Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Ağız Diş ve Çene Cerrahisi alanında yayınlanmış literatürlerin incelenmesi
Dersin İçeriği:
Ağız Diş ve Çene Cerrahisi alanında yayınlanmış online veya basılı literatür incelenerek güncel bilgiler elde edilecektir
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Vaka izleme,5: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Deney, C: Ödev-Vaka D: Klinik performans değerlendirme formları
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel makaleleri araştırma yöntemlerine göre sınıflandırabilmeli ve yöntemleri kanıta dayalı diş hekimliği açısından değerlendirebilmeli | 1,3,4,7 | 1,2,4,5 | C,D |
Eleştirisel değerlendirme yapabilmeli ve araştırma planlamasında hataları fark edebilmesi | 2,3,4,5 | 1,3,5 | C,D |
bilimsel makalelerinin sonuçlarını klinik sorunların çözümü için sentezleyebilmesi | 1,3,7 | 1,2,3,5 | C,D |
Tüm makalelerden elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve karşılaştırabilme | 1,3,7 | 1,2,3,5 | C,D |
Bilimsel sonuçları klinik pratiğine yansıtabilmesi | 1,2,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1,2,3,5 | C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
Ağız Diş ve Çene Cerrahisinde alanında online veya basılı tüm literatür |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Online ve basılı dergiler |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | Ağız Diş ve Çene Cerrahisi alanında güncel literatürün araştırılması |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | ||
Kısa Sınav | ||
Ödev-Vaka | 100 | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | ||
Yıl içinin Başarıya Oranı | ||
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ağız diş sağlığı alanında güncel bilgileri edinme ve bu bilgileri klinikte uygulama, var olan sorunlara bilimsel ve etik çözümler getirebilme. | X | |||||
2 | Yeni fikirlere eleştirisel analiz yaparak bilimsel tartışma yapabilme, etkili iletişim kurabilme ve özgün yaratıcı hipotez oluşturma. | X | |||||
3 | Bilimsel makale tarama, inceleme, sentezleme ve sonuçları kanıta dayalı diş hekimliği çalışmalarında uygulayabilme. | X | |||||
4 | Ulusal ve uluslararası bilime katkı sağlayabilecek yayınlanabilir özgün bilimsel araştırma planlama, yapma, veri ve bulguları analiz edebilme ve değerlendirme. | X | |||||
5 | Özgün Bilimsel araştırmalar için gerekli araç ve gereç saptayabilme ve kullanabilme. | X | |||||
6 | Ulusal ve uluslararası alanlarda yazılı ve sözlü sunum becerisi (doktora tezi, makale ve seminer hazırlama becerisi). | X | |||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluğu kazanma, etik karar verme ilkelerini kullanabilme ve hayat boyu mesleki öğrenimin önemini kavrama ve uygulayabilme. | X | |||||
8 | Ağız sağlığıyla ve genel sağlık ile ilgili cerrahi disiplinin kapsadığı problemleri ve başarısızlıkları klinik ve radyolojik olarak teşhis etme ve ekip çalışması planlayarak çözebilme. | X | |||||
9 | Oral kavite ve çevre dokulardaki patolojileri tespit edebilme ve farklı tanı ve yardımcı tanı yöntemlerini seçebilme ve hastanın genel sağlık durumuyla ilişkilendirerek farklı tedavi prensiplerini seçip uygulayabilme. | X | |||||
10 | Dental implant uygulanması amacıyla hastanın mevcut kemik durumunu, çevre dokuları, oral hijyen seviyesi ve protetik planlamayı değerlendirebilme. | X | |||||
11 | Oral kavite ve çevre dokularda gelişen yaralanmaları sınıflandırabilme, uygun cerrahi teknikleri saptayabilme, planlayabilme ve uygulayabilme. | X | |||||
12 | Fonksiyonel TME ve çiğneme sisteminin nöromüsküler fizyolojisi ve anatomisi hakkında bilgi sahibi olmalı. | X | |||||
13 |
Komplike cerrahi tedavileri ve interdisipliner tedavileri planlayabilme, temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle entegre ederek bu bilgileri tedavi aşamalarında değerlendirebilme ve uygulayabilme.
|
X | |||||
14 | Uygulanan cerrahi tedavi sonrası gelişen komplikasyonları diagnoz edebilme ve uygun tedavi yaklaşımını seçebilme. | X | |||||
15 | Ağız diş ve çene cerrahisinde kullanılan materyallerin ve enstrümanların mekanik ve fiziksel özelliklerinin değerlendirebilme ve kullanabilme. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | |||
Kısa Sınav | |||
Ödev | |||
Final | |||
Toplam İş Yükü | 48 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |