• TR
  • EN
Ders Kodu: 
SPT 514
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 
Bu derste öğrencilere terapatik top egzersizleri, tai-chi chuan, ai-chi, kalistenik egzersizler, stabilizasyon egzersizleri, germe egzersiz metodları hakkında praik beceriler ve bilgi kazandırılacak, aynı zamanda vücut farkındalığı ve ritm duygusu ve proprioception algilarinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: 
Stabilization egzersizlerinin  fazları, Vücut Stabilizasyon sistemi, Core Stabilizasyon  kuvvetlendirme programı ve kas sistemi, tai-chi chuan, ai-chi, kalistenik egzersizler, germe egzersizleri
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 14: Laboratuar
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Teorik Sınav, B: Pratik Sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1)Egzersiz yöntemlerinin açıklar 1,2,3,4,6,7,9,10 1,2,14 A, B
2) Uygun egzersiz modalitelerini seçebilir 1,2,3,4,6,7,9,10 1,2, 14 A,B
3) Terapatik top egzersizleri, tai-chi chuan, ai-chi, kalistenik egzersizler, stabilizasyon egzersizleri, germe  egzersiz leri üzerine pratik beceri sahibi olur 1,2,3,4,6,7,9,10 1,2 A,B
4)Egzersize karşı vücut farkındalığı ve algısı gelişir. 1,2,3,4,6,7,9,10 1,2, 7 A,B

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Stabilizasyon  egzersiz fazları,  stabilizasyondan sorumlu sistemler, Stabilizatör kaslar,Lumbo pelvic ( Core)   stabilizasyon kuvvetlendirme  programları  
2 Lumbo pelvic ( Core)   stabilizasyon kuvvetlendirme  programları I  
3 Lumbo pelvic ( Core)   stabilizasyon kuvvetlendirme  programları II  
4 Germe  Egzersizleri I  
5 Germe Egzersizleri II  
6 Ai Chi  ve  Tai- Chi Chuan Egzersizleri  I  
7 Ai Chi ve  Tai- Chi Chuan Egzersizleri  II  
8 Ara sınav  
9 Engelliler için Fiziksel Aktivite ve Spor I  
10 Engelliler için Fiziksel Aktivite ve Spor II  
11 kalistenik egzersizler  
12 Aquatic Egzersizler  
13 Yaşlılar için Fiziksel Aktivite ve Spor I  
14 Yaşlılar için Fiziksel Aktivite ve Spor II  
15 Genel tartışma  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Kisner C. Colby L. Therapeutic Exercise: Foundations And Techniques, F. A. Davis Campany, Philadelphia 5th Ed,,2007

Prentice, W. E. Rehabilitation Techniques for Sport Medicine and Athletic Training, Mc Graw Hill, 5th Ed.,2011

Diğer Kaynaklar  

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Power point  sunumlar, pratik uygulamalar, grup  Çalışmaları
Ödevler  
Sınavlar Teorik ve Pratik Sınav

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav (Teorik ver Pratik Sınav) 1 40
Teorik Sınav   30
Pratik Sınav   70
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak         X  
2 Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek         X  
3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak         X  
4 Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek         X  
5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak     X      
6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak       X    
7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak         X  
8 Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak     X      
9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak       X    
10 Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak         X  

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     150
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6
Dersin AKTS Kredisi     6