Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilere tıbbi kullanıma sahip bitkiler hakkında teorik bilgiler vermektir.
Dersin İçeriği:
Derslerde öğrencilere insan sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisinde yararlanılan bitkiler filogenetik sınıflandırma sistemine göre görsel özellikleri ile tanıtılmakta, botanik özellikleri, temel içerik ve önemli etkileri hakkında bilgiler aktarılmaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4. Sunum. 5:Simülasyon, 6:Video, 7:Uygulamalar, 8: Vaka çözümlemeleri
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli (test), C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Derse katılım, H: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Programın öğrenme çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Farmasötik Botanik biliminin Eczacılık araştırma ve uygulamalarındaki önemini kavrar. | ÖÇ1 | 1,2,3 | A,C,D |
2) Bitkilerin tanımlanması ve teşhisindeki temel ayırtedici botanik tanımları öğrenir. | ÖÇ6, ÖÇ7 | 1,2,3,7 | A,C,D |
3) Filogenetik sınıflandırma sistemine göre incelenen tıbbi öneme sahip bitkilerin genel botanik özelliklerini bilir. | ÖÇ1 | 1,2,3,7 | A,C,D |
4) | ÖÇ1 | 1,2,3,7 | A,C,D |
5) | ÖÇ6, ÖÇ7 | 1,2,3,7 | A,C,D |
6) | ÖÇ6, ÖÇ7 | 1,2,3 | A,C,H |
7) | ÖÇ2, ÖÇ4, ÖÇ3 | 1,2,3,4 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||||
Hafta | Konular (Teorik) | Laboratuvar | Ön Hazırlık | |
1 | GİRİŞ, Genel kavramlar ve tanımlar | |||
2 | Botanik Nomenklatür; kök, gövde, kabuk | |||
3 | Botanik Nomenklatür; yaprak | |||
4 | Botanik Nomenklatür; çiçek, meyve | |||
5 | Bitkiler Alemi: Bacteriophyta, Mycophyta ve Likenler | |||
6 | Pteridophyta, Spermatophyta, Gymnospermae | |||
7 | Angiospermae; Monocotyledonae | |||
8 | Angiospermae; Dicotyledonae | |||
9 | ARA SINAV | |||
10 | Angiospermae; Dicotyledonae | |||
11 | Angiospermae; Dicotyledonae | |||
12 | Angiospermae; Dicotyledonae | |||
13 | Angiospermae; Dicotyledonae | |||
14 | Angiospermae; Dicotyledonae | |||
15 | Soru-cevap | |||
16 | Soru-cevap |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Bruneton, Jean (1999) Pharmacognosy, Phytochemistry, Medicinal Plants (2. Edition)
Springer-Verlag |
Diğer Kaynaklar | Evans, W.C., (2009) Trease and Evans Pharmacognosy, Saunders Elsevier (16th edition) |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Farmasötik Botanik teorik ve pratik ders notları fotokopisi (Prof. Dr. Erdem Yeşilada ve Prof. Dr. Hasan Kırmızıbekmez) |
Ödevler | Farmasötik Botanik alanında güncel konuların belirlenmesi sonrasında e-veritabanları ve ilgili kaynak kitapların paylaşımı |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | |||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ | |
Ara Sınav | 1 | 50 | |
Kısa Sınav | |||
Ödev | 1 | 50 | |
Toplam | 100 | ||
Finalin Başarıya Oranı | 50 | ||
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | ||
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fitoterapi alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | x | |||||
2 | Fitoterapi bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | x | |||||
3 | Tıbbi bitkilerin kültürü, hasatı ve drog hazırlama aşamaları ile droglardan hareketle ekstre hazırlama yöntemlerini bilir. | x | |||||
4 | Tıbbi bitkilerin bilinçli ve doğru bir şekilde kullanılması için öneriler geliştirir ve bitki ilaç etkileşmelerinin önlenmesi için stratejiler geliştirerek toplumu bilinçlendirme için gerekli girişimlerde bulunur. | x | |||||
5 | Fitoterapi alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | x | |||||
6 | Fitoterapi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | x | |||||
7 | Fitoterapi alanının daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 71 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2.8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |