Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Ağız Diş ve Çene Cerrahisi alanında görülen vakaların inceleyerek tedavi geliştirebilme
Dersin İçeriği:
Ağız diş ve çene cerrahisi alanında karşılaşılan vakalar
Dersin Öğretim Yöntemleri:
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Vaka izleme,5: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Deney, C: Ödev-Vaka D: Klinik performans değerlendirme formları
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini dikkate alarak, klinikte de ekip çalışmasını planlama ve yönetme | 1,7,8,9,13 | 1,2,3,4,5 | C,D |
Hastanın taşıdığı ağız sağlığı risklerini dikkate alarak tedavi planı yapabilme, hekimlik sınırlarını aşan vakalarda uzmanına sevk etme | 1,7,8,9,13 | 1,2,3,4,5 | C,D |
Vakalar için oluşturulabilecek özgün tedavi yöntemlerini saptayabilmesi, bir hasta için alternatif tedavi planları tasarlayabilme ve hastaya bu planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi vererek hasta ile birlikte tedavi planına karar verebilme, | 1,7,8,9,13 | 1,2,3,4,5 | C,D |
Karşılaşılabilecek sorunlara etik kurallar çerçevesinde çözüm bulabilmesi | 7,8,9,14,15 | 1,2,3,4,5 | C,D |
İleri görüntüleme yöntemleri ile elde edilen bilgileri tartışabilme | 1,2,8,9,11,13,14 | 1,2,3,4,5 | C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
Ağız Diş ve Çene Cerrahisinin kapsadığı vakalar |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | Vaka tedavisi takibi ve sunumu |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | ||
Kısa Sınav | ||
Ödev-Vaka | 100 | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | ||
Yıl içinin Başarıya Oranı | ||
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ağız diş sağlığı alanında güncel bilgileri edinme ve bu bilgileri klinikte uygulama, var olan sorunlara bilimsel ve etik çözümler getirebilme. | X | |||||
2 | Yeni fikirlere eleştirisel analiz yaparak bilimsel tartışma yapabilme, etkili iletişim kurabilme ve özgün yaratıcı hipotez oluşturma. | X | |||||
3 | Bilimsel makale tarama, inceleme, sentezleme ve sonuçları kanıta dayalı diş hekimliği çalışmalarında uygulayabilme. | ||||||
4 | Ulusal ve uluslararası bilime katkı sağlayabilecek yayınlanabilir özgün bilimsel araştırma planlama, yapma, veri ve bulguları analiz edebilme ve değerlendirme. | ||||||
5 | Özgün Bilimsel araştırmalar için gerekli araç ve gereç saptayabilme ve kullanabilme. | ||||||
6 | Ulusal ve uluslararası alanlarda yazılı ve sözlü sunum becerisi (doktora tezi, makale ve seminer hazırlama becerisi). | ||||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluğu kazanma, etik karar verme ilkelerini kullanabilme ve hayat boyu mesleki öğrenimin önemini kavrama ve uygulayabilme. | X | |||||
8 | Ağız sağlığıyla ve genel sağlık ile ilgili cerrahi disiplinin kapsadığı problemleri ve başarısızlıkları klinik ve radyolojik olarak teşhis etme ve ekip çalışması planlayarak çözebilme. | X | |||||
9 | Oral kavite ve çevre dokulardaki patolojileri tespit edebilme ve farklı tanı ve yardımcı tanı yöntemlerini seçebilme ve hastanın genel sağlık durumuyla ilişkilendirerek farklı tedavi prensiplerini seçip uygulayabilme. | X | |||||
10 | Dental implant uygulanması amacıyla hastanın mevcut kemik durumunu, çevre dokuları, oral hijyen seviyesi ve protetik planlamayı değerlendirebilme. | ||||||
11 | Oral kavite ve çevre dokularda gelişen yaralanmaları sınıflandırabilme, uygun cerrahi teknikleri saptayabilme, planlayabilme ve uygulayabilme. | X | |||||
12 | Fonksiyonel TME ve çiğneme sisteminin nöromüsküler fizyolojisi ve anatomisi hakkında bilgi sahibi olmalı. | ||||||
13 |
Komplike cerrahi tedavileri ve interdisipliner tedavileri planlayabilme, temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle entegre ederek bu bilgileri tedavi aşamalarında değerlendirebilme ve uygulayabilme.
|
X | |||||
14 | Uygulanan cerrahi tedavi sonrası gelişen komplikasyonları diagnoz edebilme ve uygun tedavi yaklaşımını seçebilme. | X | |||||
15 | Ağız diş ve çene cerrahisinde kullanılan materyallerin ve enstrümanların mekanik ve fiziksel özelliklerinin değerlendirebilme ve kullanabilme. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | |||
Kısa Sınav | |||
Ödev | |||
Final | |||
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |