anomali ve sendromların tedavisi | Kaynaklara çalışma |
7 | Dentofasyal bölgede travma | Kaynaklara çalışma |
8 | Asimetrik dentofasyal deformiteler ve Distraction osteogenesis | Kaynaklara çalışma |
9 | Asimetrik dentofasyal deformiteler ve Distraction osteogenesis | Kaynaklara çalışma |
10 | Ektopik ve gömülü dişler | Kaynaklara çalışma |
11 | enükleasyon ve seri çekim kuralları | Kaynaklara çalışma |
12 | multidisipliner vakaların tedavisi | Kaynaklara çalışma |
13 | Retansiyon aygıtları ve uzun dönemde stabilite | Kaynaklara çalışma |
14 | Genel değerlendirme-I | Kaynaklara çalışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Ders notu |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Fotokopi paylaşılır |
Ödevler | Paylaşılır. |
Sınavlar | Paylaşılmaz. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | - |
Kısa Sınav | 0 | - |
Ödev | 0 | - |
Toplam | - | |
Finalin Başarıya Oranı | 100 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | - | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dudak damak yarıklı bebekler, çocuklar, ergenler, yetişkinler ve özel bakım gerektiren hastaların fonksiyonel, estetik, ağız ve diş sağlığı ihtiyaçlarını karşılamak için yüksek seviyede tedaviler uygulayabilmek | X | |||||
2 | Diş dizisi ve çene bozukluklarına sahip hastaların, tanısı için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini kullanabilmek ve hastanın genel sağlık sorunu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkiyi yorumlayabilmek | X | |||||
3 | Diş dizisi ve çene bozukluklarını etkileyen faktörleri, bu faktörlerin belirti ve bulgularını, ayırıcı tanılarını ve tedavilerini yorumlayabilmek. | X | |||||
4 | Temel tıp bilimlerini, klinik bilimlerle entegre edebilmek ve bu bilgileri hasta ile ilgili tüm tedavi basamaklarında kullanabilmek | X | |||||
5 | Her yaştaki hastanın zihinsel gelişiminin aşamalarını dikkate alarak iletişim kurabilmek ve davranış yönetimini sağlayabilmek | X | |||||
6 | Dudak damak yarıklı bebekler, çocuklar, ergenler, yetişkinler ve özel bakım gerektiren hastaların önleyici, fonksiyonel ve estetik ortodontik tedavileri uygulayabilmek ve gerekli hallerde diğer diş hekimliği dalları ile multidisipliner yaklaşım sergileyebilmek | X | |||||
7 | Tüm yaş grubu hastalarda oro-fasiyal travmaların acil müdahalesi ve tedavisini planlamak, yönetmek, uygulamak ve gerekli hallerde multidisipliner yaklaşım sergileyebilmek | X | |||||
8 | Ortodontik tedavisinde cerrahi uygulamanında bulunduğu tüm yaş gruplarındaki hastalarda sedasyon ve genel anestezi altında diş tedavilerini planlamak ve uygulayabilmek | X | |||||
9 | Kraniyofasiyal büyüme ve gelişimi dikkate alarak oklüzyon, fasiyal büyüme ile ilgili sorunları ve fonksiyonel anomalileri teşhis edebilmek | ||||||
10 | Tüm yaş grubundaki hastalarda temporomandibular eklem hastalıklarını teşhis edebilmek ve bu hastalıkların ağız-diş sisteminde görülen hastalıklarla ilişkisini yorumlayabilmek | X | |||||
11 | Çocuk yaş grubundaki hastalarda mevcut sistemik durum ve diş dizisi ve çene bozuklukları oluşma riskine göre koruyucu tedavi programları planlamak, uygulamak ve takip edebilmek |
X |
|
||||
12 | Okullara yönelik ağız-diş taramaları yapabilmek, toplum esaslı koruyucu programları planlayabilmek, uygulayabilmek ve değerlendirebilmek | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme kavramını benimseyerek, sürekli profesyonel gelişimini sağlayacak planlamayı yapabilmek, güncel literatürü ve yenilikleri takip ederek mesleki açıdan sürekli bir gelişim sağlayabilmek | X | |||||
14 | Uluslararası düzeyde yayınları izleme, yayınları kritik değerlendirme açısından inceleyebilmek, araştırma sonuçlarını ve kanıta dayalı diş hekimliğini çalışmalarında uygulayabilmek | ||||||
15 | Araştırma dizaynı ve metodolojisi hakkındaki bilgilerini kullanarak özgün bilimsel araştırma planlamak, uygulamak, veri ve bulguları analiz edebilmek ve değerlendirmek |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | - | - | 0 |
Ödev | - | - | 0 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3.68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |