Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Bu ders spor yaralanmalarının epidemiyolojik özelliklerini tanımlar, spor yaralanmalarına karşı önleyici tedbirler ve korunma yöntemlerini konu eder
Dersin İçeriği:
Spor yaralanmalarında risk faktörleri, değerlendirme, ve epidemiyoloji |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Teorik Sınav, B: Pratik Sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1)Egzersiz yöntemlerinin açıklar | 1,2,3,4,6,7,9,10 | 1,2 | A, B |
2) Uygun egzersiz modalitelerini seçebilir
|
1,2,3,4,6,7,9,10 | 1,2 | A,B |
3) Spor yaralanmalarında risk faktörleri, değerlendirme, ve epidemiyoloji üzerine beceri sahibi olur
|
1,2,3,4,6,7,9,10 | 1,2 | A,B |
4)Egzersize karşı vücut farkındalığı ve algısı gelişir.
|
1,2,3,4,6,7,9,10 | 1,2 | A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Spor yaralanmalarında epidemiyoloji ve önleyici tedbirlere giriş | |
2 | Sporcularda risk faktör değerlendirilmesi | |
3 | Üst ekstremitede spor yaralanmaların patofizyolojisi ve epidemiyolojisi I | |
4 | Üst ekstremitede spor yaralanmaların patofizyolojisi ve epidemiyolojisi II | |
5 | Üst ekstremite sporcu yaralanmalarında önleyici tedbirler | |
6 | Vaka tartışması | |
7 | Alt ekstremite spor yaralanmaların patofizyolojisi ve epidemiyolojisi I | |
8 | Ara sınav | |
9 | Alt ekstremite spor yaralanmaların patofizyolojisi ve epidemiyolojisi II | |
10 | Alt ekstremite sporcu yaralanmalarında önleyici tedbirler | |
11 | Engeli olan kişilerde spor yaralanmalarının patofizyolojisi ve epidemiyolojisi | |
12 | Engeli olan sporcularda önleyici tedbirler | |
13 |
Vaka tartışması
|
|
14 | Vaka tartışması | |
15 | Genel tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Power point sunumlar, pratik uygulamalar, grup Çalışmaları |
Ödevler | |
Sınavlar | Teorik ve Pratik Sınav |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav (Teorik ver Pratik Sınav) | 1 | 40 |
Teorik Sınav | 30 | |
Pratik Sınav | 70 | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | |||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X | |||||
4 | Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek | X | |||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | |||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak | X | |||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
8 | Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | |||||
10 | Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |