Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Spor yaralanmaları sonrasında veya sporda yaralanmalardan korunmak amacıyla fizyoterapi değerlendirme yöntemleri ve tedavi yaklaşımları hakkında karar verme becerisini geliştirmek
Dersin İçeriği:
Spor fizyoterapisi kapsamında kullanılan güncel ve yaygın ölçme ve değerlendirme işlemleri kanıta dayalı bilgiler ışığında incelenmektedir
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Ders 2. Tartışmalı ders 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Vaka çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Yazılı Sınav C. Ev ödevi F. Vaka çalışması
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sağlıkla ilgili yeterli bilgiyi verir | 1,2,3,4,6,7,9,10 | 1,2 | A,C |
2) Vakalar için uygun tedavi yaklaşımlarını seçer, dizayn eder ve planlar | 1,2,3,4,6,7,9,10 | 1,2,4 | A,C |
3) Uygulama ve işlemlerde pratik yeteneklerini geliştirir | 1,2,3,4,6,7,9,10 | 1,2,3 | A,C,F |
4) Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunur | 1,2,3,4,6,7,9,10 | 2,3,4 | A,C,F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Spor fizyoterapisinde değerlendirme prensipleri, hasta hikayesi alma, hareket sistemi değerlendirmesi | |
2 |
Spor fizyoterapisinde kuvvet değerlendirmesi, manuel kas testi, miyometrik, isokinetic değerlendirmeler, kuvvet platformu
Pratik çalışma |
|
3 | Spor fizyoterapisinde eklem mobilite ve dengesinin değerlendirmesi | |
4 |
Antropometrik değerlendirme, kinantropometri
Pratik çalışma |
|
5 |
Propriyosepsiyon değerlendirmesi, patolojik durum, yaş, cins, mesleki vb. etkiler ve sonuçlarının incelenmesi
Pratik çalışma |
|
6 | Postür ve sporcu | |
7 | ARA SINAV | |
8 |
Fiziksel uygunluk ve değerlendirmesi
Pratik çalışma |
|
9 | Yürüme ve koşma değerlendirmesi | |
10 | Vaka sunumları ile tartışma | |
11 |
Kanıta dayalı SFT de ölçme değerlendirme
Vaka sunumları ile tartışma |
|
12 | Saha çalışmalarının sunumu | |
13 | Saha çalışmalarının sunumu | |
14 | Saha çalışmalarının sunumu |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Ders konuları ile ilgili power point sunumlar, resim, video gösterimi. |
Ödevler | Spor fizyoterapisinde ölçme-değerlendirme ile ilgili sunum çalışmaları |
Sınavlar | Teorik ara sınav, vaka raporları, final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ödev | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | |||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X | |||||
4 | Vak’kalar için uygun spor fizyoterapisi tekniklerini seçmek | X | |||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | |||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak | X | |||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
8 | Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | |||||
10 | Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 50 | 50 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 286 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 11,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 12 |