Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilerin, besinlerle alınan makro ve mikro moleküllerin yapısı, vücuttaki etkileri ve değişimleri konusunda detaylı bilgiye sahip olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Makro ve mikro besin öğelerinin yapısı ve vücutta yer aldığı reaksiyonlar
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk -doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Aminoasit ve proteinlerin kimyasal yapısını açıklar. | 1,6 | 1,2,3 | 1,5 |
2) Enzimlerin yapısını, görevlerini ve enzimatik reaksiyonları açıklar. | 1,6 | 1,2,3 | 1,5 |
3) İnsan vücudundaki ve diyetle alınan major karbonhidratları açıklar. | 1,6 | 1,2,3 | 1,5 |
4) Kaslarda ve karaciğerde karbonhidrat sentezi ve depolanmasını açıklar. | 1,6 | 1,2,3 | 1,5 |
5) Lipidlerin sınıflandırılmasını, lipoproteinlerin bileşimi ve işlevlerini açıklar. | 1,6 | 1,2,3 | 1,5 |
6) Yağ asitlerinin biyosentezini ve depolanmasını açıklar. | 1,6 | 1,2,3 | 1,5 |
7) Kolesterol ve steroidlerin biyosentezini açıklar. | 1,6 | 1,2,3 | 1,5 |
8) Yağda ve suda çöünen vitaminleri açıklar. | 1,6 | 1,2,3 | 1,5 |
9) Minerallerin metabolizmadaki görevlerini açıklar. | 1,6 | 1,2,3 | 1,5 |
10) Vitamin ve mineral eksikliklerinde görülen semptomları açıklar. | 1,6 | 1,2,3 | 1,5 |
11) Reaktif oksijen türleri ve kaynaklarını açıklar. | 1,6 | 1,2,3 | 1,5 |
12) Reaktif oksijen türlerine karşı koruyan major antioksidan enzimleri, vitaminleri ve biyomolekülleri açıklar. | 1,6 | 1,2,3 | 1,5 |
13) Kalsiyum ve kemik metabolizmasını açıklar. | 1,6 | 1,2,3 | 1,5 |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | GİRİŞ | |
2 | AMİNOASİT VE PROTEİNLERİN KİMYASAL YAPISI | |
3 | ENZİMLERİN YAPISI VE BİLEŞİMİ | |
4 | KARBONHİDRATLARIN YAPISI VE TERİMLER, KASLARDA VE KARACİĞERDE KARBONHİDRAT SENTEZİ VE DEPOLANMASI | |
5 | ENZİMATİK REAKSİYONLARI ETKİLEYEN DÜZENLEYİCİ MEKANİZMALAR | |
6 | LİPİDLER VE LİPİDLERİN SINIFLANDIRILMASI, TRİGLİSERİT, FOSFOLİPİD VE GLİKOLİPİDLERİN ANA ROLLERİ | |
7 | Ara sınav | |
8 | YAĞ ASİTLERİNİN BİYOSENTEZİ VE DEPOLANMASI, KOLESTEROL VE STEROİDLERİN BİYOSENTEZİ | |
9 | YAĞDA ÇÖZÜNEN VİTAMİNLER | |
10 | SUDA ÇÖZÜNEN VİTAMİNLER | |
11 | MİNERALLER, VİTAMİN VE MİNERAL EKSİKLİKLERİNDE GÖRÜLEN BELİRTİLER | |
12 | REAKTİF OKSİJEN TÜRLERİNE KARŞI KORUYAN MAJOR ANTİOKSİDAN ENZİMLER, VİTAMİNLER VE BİYOMOLEKÜLLER | |
13 | REAKTİF OKSİJEN TÜRLERİNE KARŞI KORUYAN MAJOR ANTİOKSİDAN ENZİMLER, VİTAMİNLER VE BİYOMOLEKÜLLER | |
14 | KALSİYUM VE KEMİK METABOLİZMASI | |
15 | GENEL TEKRAR |
Kaynaklar
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar | "Lippincott’s Illustrated reviews serisinden: Biyokimya. P.C.Champe,R.A. Harvey çev ed:E.Ulukaya.Nobel Tıp kitabevleri 3.Baskı, 2007. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Sözlü Sınav | 1 | 40 |
Ödev | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||
1 | 2 | 3 | |||
1 | İnsan Beslenmesi bilimini inceleyen yetişmiş elemanların uzmanlaştırılması için uygun eğitim programlarını kullanır. | ||||
2 | Beslenme bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini kullanır. | ||||
3 | Çocuk ve ergenlik beslenmesi konusunda yetişmiş uzman bireylere gerekli olan spesifik bilgileri tanımlar, bu bilgileri eleştirel bir tutumla değerlendirir. | X | |||
4 | Beslenme ve diyet danışmanlığı çerçevesine uygun etik anlayışını pekiştirir. | X | |||
5 | Gebelik ve emziklilik dönemlerinde beslenme konusunda uzman bireylerin yeterliliklerini değerlendirir. | ||||
6 | Yetişkinlik döneminde karşılaşılan sağlık sorunlarını ve bu süreçlerde uygulanması gereken tıbbi beslenme tedavisini tartışır | ||||
7 | Toplumsal beslenme sorunlarına yönelik çözümler ve tedavi yöntemleri planlayabilme becerisini tartışır | X | |||
8 | Meslek içi ve meslekler arası takım çalışması yapabilmek, iletişim kurabilmek ve pratik alanda kazanılmış becerileri değerlendirir. | X | |||
9 | Sosyal yapı ve toplum beslenmesi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin beslenme durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinliklerin düzenlenmesini destekler. | X | |||
10 | Mesleğindeki gelişmeleri takip etmek, yaratıcılığını geliştirmek ve gerekli durumlarda insiyatif kullanabilmek, yeniliklere adapte olabilmek için gerekli yöntemleri tartışır. | X | |||
11 | Toplu beslenme yapılan kurumlarda verilen hizmetin insan sağlığı, kalite ve ekonomi konusunda ideal halini değerlendirir |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Sözlü Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 10 | 7 | 70 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 191 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |