• TR
  • EN
Ders Kodu: 
SPT 517
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 
Bu ders toplumda aktif yaşam tarzının her yaş grubu ve cinsiyetteki kişier arasında spor, fiziksel ve rekreasyonel aktiviteler ile geliştirilmesinin önemini, özellikle çocuklar, kadınlar ve yaşlılara yönelik yaklaşımları uygulama alanarı ve yararları konu edecektir.
Dersin İçeriği: 
Fitness, fiziksel aktivite, rekreasyonel aktiviteler, yaşlılar, çocuklar, engelliler için aktiviteler, rezistans egzersizleri, aerobik egzersizler
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 14: Laboratuar
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Teorik Sınav, B: Pratik Sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1)Egzersiz yöntemlerinin açıklar 1,2,3,4,6,7,9,10 1,2,14 A, B
2) Uygun egzersiz modalitelerini seçebilir

 

1,2,3,4,6,7,9,10 1,2, 14 A,B
3) Fitness, fiziksel aktivite, rekreasyonel aktiviteler, yaşlılar, çocuklar, engelliler için aktiviteler, rezistans egzersizleri, aerobik egzersizler üzerine beceri sahibi olur

 

1,2,3,4,6,7,9,10 1,2 A,B
4)Egzersize karşı vücut farkındalığı ve algısı gelişir.

 

1,2,3,4,6,7,9,10 1,2, 7 A,B

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Fiziksel aktivitenin yararları ve riskleri  
2 Halk sağlığı perspektifi ve sağlığın önemi tanımları  
3 Fitness, fiziksel aktivite ve rekreasyonel aktivite terminolojisi  
4 Fiziksel uygunluk testleri I  
5 Fiziksel uygunluk testleri II  
6 Egzersizin risk faktörleri  
7 Fiziksel aktiviteye katılım için sağlık faktörlerinin taranması  
8 Ara sınav  
9 Çocuklar için egzersiz reçetelendirilmesi  
10 Sistematik hastalıkta egzersiz reçetelendirilmesi  
11 Yaşlılar için egzersiz reçetelendirilmesi  
12 Rezistans egzersizleri  
13 Fleksibilite egzersizleri

 

 
14 Aerobik ve anaerobik egzersizler

 

 
15 Genel tartışma  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Prentice, W. E. Rehabilitation Techniques for Sport Medicine and Athletic Training, Mc Graw Hill, 5th Ed.,2011
Diğer Kaynaklar  

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Power point  sunumlar, pratik uygulamalar, grup  Çalışmaları
Ödevler  
Sınavlar Teorik ve Pratik Sınav

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav (Teorik ver Pratik Sınav) 1 40
Teorik Sınav   30
Pratik Sınav   70
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak         X  
2 Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek         X  
3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak         X  
4 Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek         X  
5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak     X      
6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak       X    
7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak         X  
8 Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak     X      
9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak       X    
10 Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak         X  

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     150
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6
Dersin AKTS Kredisi     6