Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
En uygun tedavi planını seçebilme, ortodonti tedavisinde estetik yaklaşımların gerektirdiği incelikleri bilme, tartışılan hastalar için alternatif tedavi planı yazabilme
Dersin İçeriği:
Ortodontide; Lingual teknik, şeffaf apareyler ile tedavi ve hastanın estetik beklentilerini karşılayacak tedavi alternatiflerini sunabilme.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4:Pratik uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Deney C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Hastanın tedavi sırasındaki estetik beklentilerini karşılayacak şekilde tedavi önerebilme | 1,2,3 | A,C | |
2) Hastalarla önerilecek olan teknik hakkında etkili iletişim kurabilme | 1,2,3 | A,C | |
3) Lingual teknik ve şeffaf apareylerin sınırlarını anlayabilme | 1,2,3 | A,C | |
4) Önerilen tekniklerin avantaj ve dezavantajlarını hastaya aktarabilmek | 1,2,3 | A,C | |
5) Model üzerinde ya da hastaya estetik açıdan önerdiği tedavi planlamasını uygulayabilme | 1,2,3,4 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ortodontide estetik yaklaşımlar | |
2 | Lingual tedavide kullanılan materyaller ve ekipmanlar | |
3 | 2D Lingual sistemler | |
4 | 3D Lingual sistemler | |
5 | Indirekt braketleme | |
6 | Lingual ortodonti mekanikleri | |
7 | Lingual Ortodonti mekanikleri | |
8 | Lingual ortodontide minivida uygulamaları ve interdisipliner yaklaşımlar | |
9 | Lingual tedavide karşılaşılan problemler, öneriler ve çözümleri | |
10 | Şeffaf apareylerin ortodonti pratiğindeki yeri ve mekanikleri | |
11 | Şeffaf apareylere uygun vaka secimi | |
12 | Şeffaf apareylerde planlama | |
13 | Şeffaf apareylerin klinik uygulamalarında karşılaşılan problemler, öneriler ve çözümleri | |
14 | Vaka Tartışmaları |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Ders sonunda öğretim üyesi ders çıktılarını verir. |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | ||
Kısa Sınav | ||
Ödev | ||
Toplam | ||
Finalin Başarıya Oranı | 100 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | ||
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Estetik beklentisi yüksek hastalarda ağız ve diş sağlığı ihtiyaçlarını karşılamak için yüksek seviyede tedaviler uygulayabilme | X | |||||
2 | Diş dizisi ve çene bozukluklarına sahip hastaların, tanısı için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini kullanabilme ve hastanın genel sağlık sorunu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme | ||||||
3 | Diş dizisi ve çene bozukluklarını etkileyen faktörleri, bu faktörlerin belirti ve bulgularını, ayırıcı tanılarını ve tedavilerini yorumlayabilme | ||||||
4 | Temel tıp bilimlerini, klinik bilimlerle entegre edebilme ve bu bilgileri hasta ile ilgili tüm tedavi basamaklarında kullanabilme | ||||||
5 | Estetik beklentisi yüksek her yaştaki hastanın zihinsel gelişiminin aşamalarını dikkate alarak iletişim kurabilme ve davranış yönetimini sağlayabilme | X | |||||
6 | Hastanın estetik beklentilerini karşılayacak tedavi alternatiflerini sunabilme. | X | |||||
7 | Lingual teknik ve şeffaf apareylerle tedavi planlama ve tedaviyi uygulayabilme | x | |||||
8 | Lingual teknik ve şeffaf aparey tedavisi sırasında karşılaşılabilecek problemlere çözüm üretebilme | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | |||
Kısa Sınav | |||
Ödev | |||
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |