Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Spor fizyoterapisi ve rehabilitasyon kapsamında kanıta dayalı değerlendirme ve tedavi yöntemlerini konusunda bilgi ve beceri geliştirmek.
Dersin İçeriği:
Spor yaralanmalarının fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları, vaka tartışmaları ve kanıta dayalı yöntemlerin seçilmesi ve karar verme için gerekli bilgi ve beceri geliştirme konularını içerir |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
2. Tartışmalı ders 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Vaka çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Yazılı Sınav C. Ev ödevi F. Vaka çalışması
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sağlıkla ilgili yeterli bilgiyi verir | 1,2,3,4,6,7,9,10 | 2,3 | A,C |
2) Spor fizyoterapisi kapsamında pratik yeteneklerini geliştirir | 1,2,3,4,6,7,9,10 | 3.4 | A,C,F |
3) Temel bilgileri kullanarak problemleri tanımlar, analiz eder | 1,2,3,4,6,7,9,10 | 2,3 | A,C,F |
5) Spor fizyoterapisi ve rehabilitasyon kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunma becerisini kazanır | 1,2,3,4,6,7,9,10 | 3,4 | A,C,F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Spor fizyoterapi ve rehabilitasyonunda değerlendirme yöntemleri | |
2 | Akut, subakut, kronik spor yaralanmalarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |
3 |
Tendon yaralanmaları
Vaka tartışması |
|
4 |
Kas yaralanmaları
Vaka tartışması |
|
5 |
Eklem kartilajı ve ilgili dokuların yaralanmalarında
Vaka tartışması |
|
6 |
Kemik mekaniği ve kemik yaralanmaları
Vaka tartışması |
|
7 | ARA SINAV | |
8 |
Kondisyon eğitimi: Rehabilitasyonun fizyolojisi
Vaka tartışması |
|
9 | Spora dönüş kriterleri, Fonksiyonel rehabilitasyon | |
10 | Kuvvet eğitiminin fizyolojik prensipleri ve rehabilitasyon | |
11 | Alt ekstremite yaralanmalarının spor fizyoterapisi | |
12 | Üst ekstremite yaralanmalarının spor fizyoterapisi | |
13 | Gövde ekstremite yaralanmalarının spor fizyoterapisi | |
14 | Vaka tartışması |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
1- Rosser M. Sports Therapy. An introduction to theory and practice. . Holder & Stoughton. London, 2002. |
Diğer Kaynaklar |
2- Zachazewski JE, Magee DJ, Quillen WS (Eds). W.B. Saunders Company. Philadelphia, 1996.
3-ACSM’s Resource Manual for Guidelinesfor Exercise Testing and Prescription. Third Edition. Williams&Wilkins, Baltimore, 1998.
4-Brotzman SB. Clinical Orthopaedic Rehabilitation. Mosby. St Louis, 1999. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Ders konuları ile ilgili power point sunumlar, resim, video gösterimi. |
Ödevler | Spor fizyoterapisi ve rehabilitasyonu ile ilgili sunum çalışmaları |
Sınavlar | Teorik ara sınav, vaka raporu, ödev |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ödev | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | |||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X | |||||
4 | Vak’kalar için uygun spor fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek | X | |||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | |||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak | X | |||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
8 | Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | |||||
10 | Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 193 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 | ||