Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, güncel yaklaşımlar ve teknikleri kullanarak çürüğün klinik yönetimini yapma ve her tür çocuk hasta için bireye özgü koruyucu ağız sağlığı programı tasarlama, izleme ve değerlendirme yetkinliğini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği:
Koruyucu diş hekimliği, diş çürüğünde risk faktörleri, mikrobiyal plak kontrolü, diyet alışkanlıkları, vitaminler, hormonlar.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4. Sunum. 5:Simülasyon, 6:Video, 7:Uygulamalar, 8: Vaka çözümlemeleri
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli (test), C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Derse katılım, H: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Programın öğrenme çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Koruyucu diş hekimliğinde yeni görüşler ve güncel uygulamalar ile sosyal faktörleri ilişkilendirebilme ve bireye özgü koruyucu ağız sağlığı programlarını planlama, izleme ve değerlendirebilme | ÖÇ 4, ÖÇ 11, ÖÇ 12, ÖÇ 13 | 1,2,3,4,8 | A, B, C, G |
2) Diş çürüklerinde mikrobiyal dental plak, tükürük akış hızı ve tamponlama kapasitesi gibi çeşitli risk faktörlerinin etkilerini yorumlayabilme ve çürük oluşumunda anne-çocuk ilişkisinin önemini kavrama | ÖÇ 4, ÖÇ 11, ÖÇ 12, ÖÇ 13 | 1,2,3,4,8 | A, B, C, G |
3) Çeşitli risk gruplarına karşı alınacak önlemler ve mikrobiyal plak kontrolünde yeni yaklaşımları dikkate alarak diş çürüğünün klinik yönetimini yapabilme | ÖÇ 4, ÖÇ 11, ÖÇ 12, ÖÇ 13 | 1,2,3,4,8 | A, B, C, G |
4) Çocuk hastalarda diş çürüğü ve beslenme ilişkisini yorumlayabilme, diyet analizleri yapabilme, yanlış beslenmenin yeniden düzenlenmesine yönlendirebilme ve fluorid profilaksisinin önemini kavrama | ÖÇ 4, ÖÇ 11, ÖÇ 12, ÖÇ 13 | 1,2,3,4,8 | A, B, C, G |
5) Vitaminler ve hormonların ağız-diş sistemi açısından önemini kavrama ve yetmezlik ve aşırı fonksiyonlarının ağız-diş sağlığı üzerindeki etkilerini yorumlayabilme | ÖÇ 4, ÖÇ 11, ÖÇ 12, ÖÇ 13 | 1,2,3,4,8 | A, B, C, G |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular (Teorik) | Ön Hazırlık |
1 | Koruyucu diş hekimliğinde yeni görüşler ve sosyal faktörler | Kaynaklara çalışma |
2 | Koruyucu diş hekimliğinde yeni görüşler ve sosyal faktörler | Kaynaklara çalışma |
3 | Koruyucu diş hekimliğinde yeni görüşler ve sosyal faktörler | Kaynaklara çalışma |
4 | Çürük riski değerlendirilmesi | Kaynaklara çalışma |
5 | Çürük riski değerlendirilmesi | Kaynaklara çalışma |
6 | Çürük riski değerlendirilmesi | Kaynaklara çalışma |
7 | Diş çürüğünün yönetimi | Kaynaklara çalışma |
8 | Diş çürüğünün yönetimi | Kaynaklara çalışma |
9 | Çocuk hastalarda diş çürüğü ve beslenme ilişkisi, fluor profilaksisi | Kaynaklara çalışma |
10 | Çocuk hastalarda diş çürüğü ve beslenme ilişkisi, fluor profilaksisi | Kaynaklara çalışma |
11 | Çocuk hastalarda diş çürüğü ve beslenme ilişkisi, fluor profilaksisi | Kaynaklara çalışma |
12 | Vitaminler, hormonlar ve ağız-diş sistemi üzerindeki etkileri | Kaynaklara çalışma |
13 | Vitaminler, hormonlar ve ağız-diş sistemi üzerindeki etkileri | Kaynaklara çalışma |
14 | Kan hastalıkları ve ağız-diş sistemi üzerindeki etkileri | Kaynaklara çalışma |
15 | Kan hastalıkları ve ağız-diş sistemi üzerindeki etkileri | Kaynaklara çalışma |
16 | Final sınavı | Kaynaklara çalışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Fotokopi Paylaşılır. |
Ödevler | Paylaşılır. |
Sınavlar | Paylaşılmaz. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | |||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ | |
Ara Sınav | 0 | 0 | |
Kısa Sınav | 0 | 0 | |
Final Sınavı | 1 | 100% | |
Ödev | 0 | 0 | |
Toplam | 100 | ||
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 100% | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 0 | 0 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
4 | Temel tıp bilimlerini, klinik bilimlerle entegre eder ve bu bilgileri hasta ile ilgili tüm tedavi basamaklarında kullanır. | X | |||||
11 | Çocuk hastalarda mevcut sistemik durum ve çürük riskine göre koruyucu ağız bakım programları planlar, uygular ve takip eder. | X | |||||
12 | Okullara yönelik ağız-diş taramaları yapar, toplum esaslı koruyucu programları planlar, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme kavramını benimseyerek, sürekli profesyonel gelişimini sağlayacak planlamayı yapar, güncel literatürü ve yenilikleri takip ederek mesleki açıdan sürekli bir gelişim sağlar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | |||
Kısa Sınav | |||
Ödev | |||
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 65 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |