• TR
  • EN
Ders Kodu: 
SPT 511
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğrencilerin ortopedik yaralnmaları ve hastalıkları tanımlayabilmesi ve spor yaralanmalarında ortopedik hastalıklara uygun tedavi yöntemlerini belirleyerek planlaması ve uygulamasıdır.
Dersin İçeriği: 
Sporda ortopedik yaralanmalar  hakkında bilgi ve bu yaralanmaların sonrasında  tedavi planının  hazırlanması ve uygulanması için
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders 2. Gösterim 3. Pratik uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Teorik sınav B. Pratik sınav C. Ev ödevi D.Dönem projesi E. Küçük sınav F. Vaka Sunumu G. Seminer Sunumu H. Proje sunumu

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program öğrenim çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Yaralanmalar sonucu farklı dokuların iyileşme süreçlerini tanımlar 1,2,3,4,6,7,9,10 1,2,3 A,B,C,H
2) Ortopedik yaralanmaları tanımlar 1,2,3,4,6,7,9,10 1,2,3 A,B,C,H
3) ortopedik hastalığı olan bireylere yönelik değerlendirme yöntemlerini belirleyerek tedavi planını pogramlar 1,2,3,4,6,7,9,10 1,2,3 A,B,C,H
4) Kanıta dayalı tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur 1,2,3,4,6,7,9,10 1,2,3 A,B,C,H

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Hareketin biyomekaniği ve ortopedik rehabilitasyona giriş  
2 Dokuların iyileşme mekanizması  
3 Omuz yaralanmaları ve rehabilitasyonu  
4 Omuz yaralanmaları ve rehabilitasyonu  
5 Dirsek yaralanmaları ve rehabilitasyonu  
6 El ve el bileği yaralanmaları ve rehabilitasyonu  
7 Ara sınav  
8 Kalça yaralanmaları ve rehabilitasyonu  
9 Diz yaralanmaları ve rehabilitasyonu  
10 Diz yaralanmaları ve rehabilitasyonu  
11 Ayak ve ayak bileği yaralanmaları ve rehabilitasyonu  
12 Omurga problemleri ve rehabilitasyonu  
13 Skolyoz ve rehabilitasyonu  
14 Ödev sunumları  
15 Genel tekrar ve tartışma  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu 1- Orthopedic examination,Evaluation, and intervention.Mark Dutton

2- Clinical Orthopedic rehabilitation, Brotzman,2007

3- Orthopedic Physical assessment ,Magee

Diğer Kaynaklar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav (teorik-pratik sınav) 1 40
Final Sınavı (teorik-pratik sınav) 1 60
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Sağlıkla ilgili yeterli bilgiye sahip olmak         X  
2 Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek         X  
3 Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunmak         X  
4 Vakalar için uygun rehabilitasyon tekniklerini seçmek         X  
5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanmak     X      
6 Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçmek ve tedavi programını planlamak       X    
7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak         X  
8 Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olmak     X      
9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak       X    
10 Profesyonel , sosyal ve üniversal etik ve sorumluluklara duyarlı olmak         X  

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     150
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6
Dersin AKTS Kredisi     6