• TR
  • EN
Ders Kodu: 
DORT 612
Ders Tipi: 
Seçmeli
Kredi: 
4
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
En uygun tedavi planını seçebilme, ortodonti tedavisinde estetik yaklaşımların gerektirdiği incelikleri bilme, tartışılan hastalar için alternatif tedavi planı yazabilme
Dersin İçeriği: 

Ortodontide; Lingual teknik, şeffaf apareyler ile tedavi ve hastanın estetik beklentilerini karşılayacak tedavi alternatiflerini sunabilme.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4:Pratik uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Deney C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Hastanın tedavi sırasındaki estetik beklentilerini karşılayacak şekilde tedavi önerebilme   1,2,3 A,C
2) Hastalarla önerilecek olan teknik hakkında etkili iletişim kurabilme   1,2,3 A,C
3) Lingual teknik ve şeffaf apareylerin sınırlarını anlayabilme   1,2,3 A,C
4)  Önerilen tekniklerin avantaj ve dezavantajlarını hastaya aktarabilmek   1,2,3 A,C
5) Model üzerinde ya da hastaya estetik açıdan önerdiği tedavi planlamasını uygulayabilme   1,2,3,4 A,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ortodontide estetik yaklaşımlar  
2 Lingual tedavide kullanılan  materyaller ve ekipmanlar  
3 2D Lingual sistemler  
4 3D Lingual sistemler  
5 Indirekt braketleme  
6 Lingual ortodonti mekanikleri  
7 Lingual Ortodonti mekanikleri  
8 Lingual ortodontide  minivida uygulamaları ve interdisipliner yaklaşımlar  
9 Lingual tedavide karşılaşılan problemler, öneriler  ve çözümleri  
10 Şeffaf apareylerin ortodonti pratiğindeki yeri ve mekanikleri  
11 Şeffaf apareylere uygun vaka secimi  
12 Şeffaf apareylerde planlama  
13 Şeffaf apareylerin klinik uygulamalarında karşılaşılan problemler, öneriler ve çözümleri  
14 Vaka Tartışmaları  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu

Ders sonunda öğretim üyesi ders çıktılarını verir.

Diğer Kaynaklar
  1. Lingual & Esthetic orthodontics , Rafi Romano, Quintessence Publishing 2011
  2. Aligner Orthodontics: Diagnostics, Biomechanics, Planning and Treatment Planning and Treatment 1st Edition 
  3. Invisible Aligners in Orthodontics : Straighten teeth without braces Jyoti Madaan

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav    
Kısa Sınav    
Ödev    
Toplam    
Finalin Başarıya Oranı   100
Yıl içinin Başarıya Oranı    
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI  
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi  
1 2 3 4 5
1 Estetik beklentisi yüksek hastalarda ağız ve diş sağlığı ihtiyaçlarını karşılamak için yüksek seviyede tedaviler uygulayabilme     X    
2 Diş dizisi ve çene bozukluklarına sahip hastaların, tanısı için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini kullanabilme ve hastanın genel sağlık sorunu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme          
3 Diş dizisi ve çene bozukluklarını etkileyen faktörleri, bu faktörlerin belirti ve bulgularını, ayırıcı tanılarını ve tedavilerini yorumlayabilme          
4 Temel tıp bilimlerini, klinik bilimlerle entegre edebilme ve bu bilgileri hasta ile ilgili tüm tedavi basamaklarında kullanabilme          
5 Estetik beklentisi yüksek her yaştaki hastanın zihinsel gelişiminin aşamalarını dikkate alarak iletişim kurabilme ve davranış yönetimini sağlayabilme         X
6 Hastanın estetik beklentilerini karşılayacak tedavi alternatiflerini sunabilme.       X  
7 Lingual teknik ve şeffaf apareylerle tedavi planlama ve tedaviyi uygulayabilme       x  
8 Lingual teknik ve şeffaf aparey tedavisi sırasında karşılaşılabilecek problemlere çözüm üretebilme       x  

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3     42
Ara Sınav      
Kısa Sınav      
Ödev      
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü     100
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,00
Dersin AKTS Kredisi     4