Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Bu ders toplumda aktif yaşam tarzının her yaş grubu ve cinsiyetteki kişier arasında spor, fiziksel ve rekreasyonel aktiviteler ile geliştirilmesinin önemini, özellikle çocuklar, kadınlar ve yaşlılara yönelik yaklaşımları uygulama alanarı ve yararları konu edecektir.
Dersin İçeriği:
Fitness, fiziksel aktivite, rekreasyonel aktiviteler, yaşlılar, çocuklar, engelliler için aktiviteler, rezistans egzersizleri, aerobik egzersizler |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 14: Laboratuar
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Teorik Sınav, B: Pratik Sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1)Egzersiz yöntemlerinin açıklar | 1,2,3,4,6,7,9,10 | 1,2,14 | A, B |
2) Uygun egzersiz modalitelerini seçebilir
|
1,2,3,4,6,7,9,10 | 1,2, 14 | A,B |
3) Fitness, fiziksel aktivite, rekreasyonel aktiviteler, yaşlılar, çocuklar, engelliler için aktiviteler, rezistans egzersizleri, aerobik egzersizler üzerine beceri sahibi olur
|
1,2,3,4,6,7,9,10 | 1,2 | A,B |
4)Egzersize karşı vücut farkındalığı ve algısı gelişir.
|
1,2,3,4,6,7,9,10 | 1,2, 7 | A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fiziksel aktivitenin yararları ve riskleri | |
2 | Halk sağlığı perspektifi ve sağlığın önemi tanımları | |
3 | Fitness, fiziksel aktivite ve rekreasyonel aktivite terminolojisi | |
4 | Fiziksel uygunluk testleri I | |
5 | Fiziksel uygunluk testleri II | |
6 | Egzersizin risk faktörleri | |
7 | Fiziksel aktiviteye katılım için sağlık faktörlerinin taranması | |
8 | Ara sınav | |
9 | Çocuklar için egzersiz reçetelendirilmesi | |
10 | Sistematik hastalıkta egzersiz reçetelendirilmesi | |
11 | Yaşlılar için egzersiz reçetelendirilmesi | |
12 | Rezistans egzersizleri | |
13 |
Fleksibilite egzersizleri
|
|
14 |
Aerobik ve anaerobik egzersizler
|
|
15 | Genel tartışma |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Prentice, W. E. Rehabilitation Techniques for Sport Medicine and Athletic Training, Mc Graw Hill, 5th Ed.,2011 |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Power point sunumlar, pratik uygulamalar, grup Çalışmaları |
Ödevler | |
Sınavlar | Teorik ve Pratik Sınav |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav (Teorik ver Pratik Sınav) | 1 | 40 |
Teorik Sınav | 30 | |
Pratik Sınav | 70 | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak | X | |||||
2 | Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek | X | |||||
3 | Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunmak | X | |||||
4 | Vak’kalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçmek | X | |||||
5 | Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak | X | |||||
6 | Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak | X | |||||
7 | Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
8 | Doğru iletişm için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibi olmak | X | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak | X | |||||
10 | Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |