Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Ağız Diş ve Çene Cerrahisi alanındaki maxillofasiyel travma, vakaların değerlendirilmesi ve erken ve geç dönemde teşhis edebilme ve tedavi planı hazırlayabilme
Dersin İçeriği:
Ağız Diş ve Çene Cerrahisi alanında maksillofasiyal travmanın etyolojisi, sınıflandırılması, erken ve geç dönem tedavi yaklaşımları
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Vaka izleme,5: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Deney, C: Ödev-Vaka D: Klinik performans değerlendirme formları
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Cerrahi disiplinde tanı ve yardımcı tanı yöntemlerini kullanabilme hastanın genel sağlık sorunu ile diş hekimliği tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme | 7,8,9,12,13 | 2,3 | C,D |
Maksillofasiyal travma bulgularını cerrahi tedavi öncesi değerlendirebilme | 8,9,12,15 | 2,3,4,5 | C,D |
Tedavi öncesi gerekli ön hazırlıkları ve öncelikli tedaviyi saptayabilme | 7,8,13 | 3 | C,D |
Hasta için en doğru cerrahi yaklaşımı seçebilme | 7,8,13,15 | 2,3,5 | C,D |
Hastayla doğru iletişim kurarak uygun tedavi seçeneklerinin avantaj ve dezavantajlarını sunma | 1,7,8,9 | 1,2,3,5 | C,D |
Dersin Akışı
Ders Akışı | |||||
Hafta | Teorik Başlığı | Ön Hazırlık | |||
1 | Travmanın Patofizyolojisi | Kaynaklara çalışma | |||
2 | Yara iyileşmesi ve Yumuşak doku tamirinin prensipleri | Kaynaklara çalışma | |||
3 | Maksillofasiyal Travmanın Etyolojisi | Kaynaklara çalışma | |||
4 | Travmada tedavi öncelikleri | Kaynaklara çalışma | |||
5 | Çene yüz kırıklarının belirti ve bulguları I | Kaynaklara çalışma | |||
6 | Çene yüz kırıklarının belirti ve bulguları II | Kaynaklara çalışma | |||
7 | Maksilla kırıkları I | Kaynaklara çalışma | |||
8 | Maksilla kırıkları II | Kaynaklara çalışma | |||
9 | Mandibula kırıkları I | Kaynaklara çalışma | |||
10 | Mandibula kırıkları II | Kaynaklara çalışma | |||
11 | Orta yüz kırıkları I | Kaynaklara çalışma | |||
12 | Orta yüz kırıkları II | Kaynaklara çalışma | |||
13 | Panfasiyal kırıklar I | Kaynaklara çalışma | |||
14 | Kapalı redüksiyon teknikleri | Kaynaklara çalışma | |||
15 | Açık redüksiyon teknikleri | Kaynaklara çalışma | |||
16 | Vaka tartışmaları | ||||
Kaynaklar
Kaynaklar | |
Kitap |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Paylaşılır |
Ödevler | Paylaşılmaz |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | ||
Kısa Sınav | ||
Ödev-Vaka | 100 | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | ||
Yıl içinin Başarıya Oranı | ||
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ağız diş sağlığı alanında güncel bilgileri edinme ve bu bilgileri klinikte uygulama, var olan sorunlara bilimsel ve etik çözümler getirebilme. | X | |||||
2 | Yeni fikirlere eleştirisel analiz yaparak bilimsel tartışma yapabilme, etkili iletişim kurabilme ve özgün yaratıcı hipotez oluşturma. | ||||||
3 | Bilimsel makale tarama, inceleme, sentezleme ve sonuçları kanıta dayalı diş hekimliği çalışmalarında uygulayabilme. | ||||||
4 | Ulusal ve uluslararası bilime katkı sağlayabilecek yayınlanabilir özgün bilimsel araştırma planlama, yapma, veri ve bulguları analiz edebilme ve değerlendirme. | ||||||
5 | Özgün Bilimsel araştırmalar için gerekli araç ve gereç saptayabilme ve kullanabilme. | ||||||
6 | Ulusal ve uluslararası alanlarda yazılı ve sözlü sunum becerisi (doktora tezi, makale ve seminer hazırlama becerisi). | ||||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluğu kazanma, etik karar verme ilkelerini kullanabilme ve hayat boyu mesleki öğrenimin önemini kavrama ve uygulayabilme. | X | |||||
8 | Ağız sağlığıyla ve genel sağlık ile ilgili cerrahi disiplinin kapsadığı problemleri ve başarısızlıkları klinik ve radyolojik olarak teşhis etme ve ekip çalışması planlayarak çözebilme. | X | |||||
9 | Oral kavite ve çevre dokulardaki patolojileri tespit edebilme ve farklı tanı ve yardımcı tanı yöntemlerini seçebilme ve hastanın genel sağlık durumuyla ilişkilendirerek farklı tedavi prensiplerini seçip uygulayabilme. | X | |||||
10 | Dental implant uygulanması amacıyla hastanın mevcut kemik durumunu, çevre dokuları, oral hijyen seviyesi ve protetik planlamayı değerlendirebilme. | ||||||
11 | Oral kavite ve çevre dokularda gelişen yaralanmaları sınıflandırabilme, uygun cerrahi teknikleri saptayabilme, planlayabilme ve uygulayabilme. | ||||||
12 | Fonksiyonel TME ve çiğneme sisteminin nöromüsküler fizyolojisi ve anatomisi hakkında bilgi sahibi olmalı. | X | |||||
13 |
Komplike cerrahi tedavileri ve interdisipliner tedavileri planlayabilme, temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle entegre ederek bu bilgileri tedavi aşamalarında değerlendirebilme ve uygulayabilme.
|
X | |||||
14 | Uygulanan cerrahi tedavi sonrası gelişen komplikasyonları diagnoz edebilme ve uygun tedavi yaklaşımını seçebilme. | ||||||
15 | Ağız diş ve çene cerrahisinde kullanılan materyallerin ve enstrümanların mekanik ve fiziksel özelliklerinin değerlendirebilme ve kullanabilme. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 9 | 144 |
Ara Sınav | |||
Kısa Sınav | |||
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | |||
Toplam İş Yükü | 196 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |