Farklı indikasyonlara göre kullanılan fonksiyonel, dinlendirici, immobilize edici, düzeltici ortezler ve rehabilitasyonundan bahseder. Günümüz ortez teknolojisindeki gelişmeler, kişinin ihtiyaçlarına göre fonksiyon değerlendirilmeleri vaka çalışmaları ile tartışma ortamında yapar |
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Ortez indikasyonlarını açıklar | 1,2,3,4,6,7,9,10 | 1,2, | A,C |
2) Indikasyonlarına göre karar verme becerisini geliştirir | 1,2,3,4,6,7,9,10 | 1,2 | A,C |
3) Konu ile ilgili vakk’a raporları çalışması yapar | 1,2,3,4,6,7,9,10 | 1,2,4 | A,C,F |
4) Klinik problem çözme alıştırmaları yapar | 1,2,3,4,6,7,9,10 | 1,2,3 | A,C,F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Nörolojik (spinal kord yaralanmaları, spina bifida, polyomyelit, nöromuskular, serebrovascular hastalıklar, serebral palsy, nörogelişimsel gecikmeler, vb..) durumlarda ortez indikasyonu | |
2 | Ortopedik (kırık, kongenital kalça çkığı,pes planus vb..) durumlarda ortez indikasyonları | |
3 | Romatizmal hastalıklar ( romatod artrit, osteoartrit) gibi farklı patolojik durumlarda | |
4 | Vak’a çalışmaları ve klinik değerlendirmeler | |
5 | Fonksiyonel, dinlendirici, immobilize edici, düzeltici ortezler ve rehabilitasyonundan | |
6 |
Vak’a çalışmaları ve klinik değerlendirmeler |
|
7 | ARA SINAV | |
8 | Ameliyat öncesi ve sonrasında kullanılan ortezler | |
9 | Günümüz ortez teknolojisindeki gelişmeler, kişinin ihtiyaçlarına göre fonksiyon değerlendirilmesi | |
10 |
Vak’a çalışmaları ve klinik değerlendirmeler
|
|
11 | Hastanın ihtiyacına uygun düzenleme ve uyarlamaların yapılmasına karar verme | |
12 |
GYA için fonksiyonel ortezler
|
|
13 | Asistif teknoloji açısından ortezler | |
14 |
Vak’a çalışmaları ve klinik değerlendirmeler
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
1-İnal, S. Kas Hastalıklarında Rehabilitasyon ve Ortezler. Çizge Matbaa, İstanbul, 2000.
2-Ron Semour (2002) Prosthetics and Orthotics. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia. |
Diğer Kaynaklar |
1-Michellle M. Lusardi, Caroline C. Nielsen (2007) Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation. Second Edition, Elsevier Saunders Inc. St.Luis.
2- Braddom RL. Physical Medicine and Rehabilitaion. Third Edition, China: Elsevier Saunders Inc., p. 257-277; 2011. 3- Campbell KS, Linden DWV, Palisano RJ. (Ed) Physical Therapy for Children. 3rd Ed. Saunders Elsevier, 2006.
4-Edelstein JE. Orthotics. İçinde: Rose Sgarlet Myers (Ed). Saunders Manuel of Physical Therapy Practice. Philadelphia: W.B. Saunders Company, 1995: 1183-1227.
5-Nawoczenski DA, Epler ME. Orthotics in Functional Rehabilitation of the Lower Limb, W.B. Saunders Company, 1997. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Ders konuları ile ilgili power point sunumlar, resim, video gösterimi. |
Ödevler | Protez ve ampute rehabilitasyonu ile ilgili sunum çalışmaları |
Sınavlar | Teorik sınav, vaka sunumu, final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ödev | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | |||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X | |||||
4 | Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek | X | |||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | |||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak | X | |||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
8 | Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | |||||
10 | Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
EtkinlikNaomi | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |