Course Language:
İngilizce
Course Objectives:
Verilen konu üzerinde detaylı literatür taramasını öğrenme ve ardından konunun sunumunu yapabilme
Course Content:
Verilen konu üzerinde detaylı literatür taraması yapılması ve ardından konunun sunulması
Course Methodology:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4. Sunum. 5:Simülasyon, 6:Video, 7:Uygulamalar, 8: Vaka çözümlemeleri
Course Evaluation Methods:
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli (test), C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Derse katılım, H: Ödev
Vertical Tabs
Course Learning Outcomes
Dersin Öğrenme Çıktıları | Programın Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Herhangi bir konuyu topluluğa sunabilme. | ÖÇ 13-15 | 1,4 | G,H |
Ortodonti ile ilgili herhangi bir konu hakkında kaynak tarayabilme. | ÖÇ 13-15 | 1,4 | G,H |
Taranan bu kaynaklardan gerekli olanı seçebilir konuma gelme. | ÖÇ 13-15 | 1,4 | G,H |
Anlatılan konuya hakim olup gelebilecek tüm soruları yanıtlayabilme. | ÖÇ 13-15 | 1,4 | G,H |
Course Flow
DERS İÇERİĞİ | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Seminer sunumu | Literatür inceleme |
2 | Seminer sunumu | Literatür inceleme |
3 | Seminer sunumu | Literatür inceleme |
4 | Seminer sunumu | Literatür inceleme |
5 | Seminer sunumu | Literatür inceleme |
6 | Seminer sunumu | Literatür inceleme |
7 | Seminer sunumu | Literatür inceleme |
8 | Seminer sunumu | Literatür inceleme |
9 | Seminer sunumu | Literatür inceleme |
10 | Seminer sunumu | Literatür inceleme |
11 | Seminer sunumu | Literatür inceleme |
12 | Seminer sunumu | Literatür inceleme |
13 | Seminer sunumu | Literatür inceleme |
14 | Seminer sunumu | Literatür inceleme |
Recommended Sources
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | - |
Diğer Kaynaklar | pubmed |
Material Sharing
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Paylaşılır. |
Ödevler | Paylaşılır. |
Sınavlar | - |
Assessment
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | - |
Kısa Sınav | 0 | - |
Ödev | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | - | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | - | |
Toplam | 100 |
Course’s Contribution to Program
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dudak damak yarıklı bebekler, çocuklar, ergenler, yetişkinler ve özel bakım gerektiren hastaların fonksiyonel, estetik, ağız ve diş sağlığı ihtiyaçlarını karşılamak için yüksek seviyede tedaviler uygulayabilmek | ||||||
2 | Diş dizisi ve çene bozukluklarına sahip hastaların, tanısı için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini kullanabilmek ve hastanın genel sağlık sorunu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkiyi yorumlayabilmek | ||||||
3 | Diş dizisi ve çene bozukluklarını etkileyen faktörleri, bu faktörlerin belirti ve bulgularını, ayırıcı tanılarını ve tedavilerini yorumlayabilmek. | ||||||
4 | Temel tıp bilimlerini, klinik bilimlerle entegre edebilmek ve bu bilgileri hasta ile ilgili tüm tedavi basamaklarında kullanabilmek | ||||||
5 | Her yaştaki hastanın zihinsel gelişiminin aşamalarını dikkate alarak iletişim kurabilmek ve davranış yönetimini sağlayabilmek | ||||||
6 | Dudak damak yarıklı bebekler, çocuklar, ergenler, yetişkinler ve özel bakım gerektiren hastaların önleyici, fonksiyonel ve estetik ortodontik tedavileri uygulayabilmek ve gerekli hallerde diğer diş hekimliği dalları ile multidisipliner yaklaşım sergileyebilmek | ||||||
7 | Tüm yaş grubu hastalarda oro-fasiyal travmaların acil müdahalesi ve tedavisini planlamak, yönetmek, uygulamak ve gerekli hallerde multidisipliner yaklaşım sergileyebilmek | ||||||
8 | Ortodontik tedavisinde cerrahi uygulamanında bulunduğu tüm yaş gruplarındaki hastalarda sedasyon ve genel anestezi altında diş tedavilerini planlamak ve uygulayabilmek | ||||||
9 | Kraniyofasiyal büyüme ve gelişimi dikkate alarak oklüzyon, fasiyal büyüme ile ilgili sorunları ve fonksiyonel anomalileri teşhis edebilmek | ||||||
10 | Tüm yaş grubundaki hastalarda temporomandibular eklem hastalıklarını teşhis edebilmek ve bu hastalıkların ağız-diş sisteminde görülen hastalıklarla ilişkisini yorumlayabilmek | ||||||
11 | Çocuk yaş grubundaki hastalarda mevcut sistemik durum ve diş dizisi ve çene bozuklukları oluşma riskine göre koruyucu tedavi programları planlamak, uygulamak ve takip edebilmek |
|
|
||||
12 | Okullara yönelik ağız-diş taramaları yapabilmek, toplum esaslı koruyucu programları planlayabilmek, uygulayabilmek ve değerlendirebilmek | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme kavramını benimseyerek, sürekli profesyonel gelişimini sağlayacak planlamayı yapabilmek, güncel literatürü ve yenilikleri takip ederek mesleki açıdan sürekli bir gelişim sağlayabilmek | X | |||||
14 | Uluslararası düzeyde yayınları izleme, yayınları kritik değerlendirme açısından inceleyebilmek, araştırma sonuçlarını ve kanıta dayalı diş hekimliğini çalışmalarında uygulayabilmek | X | |||||
15 | Araştırma dizaynı ve metodolojisi hakkındaki bilgilerini kullanarak özgün bilimsel araştırma planlamak, uygulamak, veri ve bulguları analiz edebilmek ve değerlendirmek | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav | - | - | 0 |
Ödev | 3 | 20 | 60 |
Final | - | - | - |
Toplam İş Yükü | 172 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |