Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, oklüzyonun gelişiminin kavranması, erken diş kayıplarında tedavi yaklaşımları, koruyucu uygulamalar, fasiyal büyümedeki problemler ve fonksiyonel anomalilerin teşhisi ve bu tip hastalarda ortodonti-pedodonti ekipleri ile işbirliği içerisinde çalışılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Oklüzal rehberlik, koruyucu-önleyici ortodonti, yer tutucular, koruyucu diş hekimliği, hareketli apareyler, fonksiyonel apareyler, kısmi sabit apareyler.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4. Sunum. 5:Simülasyon, 6:Video, 7:Uygulamalar, 8: Vaka çözümlemeleri
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli (test), C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Derse katılım, H: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Programın öğrenme çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Çocuk hastalarda yaş ve diş gelişimine uygun şekilde sürme rehberliği sağlar. | ÖÇ 1, ÖÇ 2, ÖÇ 6, ÖÇ 9, ÖÇ 11, ÖÇ 13 | 1,2,3,4,8 | A, B, C, G |
2) Çocuk hastalara uygulanan hareketli fonksiyonel aygıtların unsurları ve kullanım alanlarını kavrar. | ÖÇ 1, ÖÇ 2, ÖÇ 6, ÖÇ 9, ÖÇ 11, ÖÇ 13 | 1,2,3,4,8 | A, B, C, G |
3) Çocuk hastalarda maksillofasiyel büyüme ve gelişimi dikkate alarak koruyucu-önleyici ortodontik tedavileri planlar ve doğru zamanda doğru müdahaleleri gerçekleştirir. | ÖÇ 1, ÖÇ 2, ÖÇ 6, ÖÇ 9, ÖÇ 11, ÖÇ 13 | 1,2,3,4,8 | A, B, C, G |
4) Çocuklarda erken süt dişi kaybının klinik sonuçlarını kavrar ve yer tutucuları vakaya uygun planlar. | ÖÇ 1, ÖÇ 2, ÖÇ 6, ÖÇ 9, ÖÇ 11, ÖÇ 13 | 1,2,3,4,8 | A, B, C, G |
5) Ortodontik tedavi gören çocuk hastalarda fluorid ve fissür örtücü uygulamalarının önemini kavrar ve uygulama zamanlarını dikkate alarak hastaları yönlendirir. | ÖÇ 1, ÖÇ 2, ÖÇ 6, ÖÇ 9, ÖÇ 11, ÖÇ 13 | 1,2,3,4,8 | A, B, C, G |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular (Teorik) | Ön Hazırlık |
1 | Oklüzal rehberlik | Kaynaklara çalışma |
2 | Oklüzal rehberlik | Kaynaklara çalışma |
3 | Hareketli fonksiyonel apareyler | Kaynaklara çalışma |
4 | Hareketli fonksiyonel apareyler | Kaynaklara çalışma |
5 | Koruyucu-önleyici ortodonti | Kaynaklara çalışma |
6 | Koruyucu-önleyici ortodonti | Kaynaklara çalışma |
7 | Koruyucu-önleyici ortodonti | Kaynaklara çalışma |
8 | Erken süt dişi kaybı ve yer tutucular | Kaynaklara çalışma |
9 | Erken süt dişi kaybı ve yer tutucular | Kaynaklara çalışma |
10 | Fluorid ve fissür örtücü uygulamaları | Kaynaklara çalışma |
11 | Fluorid ve fissür örtücü uygulamaları | Kaynaklara çalışma |
12 | Vaka sunumları | Kaynaklara çalışma |
13 | Vaka sunumları | Kaynaklara çalışma |
14 | Vaka sunumları | Kaynaklara çalışma |
15 | Vaka sunumları | Kaynaklara çalışma |
16 |
Final sınavı
|
Kaynaklara çalışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Fotokopi Paylaşılır. |
Ödevler | Paylaşılır. |
Sınavlar | Paylaşılmaz. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | |||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ | |
Ara Sınav | 0 | 0 | |
Kısa Sınav | 0 | 0 | |
Final Sınavı | 1 | 100% | |
Ödev-Pratik | 0 | 0 | |
Toplam | 100 | ||
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 100% | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 0 | 0 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bebekler, çocuklar, ergenler ve özel bakım ihtiyacı olan çocuk hastaların ağız diş sağlığı ihtiyaçlarını bireye özel hekimlik anlayışı ile karşılar. | X | |||||
2 | Çocuklarda ağız diş hastalıklarının, tanısı için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini tedavi planlamasında kullanır ve hastanın genel sağlık sorunu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkiyi yorumlar. | X | |||||
6 | Bebekler, çocuklar, ergenler ve özel bakım ihtiyacı olan çocuk hastalara restoratif, protetik ve koruyucu-önleyici ortodontik tedavileri uygular ve gerekli hallerde multidisipliner yaklaşım sergiler. | X | |||||
9 | Kraniyofasiyal büyüme ve gelişimi dikkate alarak oklüzyon, fasiyal büyüme ile ilgili sorunları ve fonksiyonel anomalileri teşhis eder. | X | |||||
11 | Çocuk hastalarda mevcut sistemik durum ve çürük riskine göre koruyucu ağız bakım programları planlar, uygular ve takip eder. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme kavramını benimseyerek, sürekli profesyonel gelişimini sağlayacak planlamayı yapar, güncel literatürü ve yenilikleri takip ederek mesleki açıdan sürekli bir gelişim sağlar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | |||
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4.96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |