Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, yaşa uygun davranış yönetimi teknikleri kullanarak bebekler, çocuklar, ergenler ve özel bakım ihtiyacı olan hastalar için oral diagnoz, tedavi planlaması, restoratif, protetik ve endodontik tedavi uygulama yetkinliğini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği:
Oral diagnoz, tedavi planlaması, rejeneratif endodontik tedavi, protetik rehabilitasyon, davranış yönetimi, pediatrik endodonti.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4. Sunum. 5:Simülasyon, 6:Video, 7:Uygulamalar, 8: Vaka çözümlemeleri
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli (test), C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Derse katılım, H: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Programın öğrenme çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Kan hastalıkları ve metabolik hastalıkların ağız-diş sistemi açısından önemini kavrar ve diş hekimi yaklaşımına etkilerini yorumlar. | ÖÇ 2, ÖÇ 4, ÖÇ 5, ÖÇ 6, ÖÇ 13 | 1,2,3,4,8 | A, B, C, G |
2) Çocuk protezlerinin uygulandığı klinik durumlar, planlaması ve çocuğun büyüme ve gelişimini göz önüne alarak takibini programlar. | ÖÇ 2, ÖÇ 4, ÖÇ 5, ÖÇ 6, ÖÇ 13 | 1,2,3,4,8 | A, B, C, G |
3) Çocuklarda ağrısız lokal anestezi ve çekim tekniklerini yaşa ve gelişim seviyesine uygun davranış yönetimi uygulayarak gerçekleştirir. | ÖÇ 2, ÖÇ 4, ÖÇ 5, ÖÇ 6, ÖÇ 13 | 1,2,3,4,8 | A, B, C, G |
4) Çocuk hastalarda çürüğün tanısı, klinik ve radyolojik değerlendirilmesi ve bu değerlendirmelerin ışığında yaş ve gelişim düzeyine uygun tedavi planı yapar. | ÖÇ 2, ÖÇ 4, ÖÇ 5, ÖÇ 6, ÖÇ 13 | 1,2,3,4,8 | A, B, C, G |
5) Çocuklarda yaş ve dişin ağızda kalma süresini dikkate alarak endodontik tedavileri planlar, genç sürekli dişlerde güncel endodontik tedavi yaklaşımlarını uygular. | ÖÇ 2, ÖÇ 4, ÖÇ 5, ÖÇ 6, ÖÇ 13 | 1,2,3,4,8 | A, B, C, G |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular (Teorik) | Ön Hazırlık |
1 | Pedodontide tanı ve tedavi planlaması | Kaynaklara çalışma |
2 | Pedodontide tanı ve tedavi planlaması | Kaynaklara çalışma |
3 | Nekrotik pulpalı ve açık apeksli dişlerin tedavi bakımından yönetimi, rejeneratif endodontik tedavi | Kaynaklara çalışma |
4 | Nekrotik pulpalı ve açık apeksli dişlerin tedavi bakımından yönetimi, rejeneratif endodontik tedavi | Kaynaklara çalışma |
5 | Nekrotik pulpalı ve açık apeksli dişlerin tedavi bakımından yönetimi, rejeneratif endodontik tedavi | Kaynaklara çalışma |
6 | Nekrotik pulpalı ve açık apeksli dişlerin tedavi bakımından yönetimi, rejeneratif endodontik tedavi | Kaynaklara çalışma |
7 | Çocuk protezleri | Kaynaklara çalışma |
8 | Çocuk protezleri | Kaynaklara çalışma |
9 | Çocuklarda davranış yönetimi ve sedasyon | Kaynaklara çalışma |
10 | Çocuklarda davranış yönetimi ve sedasyon | Kaynaklara çalışma |
11 | Çocuklarda davranış yönetimi ve sedasyon | Kaynaklara çalışma |
12 | Pediatrik endodontiye genel bakış | Kaynaklara çalışma |
13 | Pediatrik endodontiye genel bakış | Kaynaklara çalışma |
14 | Pediatrik endodontiye genel bakış | Kaynaklara çalışma |
15 | Pediatrik endodontiye genel bakış | Kaynaklara çalışma |
16 | Final sınavı | Kaynaklara çalışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Fotokopi Paylaşılır. |
Ödevler | Paylaşılır. |
Sınavlar | Paylaşılmaz. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | |||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ | |
Ara Sınav | 0 | 0 | |
Kısa Sınav | 0 | 0 | |
Final Sınavı | 1 | 100% | |
Ödev | 0 | 0 | |
Toplam | 100 | ||
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 100% | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 0 | 0 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
2 | Çocuklarda ağız diş hastalıklarının, tanısı için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini tedavi planlamasında kullanır ve hastanın genel sağlık sorunu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkiyi yorumlar. | X | |||||
4 | Temel tıp bilimlerini, klinik bilimlerle entegre eder ve bu bilgileri hasta ile ilgili tüm tedavi basamaklarında kullanır. | X | |||||
5 | Çocukların zihinsel gelişim aşamalarını dikkate alarak iletişim kurar ve davranış yönetimini sağlar. | X | |||||
6 | Bebekler, çocuklar, ergenler ve özel bakım ihtiyacı olan çocuk hastalara restoratif, protetik ve koruyucu-önleyici ortodontik tedavileri uygular ve gerekli hallerde multidisipliner yaklaşım sergiler. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme kavramını benimseyerek, sürekli profesyonel gelişimini sağlayacak planlamayı yapar, güncel literatürü ve yenilikleri takip ederek mesleki açıdan sürekli bir gelişim sağlar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | |||
Kısa Sınav | |||
Ödev | |||
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 65 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |