Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Öğrencinin Kardiyopulmonar rehabilitasyon ile ilgli prensipleri bilmesi ve uygulamları yapabilmesidir.
Dersin İçeriği:
Fraklı Kardiyopulmonar hastalıklar ve cerrahisi ile ilgili rehabilitasyon ve egzersiz programı ele alınacaktır. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Ders 2. Tartışmalı ders 4: Vaka çalışması 12. Grup çalışması 14. laboratuvar çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Teorik sınav B. Pratik sınav G: Seminer
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
1,5 | 1,2,12,14 | A,B,G |
|
1,5 | 1,2,4,12,14 | A,B,G |
|
1,5 | 1,2,4,12,14 | A,B,G |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kardiyopulmonar rehabilitasyone giriş, Kardiyopulmonar anatomi ve fizyoloji | |
2 | Kardiak hastalıklar, koroner arter hastalıkları, Risk faktörler ve modifikasyonlar | |
3 | Test ve laboratuar çalışmalar (ECG), Egzersiz testleri | |
4 | kardiak rehabilitasyon fazları, Egzersiz programı | |
5 | Kardiyomiypoati, hipertansiyon | |
6 |
Kardiak cerrahi sonrası rehabilitasyon, Kardiak transplantasyon sonrası rehabilitasyon
|
|
7 | Diğer kardiak hastalıklar ve rehabilitasyon | |
8 | SOLUNUM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ | |
9 | FONKSİYONEL DEĞERLENDİRME | |
10 | PULMONER FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON TEKNİKLERİ | |
11 | OBSTRÜKTİF AKCİĞER HASTALIKLARI | |
12 | OBSTRÜKTİF AKCİĞER HASTALIKLARI | |
13 | RESTRİKTİF AKCİĞER HASTALIKLARI | |
14 | MEKANİK VENTİLATÖRLER | |
15 | Genel tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav-semier | 1 | 40 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | - | - |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | |||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X | |||||
4 | Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek | X | |||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | |||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak | X | |||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
8 | Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | |||||
10 | Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 193 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |