Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Meta-analiz ile çesitli fizyoterapi-rehabilitasyon alanında değerlendirme ve uygulama yöntemlerinin etkilerini ve geçerliliklerini yorumlama becerisi kazandırılacaktır.
Dersin İçeriği:
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kanıta dayalı çalışmaların önemi ve güncel literatür tartışılacaktır. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Teorik Ders 2. Tartışmalı ders 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Vaka çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Yazılı Sınav C. Ev ödevi F. Vaka çalışması
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Hayat boyu öğrenme ve kendini ve toplumu duyarlı olur | 1,2,3,4,6,7,9,10 | 1,2,3 | A,C |
2) Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olur | 1,2,3,4,6,7,9,10 | 3,4 | A,C |
3) Rehabilitasyon kapsamında pratik yeteneklerini geliştirir | 1,2,3,4,6,7,9,10 | 3,4 |
A,C,F
|
4) Doğru iletişim için gerekli yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur | 1,2,3,4,6,7,9,10 | 2,3 | A,C,F |
5) Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunma becerisini kazanır | 1,2,3,4,6,7,9,10 | 2,3,4 | A,C,F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kanıta dayalı rehabilitsyon tanımı, meta analize giriş | |
2 | Kaynak tarama | |
3 | Vaka Çalışması ve Tartışma | |
4 | Öğrenci sunumları | |
5 | Vaka Çalışması ve Tartışma | |
6 | Elektronik kaynakların taranması | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Kanıta dayalı Tedavi Yöntemleri | |
9 |
Pediatrik Rehabilitasyonda kanıta dayalı uygulamalar
|
|
10 | Ortopedik Rehabilitasyonda kanıta dayalı uygulamalar | |
11 | Geriatrik Rehabilitasyonda kanıta dayalı uygulamalar | |
12 | Nörolojik Rehabilitasyonda kanıta dayalı uygulamalar | |
13 | Vaka Tartışması | |
14 | Vaka Tartışması |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | 1. Practical Evidence Based Physiotherapy. Herbert R., Jamtvedt G. (Eds) Elsevier, Philadelphia, 2005 2. Qualitative Research in Evidence Based Rehabilitation. Hammell K.W., Carpenter C. Churchill Livingstone, 2004 |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Ders konuları ile ilgili power point sunumlar, resim, video gösterimi. |
Ödevler | Geriatrik rehabilitasyonu ile ilgili sunum çalışmaları |
Sınavlar | Teorik ara sınav, vaka raporu, ödev |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ödev | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | |||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X | |||||
4 | Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek | X | |||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | |||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak | X | |||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
8 | Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | |||||
10 | Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |