Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Tanı amaçlı nükleer tıpta görüntüleme sistemleri, SPECT-PET sistemlerinin kalite kontrolleri ve çekim protokollerine ilişkin konuların öğretilmesidir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 5: Problem Çözme, 15: Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
B: Final, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- Nükleer tıpta kullanılan görüntüleme cihazlarını listeleyebilme | |||
2-SPECT ve PET sistemlerinde görüntü oluşumlarını açıklayabilme. | |||
3-SPECT ve PET sistemlerinin kabul testleri ve kalite kontrollerini yapabilme. | |||
4- Nükleer tıpta kullanılan radyofarmasotikleri sınıflandırabilme. | |||
5- Nükleer tıpta çekim protokollerini sınıflandırabilme. | |||
6- Tanı amaçlı görüntüleme cihazlarının avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırabilme. | |||
7- SPECT ve PET sistemlerinde görüntü kusurlarının nedenlerini saptayabilme |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konu | Ön hazırlık |
1 | Radyonüklit ve radyofarmasotik üretimi | |
2 | Sintilasyon dedektörleri | |
3 | Radyasyon dedeksiyon sistemlerinde elektronik instrumantasyon | |
4 | Nükleer sayım istatistiği | |
5 | Puls yüksekliği spektrumu | |
6 | Gama kameralar ve çalışma karakteristikleri | |
7 | Gama kameralarda görüntü kalitesini belirleyen faktörler | |
8 | Ara sınav | |
9 | Gama kameralarda kalite kontrolü | |
10 | SPECT | |
11 | Nükleer tıpta tomografik rekonstrüksiyon | |
12 | SPECT kalite kontrol | |
13 | PET ve Çekim protokolleri. | |
14 | Tekrar |
Kaynaklar
Ders kitabı |
Physics in Nuclear Medicine (Simon R. Cherry, James A. Sorenson, Michael E. Phelps)
Essentials of Nuclear Medicine Imaging (Fred A. Mettler, Milton J. Guiberteau) |
Materyal Paylaşımı
Ödevler | 5 |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödevler | 5 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yarıyıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Teşhis ve tedavide kullanılan cihazların çalışma ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
2 | Teşhis amaçlı kullanılan görüntüleme cihazlarının kabul testleri, kalite kontrol ve kalibrasyonlarını yapar | X | |||||
3 | Radyasyon doz ölçümünü ve hesaplamasını yapar | X | |||||
4 | Radyasyon güvenliğini sağlar | X | |||||
5 | Tıbbi görüntülerin elde edilmesi, işlenmesi, saklanması ve aktarımının yapılması ve niteliğinin geliştirilmesini sağlar | X | |||||
6 | Radyasyonun etkileri konusunda, diğer sağlık çalışanlarını ve halkı bilgilendirir | X | |||||
7 | Etkin iletişim kurar ve disiplinlerarası çalışır | X | |||||
8 | Fiziğin endüstriyel uygulamaları ve toplumsal boyuttaki katkısı için gereken eğitime sahiptir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir ve bunu gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Çağdaş mesleki konular ve teknolojik gelişmeler hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
11 | Bilimsel araştırma tasarlama, projelendirme ve sunma konusunda yetkindir | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 12 | 168 |
Ödev | 5 | 5 | 25 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 238 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9.52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |