• TR
  • EN
Ders Kodu: 
FTR 508
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğrencinin elektroterapi ile ilgli prensipleri bilmesi ve uygulamları yapabilmesidir..
Dersin İçeriği: 
Alçak, orta ve yüksek frekanslı akımlar ile ilgli prensipleri bilmesi ve uygulamları yapabilmesidir.
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders 2. Tartışmalı ders 4-Vaka çalışması 12. Grup çalışması 14. laboratuvar çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Teorik sınav B. Pratik sınav, G: Seminer

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
  1. Öğrencinin elektrik- elektroterapi ile ilgli prensipleri bilmelidir.
4,5 1,2,12,14 A,B,G
  1. Alçak, orta ve yüksek frekanslı akımlarının uygulamlarını yapabilmesidir.
4,5,6 1,2,4,12,14 A,B,G
  1. Hastalıklara göre modalielerin değerlendirmesini yapabilmelidir.
4,5,6 1,2,4,12,14 A,B,G
  1. Hastalıklara göre elektroterapi modalielerini uygulayabilmelidir.
4,5,6 1,2,4,12,14 A,B,G

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, genel prensipler, fiziksel özellikler  
2 Elektrofizyolojı,   AFA ( Alçak frekanslı akımlar)

Düz akım, tipleri, İyontoforezis

 
3  

Faradic, sinusoidal akımlar

 

 
4 Elektrodiagnoz  
5 Diaynamic akımlar, TENS  
6 Biofeedback  
7 HVGS, Rus akımı, Mikro-akım  
8 Orta frekanslı akımlar  
9 Kısa dalga diatermi  
10 Mikro dalga diatermi  
11 Ultrson  
12 LASER  
13 Magnetoterapi  
14 ESWT  
15 Genel tartışma  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu
  1. Yakut E. Kanıta dayalı elektroterapi 2008
  2. Kitchen S.Electrotherapy evidence-based practice 2002
  3. Foster A.: Clayton’s electrotherapy theory and practice 1992

 

Diğer Kaynaklar

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav-Seminer 1 40
Kısa Sınav - -
Ödev - -
Final 1 60
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak     X      
2 Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek     X      
3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak     X      
4 Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek       X    
5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak       X    
6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak       X    
7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak X          
8 Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak     X      
9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak   X        
10 Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak   X        

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 7 112
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     193
Toplam İş Yükü / 25 (s)     7,72
Dersin AKTS Kredisi     8