Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilerin spor müsabakalrında oluşacak ortopedik yaralnmaları ve hastalıkları tanımlayabilmesi
Dersin İçeriği:
Ortopedik yaralanmalar hakkında bilgi ve bu yaralanmaların sonrasında tedavi planının hazırlanması |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Ders 2. Gösterim 3. Pratik uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Teorik sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program öğrenim çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sağlıkla ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | 1,2,3,4,6,7,9,10 | 1,2,3 | A |
2) Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | 1,2,3,4,6,7,9,10 | 1,2,3 | A |
3) Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | 1,2,3,4,6,7,9,10 | 1,2,3 | A |
4) Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | 1,2,3,4,6,7,9,10 | 1,2,3 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Hareketin biyomekaniği | |
2 | Dokuların iyileşme mekanizması | |
3 | Sahada ilk müdahale | |
4 | Sahada ve soyunma odasında yapılabilecek acil müdahaleler | |
5 | Cilt yaralanmaları ve insan ısırığı | |
6 | Yumuşak doku yaralanmaları | |
7 | Ara sınav | |
8 | Kırıklar, çıkıklar ve immobilizasyon teknikleri | |
9 | Göğüs travmaları | |
10 | Omurga travmaları | |
11 | Üst Ekstremite Travmaları | |
12 | Makale Sunumu | |
13 | Alt Ekstremite Travmaları | |
14 | Makale Sunumu | |
15 | Genel tekrar ve tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
1- Orthopedic examination,Evaluation, and intervention.Mark Dutton
2- Clinical Orthopedic rehabilitation, Brotzman,2007 |
Diğer Kaynaklar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav (teorik-pratik sınav) | 1 | 40 |
Final Sınavı (teorik-pratik sınav) | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlıkla ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | |||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunmak | X | |||||
4 | Vakalar için uygun rehabilitasyon tekniklerini seçmek | X | |||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | |||||
6 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak | X | |||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
8 | Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | |||||
10 | Profesyonel , sosyal ve üniversal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 193 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |