Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Ağız Diş ve Çene Cerrahisi alanında sıklıkla karşılaşılan durumların ve uygulamaların teşhisi ve ayrıcı tanılarını ve bu alandaki uygulamaları, endikasyonları ve kontrendikasyonları bilme.
Dersin İçeriği:
Ağız Diş ve Çene Cerrahisi alanında dentoalveoler patolojilerin tedavisi, periradiküler cerrahi, oral mukozal lezyonlar, orofasiyal enfeksiyonların tedavileri, sert ve yumuşak dokunun iyi huylu tümörlerinin tedavi planlaması
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Vaka izleme,5: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Deney, C: Ödev-Vaka D: Klinik performans değerlendirme formları
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel tıp bilimlerini, klinik bilimlerle entegre edebilme ve bu bilgileri hasta ile ilgili tüm işlemlerde kullanabilme | 8,9,13 | 1,2,3,5 | C,D |
Oral kavite ve çevre dokulardaki patolojileri ve tedavilerini kavrayabilme | 9,11 | 1,2,3,4,5 | C,D |
Gömülü dişler ve neden oldukları problemleri ve cerrahi disiplin içerisindeki tedavilerini kavrayabilme | 8,9,13,15 | 1,2,3,4,5 | C,D |
Orofasiyal enfeksiyonların bulgularını, ayırıcı tanısını ve cerrahi tedavisini kavrayabilmeli. | 8,9,13,15 | 1,4,5 | C,D |
Preprotetik cerrahi yaklaşımlarını kavrayabilme | 8,9,12,13,15 | 1,2,3,4,5 | C,D |
Dersin Akışı
Ders Akışı | |||||
Hafta | Teorik Başlığı | Ön Hazırlık | |||
1 | Ağrı ve Anksiyetenin tanımı ve tedavi yaklaşımları | Kaynaklardan çalışma | |||
2 | Dentoalveolar Patoloji | Kaynaklardan çalışma | |||
3 | Gömülü Diş çekimi | Kaynaklardan çalışma | |||
4 | Gömülü Diş çekimi komplikasyonlar | Kaynaklardan çalışma | |||
5 | Dentoalveolar abse/ enfeksiyon I | Kaynaklardan çalışma | |||
6 | Dentoalveolar abse/ enfeksiyon II | Kaynaklardan çalışma | |||
7 | Dentoalveolar abse/ enfeksiyon III | Kaynaklardan çalışma | |||
8 | Sert ve Yumuşak dokunun bening lezyonları | Kaynaklardan çalışma | |||
9 | Sert ve Yumuşak dokunun maling lezyonları | Kaynaklardan çalışma | |||
10 | Sert ve Yumuşak dokunun kistik lezyonları | Kaynaklardan çalışma | |||
11 | Biyopsi teknikleri | Kaynaklardan çalışma | |||
12 | Intraoral onkoloji ve oral mukozal lezyonlar I | Kaynaklardan çalışma | |||
13 | Intraoral onkoloji ve oral mukozal lezyonlar II | Kaynaklardan çalışma | |||
14 | Tükrük Bezi Hastalıkları I | Kaynaklardan çalışma | |||
15 | Tükrük Bezi Hastalıkları II | Kaynaklardan çalışma | |||
16 | Fasiyal ağrılar | Kaynaklardan çalışma |
Kaynaklar
Kaynaklar | |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Paylaşılır |
Ödevler | Paylaşılır |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | ||
Kısa Sınav | ||
Ödev-Vaka | 100 | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | ||
Yıl içinin Başarıya Oranı | ||
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ağız diş sağlığı alanında güncel bilgileri edinme ve bu bilgileri klinikte uygulama, var olan sorunlara bilimsel ve etik çözümler getirebilme. | ||||||
2 | Yeni fikirlere eleştirisel analiz yaparak Bilimsel tartışma yapabilme, etkili iletişim kurabilme ve özgün yaratıcı Hipotez Oluşturma. | ||||||
3 | Bilimsel makale tarama, inceleme, sentezleme ve sonuçları kanıta dayalı diş hekimliği çalışmalarında uygulayabilme. | ||||||
4 | Ulusal ve Uluslararası Bilime katkı sağlayabilecek yayınlanabilir özgün bilimsel araştırma planlama, yapma, veri ve bulguları analiz edebilme ve değerlendirme. | ||||||
5 | Özgün Bilimsel araştırmalar için Gerekli Araç ve Gereç saptayabilme ve Kullanabilme. | ||||||
6 | Ulusal ve Uluslararası alanlarda Yazılı ve Sözlü Sunum Becerisi (doktora tezi, makale ve seminer hazırlama becerisi). | ||||||
7 | Mesleki ve Etik Sorumluluğu kazanma, etik karar verme ilkelerini kullanabilme ve hayat boyu mesleki öğrenimin önemini kavrama ve uygulayabilme. | ||||||
8 | Ağız sağlığıyla ve genel sağlık ile ilgili cerrahi disiplinin kapsadığı problemleri ve başarısızlıkları klinik ve radyolojik olarak teşhis etme ve ekip çalışması planlayarak çözebilme. | X | |||||
9 | Oral kavite ve çevre dokulardaki patolojileri tespit edebilme ve farklı tanı ve yardımcı tanı yöntemlerini seçebilme ve hastanın genel sağlık durumuyla ilişkilendirerek farklı tedavi prensiplerini seçip uygulayabilme. | X | |||||
10 | Dental implant uygulanması amacıyla hastanın mevcut kemik durumunu, çevre dokuları, oral hijyen seviyesi ve protetik planlamayı değerlendirebilme. | ||||||
11 | Oral kavite ve çevre dokularda gelişen yaralanmaları sınıflandırabilme, uygun cerrahi teknikleri saptayabilme, planlayabilme ve uygulayabilme. | X | |||||
12 | Fonksiyonel TME ve çiğneme sisteminin nöromüsküler fizyolojisi ve anatomisi hakkında bilgi sahibi olmalı. | X | |||||
13 |
Komplike cerrahi tedavileri ve interdisipliner tedavileri planlayabilme, temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle entegre ederek bu bilgileri tedavi aşamalarında değerlendirebilme ve uygulayabilme.
|
X | |||||
14 | Uygulanan cerrahi tedavi sonrası gelişen komplikasyonları diagnoz edebilme ve uygun tedavi yaklaşımını seçebilme. | ||||||
15 | Ağız diş ve çene cerrahisinde kullanılan materyallerin ve enstrümanların mekanik ve fiziksel özelliklerinin değerlendirebilme ve kullanabilme. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 9 | 144 |
Ara Sınav | |||
Kısa Sınav | |||
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | |||
Toplam İş Yükü | 196 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |