Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, özel bakım ihtiyacı olan her tür çocuk hastanın ağız diş sağlığı ihtiyaçlarını karşılamak için uygun tedavi planı tasarlama, uygulama, tamamlama ve sunma yetkinliğini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği:
Klinik vakalar ve güncel vaka bildirileri.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4. Sunum. 5:Simülasyon, 6:Video, 7:Uygulamalar, 8: Vaka çözümlemeleri
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli (test), C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Derse katılım, H: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Programın öğrenme çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Özel bakım ihtiyacı olan hastalara uygun tedavi planı yapar, tedavilerin sonuçlarını değerlendirir. | ÖÇ 1, ÖÇ 2, ÖÇ 3, ÖÇ 4, ÖÇ 5, ÖÇ 6, ÖÇ 7, ÖÇ 8, ÖÇ 9, ÖÇ 10, ÖÇ 11, ÖÇ 13, ÖÇ 14 | 2,3,4,8 | G,H |
2) Çeşitli sendromların spesifik ağız içi bulgularını tanır, ayırıcı tanıları değerlendirir, vakaya özgün tedavi seçeneklerini yorumlar. | ÖÇ 1, ÖÇ 2, ÖÇ 3, ÖÇ 4, ÖÇ 5, ÖÇ 6, ÖÇ 7, ÖÇ 8, ÖÇ 9, ÖÇ 10, ÖÇ 11, ÖÇ 13, ÖÇ 14 | 2,3,4,8 | G,H |
3) Travma vakalarında acil müdahale prensiplerini uygular, multidisipliner yaklaşım sergiler. | ÖÇ 1, ÖÇ 2, ÖÇ 3, ÖÇ 4, ÖÇ 5, ÖÇ 6, ÖÇ 7, ÖÇ 8, ÖÇ 9, ÖÇ 10, ÖÇ 11, ÖÇ 13, ÖÇ 14 | 2,3,4,8 | G,H |
4) Süt ve daimi dentisyondaki çeşitli diş anomalilerini belirler, uygun tanı ve vakaya özgün tedavi planı oluşturur. | ÖÇ 1, ÖÇ 2, ÖÇ 3, ÖÇ 4, ÖÇ 5, ÖÇ 6, ÖÇ 7, ÖÇ 8, ÖÇ 9, ÖÇ 10, ÖÇ 11, ÖÇ 13, ÖÇ 14 | 2,3,4,8 | G,H |
5) Komplike vakalarda farklı disiplinlerle birlikte tedavi planlaması hazırlar ve yönetir. | ÖÇ 1, ÖÇ 2, ÖÇ 3, ÖÇ 4, ÖÇ 5, ÖÇ 6, ÖÇ 7, ÖÇ 8, ÖÇ 9, ÖÇ 10, ÖÇ 11, ÖÇ 13, ÖÇ 14 | 2,3,4,8 | G,H |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1-16 | Vaka bildirimi sunumu | Vaka bildirimi literatürü |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Fotokopi Paylaşılır. |
Ödevler | 2 vaka bildirimi sunumu, paylaşılır. |
Sınavlar | - |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 100% |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 0 | 0 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 1 | 100% |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bebekler, çocuklar, ergenler ve özel bakım ihtiyacı olan çocuk hastaların ağız diş sağlığı problemlerini bireysel ihtiyaçlarını da dikkate alarak çözer. | X | |||||
2 | Çocuklarda ağız diş hastalıklarının, tanısı için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini tedavi planlamasında kullanır ve hastanın genel sağlık sorunu ile diş tedavilerinin planlanması arasında ilişki kurar. | X | |||||
3 | Çocuklarda ağız diş sağlığını etkileyen hastalıkları, bu hastalıkların belirti ve bulguları, ayırıcı tanıları ve tedavilerini yorumlar. | X | |||||
4 | Temel tıp bilimlerini, klinik bilimlerle entegre eder ve bu bilgileri hasta ile ilgili tüm tedavi basamaklarında kullanır. | X | |||||
5 | Çocukların zihinsel gelişim aşamalarını dikkate alarak iletişim kurar ve davranış yönetimini sağlar. | X | |||||
6 | Bebekler, çocuklar, ergenler ve özel bakım ihtiyacı olan çocuk hastalara restoratif, protetik ve koruyucu-önleyici ortodontik tedavileri uygular ve gerekli hallerde multidisipliner yaklaşım sergiler. | X | |||||
7 | Bebekler, çocuklar ve ergenlerde görülen oro-fasiyal travmaların acil müdahalesi ve tedavisini uygular ve gerekli hallerde kurum içi ya da kurum dışı konsültasyon ister. | X | |||||
8 | Çocuklarda sedasyon ve genel anestezi altında diş tedavisi endikasyonuna karar verir, tedaviyi planlar ve uygular. | X | |||||
9 | Kraniyofasiyal büyüme ve gelişimi dikkate alarak oklüzyon, fasiyal büyüme ile ilgili sorunları ve fonksiyonel anomalileri teşhis eder. | X | |||||
10 | Çocuk ve ergenlerde temporomandibüler eklem hastalıklarını teşhis eder ve bu hastalıkların ağız-diş sisteminde görülen hastalıklarla ilişkisini yorumlar. | X | |||||
11 | Çocuk hastalarda mevcut sistemik durum ve çürük riskine göre koruyucu ağız bakım programları uygular. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme kavramını benimseyerek, sürekli profesyonel gelişimini sağlayacak planlamayı yapar. | X | |||||
14 | Uluslararası düzeyde yayınları izler, araştırma sonuçlarını yorumlar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | |||
Kısa Sınav | |||
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | |||
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |