Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Atrofik çenelerde implant uygulamalarında ki temel konseptler hakkında bilgi ve beceri edinebilme.
Dersin İçeriği:
Atrofik çenelerde maksiller sinüs augmentasyonları, sert ve yumuşak doku greftleri ve yönlendirilmiş doku rejenerasyon prosedürleri, Anatomik yapıların yeniden pozisyonlandırılmaları, açılı implant uygulamaları, implant uygulamalarındaki yenilikler
Dersin Öğretim Yöntemleri:
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Vaka izleme,5: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Deney, C: Ödev-Vaka D: Klinik performans değerlendirme formları
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dental implant uygulanması amacıyla hastanın mevcut kemik durumunu, çevre dokuları, oral hijyen seviyesi ve protetik planlamayı değerlendirebilme | 8,9,10,12,13 | 3,4 | C,D |
Dental implant uygulanacak bölgede gömülü diş, kök ve/veya patoloji varlığını çeşitli görüntüleme yöntemleriyle değerlendirebilme ve tedaviyi planlayabilme | 8,9,14 | 2,3,4,5 | C,D |
Protetik tedaviyi de değerlendirerek dental implantları ve gerekli olan ogmentasyon tekniklerini hastanın mevcut anatomik durumu ile ilişkilendirerek uygulayabilme | 9,10,13,14,15 | 1,2,3,4,5 | C,D |
Cerrahi işlem sonrası hastaya uygun medikasyona ve bakım önerilerini gerçekleştirebilme, düzenli takip ve bakımlarını uygulayabilme | 8,14 | 2,4,5 | C,D |
Uygulanan tedavi sırasında ve sonrasında gelişen komplikasyonlara gerekli müdahaleyi gerçekleştirebilme | 8,13,14 | 1,5 | C,D |
Dersin Akışı
Ders Akışı | |||||
Hafta | Teorik Başlığı | Ön Hazırlık | |||
1 | Çenelerin anatomik yapısı | Kaynaklardan çalışma | |||
2 | Çene kemiklerinde rezerpsiyonun etyolojisi, sınıflandırma | Kaynaklardan çalışma | |||
3 | Osseointegrasyon prensipleri | Kaynaklardan çalışma | |||
4 | Çenelerde implant uygulanımı prensipleri I | Kaynaklardan çalışma | |||
5 | Dişli Çenelerde implant uygulanımı prensipleri | Kaynaklardan çalışma | |||
6 | Dişsiz Çenelerde implant uygulanımı prensipleri | Kaynaklardan çalışma | |||
7 | Atrofik çenelerde implant uygulanımı prensipleri | Kaynaklardan çalışma | |||
8 | Maxillada Augmentasyon teknikleri I | Kaynaklardan çalışma | |||
9 | Maxillada Augmentasyon teknikleri II | Kaynaklardan çalışma | |||
10 | Mandibulada Augmentasyon teknikleri I | Kaynaklardan çalışma | |||
11 | Mandibulada Augmentasyon teknikleri II | Kaynaklardan çalışma | |||
12 | Vaka Tartışması | Kaynaklardan çalışma | |||
13 | Yumuşak dokuya yaklaşımlar | Kaynaklardan çalışma | |||
14 | İmmediate yükleme protokolu | Kaynaklardan çalışma | |||
15 | Komplikasyonlar ve çözümler | Kaynaklardan çalışma | |||
16 | Postop bakım ve takip | Kaynaklardan çalışma |
Kaynaklar
Kaynaklar | |
Kitap |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | Dental implant tekniklerin araştırılması ve uygulanması |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | ||
Kısa Sınav | ||
Ödev-Vaka | 100 | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | ||
Yıl içinin Başarıya Oranı | ||
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ağız diş sağlığı alanında güncel bilgileri edinme ve bu bilgileri klinikte uygulama, var olan sorunlara bilimsel ve etik çözümler getirebilme. | ||||||
2 | Yeni fikirlere eleştirisel analiz yaparak Bilimsel tartışma yapabilme, etkili iletişim kurabilme ve özgün yaratıcı Hipotez Oluşturma. | ||||||
3 | Bilimsel makale tarama, inceleme, sentezleme ve sonuçları kanıta dayalı diş hekimliği çalışmalarında uygulayabilme. | ||||||
4 | Ulusal ve Uluslararası Bilime katkı sağlayabilecek yayınlanabilir özgün bilimsel araştırma planlama, yapma, veri ve bulguları analiz edebilme ve değerlendirme. | ||||||
5 | Özgün Bilimsel araştırmalar için Gerekli Araç ve Gereç saptayabilme ve Kullanabilme. | ||||||
6 | Ulusal ve Uluslararası alanlarda Yazılı ve Sözlü Sunum Becerisi (doktora tezi, makale ve seminer hazırlama becerisi). | ||||||
7 | Mesleki ve Etik Sorumluluğu kazanma, etik karar verme ilkelerini kullanabilme ve hayat boyu mesleki öğrenimin önemini kavrama ve uygulayabilme. | ||||||
8 | Ağız sağlığıyla ve genel sağlık ile ilgili cerrahi disiplinin kapsadığı problemleri ve başarısızlıkları klinik ve radyolojik olarak teşhis etme ve ekip çalışması planlayarak çözebilme. | X | |||||
9 | Oral kavite ve çevre dokulardaki patolojileri tespit edebilme ve farklı tanı ve yardımcı tanı yöntemlerini seçebilme ve hastanın genel sağlık durumuyla ilişkilendirerek farklı tedavi prensiplerini seçip uygulayabilme. | X | |||||
10 | Dental implant uygulanması amacıyla hastanın mevcut kemik durumunu, çevre dokuları, oral hijyen seviyesi ve protetik planlamayı değerlendirebilme. | X | |||||
11 | Oral kavite ve çevre dokularda gelişen yaralanmaları sınıflandırabilme, uygun cerrahi teknikleri saptayabilme, planlayabilme ve uygulayabilme. | X | |||||
12 | Fonksiyonel TME ve çiğneme sisteminin nöromüsküler fizyolojisi ve anatomisi hakkında bilgi sahibi olmalı. | X | |||||
13 |
Komplike cerrahi tedavileri ve interdisipliner tedavileri planlayabilme, temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle entegre ederek bu bilgileri tedavi aşamalarında değerlendirebilme ve uygulayabilme.
|
X | |||||
14 | Uygulanan cerrahi tedavi sonrası gelişen komplikasyonları diagnoz edebilme ve uygun tedavi yaklaşımını seçebilme. | X | |||||
15 | Ağız diş ve çene cerrahisinde kullanılan materyallerin ve enstrümanların mekanik ve fiziksel özelliklerinin değerlendirebilme ve kullanabilme. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | |||
Kısa Sınav | |||
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | |||
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |