Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Araştırma yöntemleri hakkında genel bir bilgi vermek. Problem alanlarını belirleyebilme, araştırma yapabilme ve araştırma raporu yazabilme becerisini vermek
Dersin İçeriği:
Araştırma çeşitleri, Kalitatif ve Kantitatif araştırmalar, hipotezler, değişkenler, araştırma modelleri
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4. Sunum. 5:Simülasyon, 6:Video, 7:Uygulamalar, 8: Vaka çözümlemeleri
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli (test), C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Derse katılım, H: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Programın öğrenme çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1,Araştırma yöntemlerinin anlaşılmasını sağlar. | ÖÇ 1, ÖÇ 3, ÖÇ 6, ÖÇ 7 | 1,2,3,8 | A, B, C, D, G, H |
2.Bilimsel ve bilimsel olmayan araştırmaların ayırt edilmesini sağlar. | ÖÇ 1, ÖÇ 3, ÖÇ 6, ÖÇ 7 | 1,2,3 | A, B, C, D, G, H |
3.Problem alanlarının tespitini sağlar. | ÖÇ 1, ÖÇ 3, ÖÇ 6, ÖÇ 7 | 1,2,3,8 | A, B, C, D, G, H |
4.Anket hazırlayabilme becerisini kazandırır | ÖÇ 1, ÖÇ 3, ÖÇ 6, ÖÇ 7 | 1,2,3,4,5,6 | A, B, C, D, G, H |
Dersin Akışı
Hafta | Konular (Teorik) | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Kaynaklar ve internet |
2 | Sosyal Araştırma Yöntemleri | Kaynaklar ve internet |
3 | Kaynak Taraması ve Araştırma Etiği | Kaynaklar ve internet |
4 | Araştırma Tasarım Stratejileri | Kaynaklar ve internet |
5 | Hipotez ve Araştırma Modeli Geliştirme | Kaynaklar ve internet |
6 | Kalitatif ve Kantitatif Ölçüm Teknikleri | Kaynaklar ve internet |
7 | Kalitatif ve Kantitatif Örneklem Teknikleri | Kaynaklar ve internet |
8 | Ödev | Kaynaklar ve internet |
9 | Kalitatif veri analizi | Kaynaklar ve internet |
10 | Reaktif Olmayan Araştırma Yöntemleri ve İkincil Analizler | Kaynaklar ve internet |
11 | Saha ve Odak Grup Araştırmaları | Kaynaklar ve internet |
12 | Araştırma Raporu Yazımı | Kaynaklar ve internet |
13 | Sosyal Araştırma Politikaları | Kaynaklar ve internet |
14 | Sunumlar | Kaynaklar ve internet |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Ders notu |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Fotokopi Paylaşılır. |
Ödevler | Paylaşılır. |
Sınavlar | Paylaşılmaz. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | |||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ | |
Ara Sınav | 1 | 75 | |
Kısa Sınav | 0 | 0 | |
Ödev | 1 | 25 | |
Toplam | 100 | ||
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | ||
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ağız diş sağlığı alanında güncel bilgi edinme ve bu bilgileri uygulama becerisi. | x | |||||
2 | Bilimsel tartışma ve özgün hipotez oluşturma. | x | |||||
3 | Makale tarama, inceleme ve değerlendirme. | x | |||||
4 | Bilimsel araştırma planlama, yapma, veri ve bulguları analiz edebilme ve değerlendirme becerisi. | x | |||||
5 | Bilimsel araştırmalar için gerekli araç ve gereç saptayabilme ve kullanabilme. | x | |||||
6 | Tez, özgün makale ve seminer hazırlama. | x | |||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluğu kazanma ve uygulama becerisi, hayat boyu öğrenimim önemini kavrama ve uygulama. | x | |||||
8 | Ağız sağlığıyla ve genel sağlık ile ilgili cerrahi disiplinin kapsadığı problemleri ve başarısızlıkları klinik ve radyolojik olarak teşhis etme ve ekip çalışması planlayarak çözebilme. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 4 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 201 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |