Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Ortodontik tedavi sırasında hastalarda ağız hijyeni gereksinimi ve hasta motivasyonunun karşılanması ile ilgili bir algının oluşmasını sağlamak.
Dersin İçeriği:
Doktora öğrencilerinin ortodontik tedavi başarısının faktörlerinden biri olan ağız hijyeninin en iyi şekilde sağlanması için gerekli araçları ve yöntemleri tanıtır, öğrencilerin hasta motivasyonunu sağlayabilecek seviyeye gelmelerini sağlar.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4. Sunum. 5:Simülasyon, 6:Video, 7:Uygulamalar, 8: Vaka çözümlemeleri
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli (test), C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Derse katılım, H: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Programın Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hastanın periodontal ve çürük risk grubunu belirlemek | ÖÇ 1- 4, ÖÇ 6-11, ÖÇ 13 | 1,2,4,6-8 | A,B,C,D,H |
Beslenme alışkanlıkları ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması | ÖÇ 1- 4, ÖÇ 6-11, ÖÇ 13 | 1,2,4,6-8 | A,B,C,D,H |
Ortodontide kullanılan ağız hijyeni materyallerinin tanıtımı | ÖÇ 1- 4, ÖÇ 6-11, ÖÇ 13 | 1,2,4,6-8 | A,B,C,D,H |
Diş fırçalama metodları
Ağız ve diş sağlığında koruyucu uygulama yöntemleri |
ÖÇ 1- 4, ÖÇ 6-11, ÖÇ 13 | 1,2,4,6-8 | A,B,C,D,H |
Vaka Tartışmaları | ÖÇ 1- 4, ÖÇ 6-11, ÖÇ 13 | 1,2,4,6-8 | A,B,C,D,H |
Dersin Akışı
DERS İÇERİĞİ | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Diş ve çevre dokuların değerlendirilmesi için kullanılan indeksler | Kaynaklara çalışma |
2 | Çürük risk grubunu belirlemede kullanılan indeksler | Kaynaklara çalışma |
3 | Ortodonti hastalarında beslenme alışkanlıklarının toplanması ve değerlendirilmesinde kullanılan yöntemlerin standardizasyonu | Kaynaklara çalışma |
4 | Ortodonti hastalarında beslenme alışkanlıklarına bağlı alınan verilerin yorumlanması | Kaynaklara çalışma |
5 | Ortodonti hastalarında kullanılan diş fırçası ve ara yüz ajanlarının tanıtımı | Kaynaklara çalışma |
6 | Ortodonti hastalarında doğru diş macunu ve gargaraların seçimi | Kaynaklara çalışma |
7 | Ortodonti hastalarında kullanılan fırça ve ara yüz ajanlarının kullanım yöntemleri | Kaynaklara çalışma |
8 | Ortodonti uygulamalarında koruyucu diş hekimliği uygulamalarının ve kontrollerin değerlendirilmesi | Kaynaklara çalışma |
9 | Sistemik rahatsızlığı ya da özel gereksinimi olan ortodonti hastalarında ağız hijyeni uygulamaları | Kaynaklara çalışma |
10 | Hareketli aparey kullanımında ağız hijyeninin uygulamaları | Kaynaklara çalışma |
11 | Şeffaf apareylerin temizliği ve kullanımı ile ilgili ağı hijyeni uygulamaları | Kaynaklara çalışma |
12 | Vaka tartışmaları | Kaynaklara çalışma |
13 | Vaka tartışmaları | Kaynaklara çalışma |
14 | Vaka tartışmaları | Kaynaklara çalışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Ders notu |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Fotokopi paylaşılır |
Ödevler | Paylaşılır. |
Sınavlar | Paylaşılmaz. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | - |
Kısa Sınav | 0 | - |
Ödev | 0 | - |
Toplam | - | |
Finalin Başarıya Oranı | 100 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | - | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortodonti hastalarında, diş ve çevre dokuların değerlendirilmesi için kullanılan indeksleri kullanabilmek. | X | |||||
2 | Ortodonti hastalarında çürük risk grubunu belirlemede kullanılan indeksleri kullanabilmek. | X | |||||
3 | Ortodonti hastalarında beslenme alışkanlıklarının toplanması ve değerlendirilmesinde kullanılan yöntemlerin standardizasyonunu sağlayabilmek. | X | |||||
4 | Ortodonti hastalarında beslenme alışkanlıklarına bağlı alınan verileri yorumlayabilmek. | X | |||||
5 | Ortodonti hastalarında kullanılan diş fırçası ve ara yüz ajanlarını tanımlayabilmek ve hastaya uygun olanı belirleyebilmek. | ||||||
6 | Ortodonti hastalarında doğru diş macunu ve gargaraların seçimini yapabilmek. | X | |||||
7 | Ortodonti hastalarında kullanılan fırça ve ara yüz ajanlarının kullanım yöntemlerini uygulamalı anlatmak. | X | |||||
8 | Ortodonti uygulamalarında koruyucu diş hekimliği uygulamalarının ve kontrollerin değerlendirilmesini ve uygun kontrol zamanının belirlenmesini sağlamak. | X | |||||
9 | Sistemik rahatsızlığı ya da özel gereksinimi olan ortodonti hastalarında ağız hijyeni uygulamalarını anlatabilmek. | X | |||||
10 | Hareketli aparey kullanımında ağız hijyeni uygulamalarının ve aparey temizliğinde dikkat edilecek noktaların değerlendirilmesi | X | |||||
11 | Şeffaf apareylerin temizliği ve kullanımı ile ilgili ağız hijyeni uygulamalarının anlatılması ve uygulanması. |
X |
|
||||
12 | Farklı ortodontik mekaniklere sahip bireylerde ağız hijyeninin sağlanmasına yönelik vakaların yorumlanması. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme kavramını benimseyerek, sürekli profesyonel gelişimi sağlayacak planlamayı yapabilmek, güncel literatürü ve yenilikleri takip ederek mesleki açıdan sürekli bir gelişim sağlayabilmek | X | |||||
14 | Uluslararası düzeyde yayınları izleme, yayınları kritik değerlendirme açısından inceleyebilmek, araştırma sonuçlarını ve kanıta dayalı diş hekimliğini çalışmalarında uygulayabilmek | ||||||
15 | Araştırma dizaynı ve metodolojisi hakkındaki bilgilerini kullanarak özgün bilimsel araştırma planlamak, uygulamak, veri ve bulguları analiz edebilmek ve değerlendirmek |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | - | - | 0 |
Ödev | - | - | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |