Protetik diş tedavisi alanında uygulanan güncel klinik uygulamalar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | |
|
2,3,4,5 | C,D | |
|
2,3,4,5 | C,D | |
|
2,3,4,5 | C,D | |
|
2,3,4,5 | C,D | |
|
2,3,4,5 | C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sabit, hareketli protetik uygulamalar (250 puan) |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Çalıkkocaoğlu, Senih. Dişsiz hastaların protetik tedavisi: klasik tam protezler, 2010
Çalıkkocaoğlu, Senih. Parsiyel protezlerin laboratuvar işlemleri, 2005 Çalıkkocaoğlu, Senih. Total protezlerin laboratuvar işlemleri, 2007 Çalıkkocaoğlu,Senih. Bölümlü protezler, 1996 Kazazoğlu, Ender. Total Protezlerin Temel İlkeleri ve Pratiği, 2007 Kursoğlu, Pınar. Hareketli Bölümlü Protezler, 2011
|
Diğer Kaynaklar |
Jepson, Nicholas J. A. Hareketli bölümlü protezler, 2010 Shillinburg, Herbert T. Fundamentals Of Fixed Prosthodontics, 1997 George A. Zarb. Boucher's prosthodontic treatment for edentulous patients, 1997 Allen, P. Finbarr. Complete dentures : from planning to problem solving, 2003 Lamb, D. J. Problems and solutions in complete denture prosthodontics, 1993 Grant, Alan A. Removable denture prosthodontics, 1992 McCracken, William L. McCracken's Removable partial prosthodontics, 1985 Kratochvil, F. James.Partial removable prosthodontics, 1988 Fish,Sir Wilfred. Tam protez kuralları, 1988 McLean, John W. The science and art of dental ceramics, 1980 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | 250 puan |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | ||
Kısa Sınav | ||
Ödev-Vaka | 100 | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | ||
Yıl içinin Başarıya Oranı | ||
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel tıp ve Ağız diş sağlığı alanında güncel bilgileri edinme ve temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle entegre edebilme ve bu bilgileri hasta ile ilgili tüm işlemlerde kullanabilme, klinikte uygulama, var olan sorunlara bilimsel ve etik çözümler getirebilme | X | |||||
2 | Yeni fikirlere eleştirisel yaklaşım yaparak bilimsel tartışma yapabilme, etkili iletişim kurabilme ve özgün yaratıcı hipotez oluşturma | X | |||||
8 | Ağız sağlığıyla ilgili protetik problemleri ve başarısızlıkları klinik ve radyolojik olarak teşhis etme ve ekip çalışması planlayarak çözebilme | X | |||||
12 | Fonksiyonel okluzyon ve çiğneme sisteminin nöromüsküler fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmalı muayenehane de klinik uygulamalarında kullanabilme. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | |||
Ara Sınav | |||
Kısa Sınav | |||
Ödev | |||
Final | |||
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |