• TR
  • EN
Ders Kodu: 
DORT 613
Ders Tipi: 
Seçmeli
Kredi: 
2
AKTS: 
2
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Ortodontik tedavi sırasında hastalarda ağız hijyeni gereksinimi ve hasta motivasyonunun karşılanması ile ilgili bir algının oluşmasını sağlamak.
Dersin İçeriği: 

Doktora öğrencilerinin ortodontik tedavi başarısının faktörlerinden biri olan ağız hijyeninin en iyi şekilde sağlanması için gerekli araçları ve yöntemleri tanıtır, öğrencilerin hasta motivasyonunu sağlayabilecek seviyeye gelmelerini sağlar.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4. Sunum. 5:Simülasyon, 6:Video, 7:Uygulamalar, 8: Vaka çözümlemeleri
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli (test), C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Derse katılım, H: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Programın Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hastanın periodontal ve çürük risk grubunu belirlemek ÖÇ 1- 4, ÖÇ 6-11, ÖÇ 13 1,2,4,6-8 A,B,C,D,H
Beslenme alışkanlıkları ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması ÖÇ 1- 4, ÖÇ 6-11, ÖÇ 13 1,2,4,6-8 A,B,C,D,H
Ortodontide kullanılan ağız hijyeni materyallerinin tanıtımı ÖÇ 1- 4, ÖÇ 6-11, ÖÇ 13 1,2,4,6-8 A,B,C,D,H
Diş fırçalama metodları

Ağız ve diş sağlığında koruyucu uygulama yöntemleri

ÖÇ 1- 4, ÖÇ 6-11, ÖÇ 13 1,2,4,6-8 A,B,C,D,H
Vaka Tartışmaları ÖÇ 1- 4, ÖÇ 6-11, ÖÇ 13 1,2,4,6-8 A,B,C,D,H

Dersin Akışı

DERS İÇERİĞİ
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Diş ve çevre dokuların değerlendirilmesi için kullanılan indeksler Kaynaklara çalışma
2 Çürük risk grubunu belirlemede kullanılan indeksler Kaynaklara çalışma
3 Ortodonti hastalarında beslenme alışkanlıklarının toplanması ve değerlendirilmesinde kullanılan yöntemlerin standardizasyonu Kaynaklara çalışma
4 Ortodonti hastalarında beslenme alışkanlıklarına bağlı alınan verilerin yorumlanması Kaynaklara çalışma
5 Ortodonti hastalarında  kullanılan diş fırçası ve ara yüz ajanlarının tanıtımı Kaynaklara çalışma
6 Ortodonti hastalarında doğru diş macunu ve gargaraların seçimi Kaynaklara çalışma
7 Ortodonti hastalarında kullanılan fırça ve ara yüz ajanlarının kullanım yöntemleri Kaynaklara çalışma
8 Ortodonti uygulamalarında koruyucu diş hekimliği uygulamalarının ve kontrollerin değerlendirilmesi Kaynaklara çalışma
9 Sistemik rahatsızlığı ya da özel gereksinimi olan ortodonti hastalarında ağız  hijyeni uygulamaları Kaynaklara çalışma
10 Hareketli aparey kullanımında ağız hijyeninin uygulamaları Kaynaklara çalışma
11 Şeffaf apareylerin temizliği  ve kullanımı ile ilgili ağı hijyeni uygulamaları Kaynaklara çalışma
12 Vaka tartışmaları Kaynaklara çalışma
13 Vaka tartışmaları Kaynaklara çalışma
14 Vaka tartışmaları Kaynaklara çalışma

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Ders notu
Diğer Kaynaklar  

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar Fotokopi paylaşılır
Ödevler Paylaşılır.
Sınavlar Paylaşılmaz.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 -
Kısa Sınav 0 -
Ödev 0 -
Toplam   -
Finalin Başarıya Oranı   100
Yıl içinin Başarıya Oranı   -
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Ortodonti hastalarında, diş ve çevre dokuların değerlendirilmesi için kullanılan indeksleri kullanabilmek.         X  
2 Ortodonti hastalarında çürük risk grubunu belirlemede kullanılan indeksleri kullanabilmek.         X  
3 Ortodonti hastalarında beslenme alışkanlıklarının toplanması ve değerlendirilmesinde kullanılan yöntemlerin standardizasyonunu sağlayabilmek.         X  
4 Ortodonti hastalarında beslenme alışkanlıklarına bağlı alınan verileri yorumlayabilmek.       X    
5 Ortodonti hastalarında  kullanılan diş fırçası ve ara yüz ajanlarını tanımlayabilmek ve hastaya uygun olanı belirleyebilmek.            
6 Ortodonti hastalarında doğru diş macunu ve gargaraların seçimini yapabilmek.         X  
7 Ortodonti hastalarında kullanılan fırça ve ara yüz ajanlarının kullanım yöntemlerini uygulamalı anlatmak.         X  
8 Ortodonti uygulamalarında koruyucu diş hekimliği uygulamalarının ve kontrollerin değerlendirilmesini ve uygun kontrol zamanının belirlenmesini sağlamak.         X  
9 Sistemik rahatsızlığı ya da özel gereksinimi olan ortodonti hastalarında ağız  hijyeni uygulamalarını anlatabilmek.         X  
10 Hareketli aparey kullanımında ağız hijyeni uygulamalarının ve aparey temizliğinde dikkat edilecek noktaların değerlendirilmesi         X  
11 Şeffaf apareylerin temizliği  ve kullanımı ile ilgili ağız hijyeni uygulamalarının anlatılması ve uygulanması.          

X

 

 

12 Farklı ortodontik mekaniklere sahip bireylerde ağız hijyeninin sağlanmasına yönelik vakaların yorumlanması.            
13 Yaşam boyu öğrenme kavramını benimseyerek, sürekli profesyonel gelişimi sağlayacak planlamayı yapabilmek, güncel literatürü ve yenilikleri takip ederek mesleki açıdan sürekli bir gelişim sağlayabilmek X          
14 Uluslararası düzeyde yayınları izleme, yayınları kritik değerlendirme açısından inceleyebilmek, araştırma sonuçlarını ve kanıta dayalı diş hekimliğini çalışmalarında uygulayabilmek            
15 Araştırma dizaynı ve metodolojisi hakkındaki bilgilerini kullanarak özgün bilimsel araştırma planlamak, uygulamak, veri ve bulguları analiz edebilmek ve değerlendirmek            

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav - - 0
Ödev - - 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü     58
Toplam İş Yükü / 25 (s)     2,32
Dersin AKTS Kredisi     2