Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilerin probleme dayalı öğrenme sürecinde düşünme ve problem çözme becerilerini kullanarak kuramsal ve uygulamalı çalışmalar yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Probleme dayalı öğrenme, düşünme becerileri, grup dinamiği oluşturma, yaşam boyu öğrenme, dijital beceriler ve örnek olay yaratma.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4. Sunum. 5:Simülasyon, 6:Video, 7:Uygulamalar, 8: Vaka çözümlemeleri
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli (test), C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Derse katılım, H: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Programın öğrenme çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Problem çözme becerileri kazanır. | 1,2,4,6, 7, 8 | 1,2,3,8 | F, G, H |
Probleme dayalı öğrenme yaklaşımın uygular. | 1, ,4,5, 7, 8 | 1,2,3,8 | F, G, H |
Dersin Akışı
Hafta | Konular (Teorik) | Ön Hazırlık |
1 | Yaşam boyu öğrenme kavramı | Kaynaklara çalışma |
2 | Düşünme Becerileri | Kaynaklara çalışma |
3 | Yaratıcı ve Yansıtıcı Düşünme | Kaynaklara çalışma |
4 | Eleştirel düşünme becerisi | Kaynaklara çalışma |
5 | Problem çözme süreci ve temel beceriler | Kaynaklara çalışma |
6 | Probleme Dayalı Öğrenme | Kaynaklara çalışma |
7 | Probleme Dayalı Öğrenme | Kaynaklara çalışma |
8 | Probleme Dayalı Öğrenme | Kaynaklara çalışma |
9 | Dijital araçlar ve Problem Çözme Süreci | Kaynaklara çalışma |
10 | Probleme Dayalı Öğrenmede Grup Çalışması | Kaynaklara çalışma |
11 | Örnek olay sunumu | Kaynaklara çalışma |
12 | Örnek olay sunumu | Kaynaklara çalışma |
13 | Örnek olay sunumu | Kaynaklara çalışma |
14 | Probleme Dayalı Öğrenmenin Değerlendirilmesi | Kaynaklara çalışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Ders notu |
Diğer Kaynaklar |
Makaleler:
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Fotokopi Paylaşılır- Dijital uygulamalar ile haftalık çalışma yapılır. |
Ödevler | Paylaşılır. |
Sınavlar | Paylaşılmaz. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | |||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ | |
Ara Sınav | 1 | 75 | |
Kısa Sınav | 0 | 0 | |
Ödev | 5 | 25 | |
Toplam | 100 | ||
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | ||
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Pulpal ve/veya periradiküler kaynaklı oral ağrıların ayırıcı tanısı ve tedavisi temel alınarak tedavi planlamasını ve ağrı yönetimini etkili bir şekilde yapabilme ve ağrı yönetimini etkili bir şekilde yapabilme | ||||||
2 | Karmaşık vakaları değerlendirmede hastanın sistemik durumunu dikkate alarak ve uzmanlık gerektiren bilgileri kullanabilme diğer diş hekimliği alanlarını dikkate alarak planlama yapabilme | ||||||
3 | Cerrahi olmayan endodontik tedavinin temel prensiplerini, filozofilerini ve tedavi prosedürlerini pulpa ve periapikal dokuların morfoloji, fizyoloji ve patolojilerini gözönünde bulundurarak yerine getirebilme ve gereğinde yeniden tedaviyi gerçekleştirebilme | ||||||
4 | Cerrahi endodontik tedaviye ihtiyaç duyan hastalara apisektomi ve retrograt dolgu, kök rezorpsiyonlarının cerrahi yol ile tamiri, hemiseksiyon ve kök amputasyonu gibi dokunun selektif uzaklaştırılması işlemleri, kasti replantasyon ve avulse dişlerin replantasyonu, gibi çok yönlü tedavi seçeneklerini vakaya uygun olarak seçebilmeli ve maksimum psikomotor beceri ile yapabilme | ||||||
5 | Kök ucu gelişimi tamamlanmamış dişlerde apeksogenesiz, apeksifikasyon ve apikal tıkaçlama ve rejeneratif endodonti uygulamaları ve bu tedavilerde kullanılabilecek materyaller hakkında detaylı bilgi sahibi olunması ve vakaya uygun yöntemi ve materyali seçerek maksimum psikomotor beceri ile uygulayabilme | ||||||
6 | Geriatrik hastalar, pediatrik hastalar, renkleşmiş dişler, anomalili dişler, travmaya uğramış dişlere özgü en güncel endodontik yaklaşımları hastaya uygulayabilme | ||||||
7 |
Endodontik tedavi görmüş dişlerin restorasyonu ile ilgili bilgi sahibi olma, post boşluğunu kök kanal morfolojisini ve diş sert dokularının hastaya ve dişe özgü özelliklerini, uygulanmış olan kanal dolgu yöntemini gözönünde bulundurarak hazırlayabilme; en uygun post sistemini seçebilme ve uygulayabilme
|
||||||
8 | Kanıta dayalı dişhekimliği esaslarına ön planda tutarak Endodontik tedavide başarı çalışmalarını inceleyebilme ve hangi tedavi yönteminde ne kadar başarı beklenebileceğine dair bilgileri implant uygulamalarını da gözönünde bulundurarak hastalara aktarabilme | X | |||||
9 | Klinik uygulamalara ilişkin görsel ve yazılı kayıtların tutulmasının easlarını bilme ve hasta gizliliğine özen gösterme | ||||||
10 | Bilimsel yayınları eleştirel analitik değerlendirmeyi kullanarak okuma ve sonuçlarını sentez edebilme | ||||||
11 | Oral dokuların histoloji, fizyoloji ve patolojisi konusundaki bilgilerini klinik uygulamalarda kullanabilme | ||||||
12 | Fonksiyonel Anatomi ve radyografik anatomi konusundaki bilgilerini klinik uygulamalarda kullanabilme detaylı bilgi sahibi olma ve bu bilgisini radyolojik ve klinik uygulamalarda kullanabilme | ||||||
13 | Endodontik tedaviyi asepsi ve antisepsi kurallarına uygun şekilde gerçekleştirebilme; endodontik enfeksiyonların tedavisinde, şekillendirme ve irrigasyon protokollerini oluşturmada, seans sayısını belirleme ve cerrahi olan ile olmayan tedavi yöntemleri arasında seçim yapma gibi konularda karar vermede mikrobiyoloji bilgisini de kullanarak karar verebilme | ||||||
14 | Endodontide kullanılan ilaçların farmakolojik etkilerini dikkate alarak uygulayabilme | ||||||
15 | Bilimsel makalelerin güvenilirlikleri açısından değerlendirebilmek için istatistiksel analizleri anlayabilme, yorumlayabilme | ||||||
16 | Kanıta dayalı diş hekimliği bakımından kanıt değerini göz önünde bulundurarak, bilimsel çalışma planlama, yapma, bulguları analiz edebilme ve sonuçları değerlendirebilme becerisi | X | |||||
17 | Ulusal ve Uluslararası alanlarda Yazılı ve Sözlü Sunum Becerisi (doktora tezi, makale ve seminer hazırlama becerisi) | ||||||
18 |
Düşünce becerisini geliştirerek yaratıcı fikirler ortaya koyabilme
|
X | |||||
19 | Enformasyon teknolojisinin doğru kullanılması, recall ve follow-up | X | |||||
20 | Endodontik hasta ve diğer diş hekimleriyle iletişim | X | |||||
21 | Dental fotoğraf tekniklerini endodontik vakalara uygulayabilme |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 5 | 7 | 35 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 168 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |