Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Protetik Diş Tedavisi alanında özgün bir hipotez geliştirerek etik prensiplerden ödün vermeden bu hipotezin geçerliliğini ispatlamaya yönelik çalışma planlayabilme, bu çalışma için gerekli materyal metot geliştirebilme, geliştirilen materyal metodu uygulayabilme, sonuçları objektif yöntemler ile toplayabilme, istatistiğini gerçekleştirebilme ve elde edilen sonuçları eleştirel bir yaklaşım ile güncel literatür ve bilimsellik ile yorumlayarak hem sözlü hem de yazılı olarak savunabilmenin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği:
Protetik diş tedavisi alanında doktora tez çalışması.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Vaka izleme,5: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Deney, C: Ödev-Vaka D: Klinik performans değerlendirme formları, E: Tez İzleme Jürisi, F: Tez Savunma Jürisi
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Literatüre hakim olarak özgün hipotez geliştirebilme | 1,2,3,4,5,6,7 | 1,2,3,4,5 | A,B,E,F |
Bilimsel makaleleri araştırma yöntemlerine göre incelebilme, araştırma planlayabilme ve eleştirel yaklaşarak planlamadaki hataları fark edebilme | 1,2,3,4,5,6,7, | 1,2,3,4,5 | A,B,E,F |
Planlanan araştırmayı gerçekleştirebilmek için gerekli olan donanım ve bilgiyi tespit edebilme, bunları elde edebilme, kullanabilme ve sonuçlarını toplayabilme. | 1,2,3,4,5,6,7 | 1,2,3,4,5 | A,B,E,F |
Elde ettiği sonuçları kanıta dayalı diş hekimliği açısından değerlendirebilme, istatistiğini gerçekleştirebilme, bilimsel ve eleştirel bir yaklaşım ile yorumlayabilme. | 1,2,3,4,5,6,7 | 1,2,3,4,5 | A,B,E,F |
Elde ettiği sonuçları tüm literatürden elde edilen sonuçlar ile karşılaştırabilme ve farklılıkları değerlendirerek bu farklılıkların nedenlerini tartışabilme. | 1,2,3,4,5,6,7 | 1,2,3,4,5 | A,B,E,F |
Elde ettiği bilimsel sonuçları klinik pratiğine yansıtabilme. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1,2,3,4,5 | A,B,E,F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Konular | Ön Hazırlık | |
Protetik Diş Tedavisi alanında planlanan çalışmanın yürütülmesi, online veya basılı literatürün incelenmesi, sonuçların toplanarak değerlendirilmesi, yorumlanması ve sözlü ve yazılı olarak savunulması |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
McLean, John W. The science and art of dental ceramics-II, 1980
Carl E Mish (Çeviri Editörü :İbrahim F .Tulunoğlu) Günümüz Diş hekimliğinde implantoloji 2011 Carl E Mish (Çeviri Editörü :İbrahim F .Tulunoğlu) Günümüz Diş hekimliğinde implantoloji 2011 Gürel G, Porselen Laminalar, 2009 Geissberger M. Esthetic Dentistry in Clinical Practice 2010 Fradeani M. Esthetic Analysis Vol 1, 2 2004 Haywood VB. Tooth Whitening: Indications and Outcomes of Nightguard Vital Bleaching 2007 Çalıkkocaoğlu, Senih. Dişsiz hastaların protetik tedavisi: klasik tam protezler, 2010 Kazazoğlu, Ender. Total Protezlerin Temel İlkeleri ve Pratiği, 2007Kursoğlu, Pınar. Hareketli Bölümlü Protezler, 2011
Online and printed journals. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Protetik Diş Teadvisi Doktora Tezi |
Ödevler | |
Sınavlar | Tez Savunması |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | ||
Kısa Sınav | ||
Ödev-Vaka | 100 | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | ||
Yıl içinin Başarıya Oranı | ||
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ağız diş sağlığı alanında güncel bilgileri edinme ve bu bilgileri klinikte uygulama, var olan sorunlara bilimsel ve etik çözümler getirebilme | X | |||||
2 | Yeni fikirlere eleştirisel yaklaşım yaparak Bilimsel tartışma yapabilme, etkili iletişim kurabilme ve özgün yaratıcı Hipotez Oluşturma | X | |||||
3 | Bilimsel makale tarama, inceleme, sentezleme ve sonuçları sentezleyerek kanıta dayalı diş hekimliği çalışmalarında uygulayabilme | X | |||||
4 | Ulusal ve Uluslararası Bilime katkı sağlayabilecek yayınlanabilir özgün bilimsel araştırma planlama, yapma, veri ve bulguları analiz edebilme ve değerlendirme | X | |||||
5 | Özgün Bilimsel araştırmalar için Gerekli teknik donanımı saptayabilme ve kullanabilme | X | |||||
6 | Ulusal ve Uluslararası alanlarda Yazılı ve Sözlü Sunum hazırlayabilme (doktora tezi, makale ve seminer hazırlama becerisi) | X | |||||
7 |
Mesleki ve Etik Sorumluluğu kazanma, etik karar verme ilkelerini kullanabilme ve hayat boyu mesleki öğrenimin önemini kavrama ve protetik tedavi sonrası kontrollerin önemini benimsemesi
|
X | |||||
8 | Ağız sağlığıyla ilgili Protetik Problemleri ve başarısızlıkları klinik ve radyolojik olarak teşhis etme ve ekip çalışması planlayarak çözebilme | X | |||||
9 | Sabit protetik ileri tedavi türlerini vakalara göre teşhis, tedavi ve planlama yaparken hastanın genel sağlık sorunu ile diş hekimliği tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme | X | |||||
10 | Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini dikkate alarak Hareketli protetik ileri tedavi türlerini vakalara göre teşhis, tedavi ve planlama prensipleri ile ilgili ilişkiyi kurabilme | X | |||||
11 | Bölümlü protezlerde yapısal elemanların ve planlama kurallarının ayrıntıları hakkında bilgi sahibi olmalı ve vakalara göre planlama ve labaratuvar işlemlerininde teknisyeni yönlendirebilme | X | |||||
12 | Fonksiyonel okluzyon ve çiğneme sisteminin nöromüsküler fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmalı muayenehane de klinik uygulamalarında kullanabilme | X | |||||
13 | Protetik diş tedavisinde uygulanması gerekli estetik faktörleri içeren üst düzey beceri ve bilgiyi klinikte uygulayabilme | X | |||||
14 | Güncel implant üstü protezler, maksiller ve mandibular çene yüz protezleri uygulayabilmeli konusunda detaylı ve ileri bilgi sahibi olmalı | X | |||||
15 | Dişhekimliği'nde kullanılan materyallerin ve cihazların/alet fiziksel, kimyasal ve mekanik özelliklerini değerlendirebilmeli | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 94 | 1504 |
Ara Sınav | |||
Kısa Sınav | |||
Ödev | 16 | 94 | 1504 |
Final | |||
Toplam İş Yükü | 3008 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 120,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 120 |