Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı bebekler, çocuklar, ergenler ve özel bakım ihtiyacı olan hastaların acil müdahale, restoratif, protetik, koruyucu ve önleyici ortodontik tedavilerini gerçekleştirme yetkinliğini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği:
Çeşitli ağız diş sağlığı ihtiyaçları olan çocuk hastalar.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4. Sunum. 5:Simülasyon, 6:Video, 7:Uygulamalar, 8: Vaka çözümlemeleri
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli (test), C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Derse katılım, H: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Programın öğrenme çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Özel bakım ihtiyacı olan, yüksek riskli çocuk hasta gruplarında koruyucu programların planlamasını yapar, takip eder ve sonuçlarını değerlendirir. | ÖÇ 1, ÖÇ 2, ÖÇ 3, ÖÇ 4, ÖÇ 5, ÖÇ 6, ÖÇ 7, ÖÇ 8, ÖÇ 9, ÖÇ 10, ÖÇ 11, ÖÇ 12 | 7,8 | F |
2) Çocuklarda ağız içi patolojileri ve yumuşak doku anomalilerini tanır ve farklı disiplinler ile birlikte değerlendirme yaparak sonuçları klinik şartlarda yorumlar. | ÖÇ 1, ÖÇ 2, ÖÇ 3, ÖÇ 4, ÖÇ 5, ÖÇ 6, ÖÇ 7, ÖÇ 8, ÖÇ 9, ÖÇ 10, ÖÇ 11, ÖÇ 12 | 7,8 | F |
3) Çocuklarda süt dentisyon döneminde oluşan travmaların tanı, planlama ve tedavilerini uluslararası rehberlere uygun olarak gerçekleştirir. | ÖÇ 1, ÖÇ 2, ÖÇ 3, ÖÇ 4, ÖÇ 5, ÖÇ 6, ÖÇ 7, ÖÇ 8, ÖÇ 9, ÖÇ 10, ÖÇ 11, ÖÇ 12 | 7,8 | F |
4) Çocuklarda karma ve daimi dentisyon döneminde oluşan travmaların tanı, planlama ve tedavilerini uluslararası rehberlere uygun olarak gerçekleştirir. | ÖÇ 1, ÖÇ 2, ÖÇ 3, ÖÇ 4, ÖÇ 5, ÖÇ 6, ÖÇ 7, ÖÇ 8, ÖÇ 9, ÖÇ 10, ÖÇ 11, ÖÇ 12 | 7,8 | F |
5) Çocuklarda kraniyofasiyal büyüme ve gelişimi dikkate alarak oklüzyon ile ilgili sorunları teşhis eder, koruyucu ve önleyici ortodontik tedavileri uygular. | ÖÇ 1, ÖÇ 2, ÖÇ 3, ÖÇ 4, ÖÇ 5, ÖÇ 6, ÖÇ 7, ÖÇ 8, ÖÇ 9, ÖÇ 10, ÖÇ 11, ÖÇ 12 | 7,8 | F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1-16 | Çocuk diş hekimliği hastalarının tedavisi ve takibi | 25 hasta |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Fotokopi Paylaşılır. |
Ödevler | 25 hasta, paylaşılmaz. |
Sınavlar | - |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | |||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ | |
Ara Sınav | 0 | 0 | |
Kısa Sınav | 0 | 0 | |
Final Sınavı | 0 | 0 | |
Ödev-Pratik (25 hasta) | 25 | 100% | |
Toplam | 100 | ||
Finalin Başarıya Oranı | 0 | 0 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 1 | 100% | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bebekler, çocuklar, ergenler ve özel bakım ihtiyacı olan çocuk hastaların ağız diş sağlığı problemlerini bireysel ihtiyaçlarını da dikkate alarak çözer. | X | |||||
2 | Çocuklarda ağız diş hastalıklarının, tanısı için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini tedavi planlamasında kullanır ve hastanın genel sağlık sorunu ile diş tedavilerinin planlanması arasında ilişki kurar. | X | |||||
3 | Çocuklarda ağız diş sağlığını etkileyen hastalıkları, bu hastalıkların belirti ve bulguları, ayırıcı tanıları ve tedavilerini yorumlar. | X | |||||
4 | Temel tıp bilimlerini, klinik bilimlerle entegre eder ve bu bilgileri hasta ile ilgili tüm tedavi basamaklarında kullanır. | X | |||||
5 | Çocukların zihinsel gelişim aşamalarını dikkate alarak iletişim kurar ve davranış yönetimini sağlar. | X | |||||
6 | Bebekler, çocuklar, ergenler ve özel bakım ihtiyacı olan çocuk hastalara restoratif, protetik ve koruyucu-önleyici ortodontik tedavileri uygular ve gerekli hallerde multidisipliner yaklaşım sergiler. | X | |||||
7 | Bebekler, çocuklar ve ergenlerde görülen oro-fasiyal travmaların acil müdahalesi ve tedavisini uygular ve gerekli hallerde kurum içi ya da kurum dışı konsültasyon ister. | X | |||||
8 | Çocuklarda sedasyon ve genel anestezi altında diş tedavisi endikasyonuna karar verir, tedaviyi planlar ve uygular. | X | |||||
9 | Kraniyofasiyal büyüme ve gelişimi dikkate alarak oklüzyon, fasiyal büyüme ile ilgili sorunları ve fonksiyonel anomalileri teşhis eder. | X | |||||
10 | Çocuk ve ergenlerde temporomandibular eklem hastalıklarını teşhis eder ve bu hastalıkların ağız-diş sisteminde görülen hastalıklarla ilişkisini yorumlar. | X | |||||
11 | Çocuk hastalarda mevcut sistemik durum ve çürük riskine göre koruyucu ağız bakım programları uygular. | X | |||||
12 | Okullara yönelik ağız-diş taramaları yapar, toplum esaslı koruyucu programları uygular. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | |||
Ara Sınav | |||
Kısa Sınav | |||
Ödev | |||
Final | |||
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |